Lanka Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg er nå inne i førstegangstjeneste. Jeg sa ifra til sjefen min. Jeg har fortsatt jobben. Og jeg har nå vært inne i 5 uker. Plutselig idag akkurat en måned etter min sist mottatte lønning fikk jeg en lønnslipp. Jeg trodde det var noe feil, men jeg fikk altså penger inn i banken også. Er dette riktig? Jeg har snakket med noen venner av meg, men de sier at jeg skal beholde pengene. Jeg har lyst til å levere pengene tilbake, siden de ikke er mine. Men jeg vet ikke om det er sånn at jeg får noen penger fordi jeg avtjener førstegangstjeneste. Om arbeidsgiver er pliktig til å gi sånt. Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det er nok bare en glipp. Ta en telefon for å få bekreftet at det er en glipp, og så leverer du tilbake pengene. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg er nå inne i førstegangstjeneste. Jeg sa ifra til sjefen min. Jeg har fortsatt jobben. Og jeg har nå vært inne i 5 uker. Plutselig idag akkurat en måned etter min sist mottatte lønning fikk jeg en lønnslipp. Jeg trodde det var noe feil, men jeg fikk altså penger inn i banken også. Er dette riktig? Jeg har snakket med noen venner av meg, men de sier at jeg skal beholde pengene. Jeg har lyst til å levere pengene tilbake, siden de ikke er mine. Men jeg vet ikke om det er sånn at jeg får noen penger fordi jeg avtjener førstegangstjeneste. Om arbeidsgiver er pliktig til å gi sånt. Hva burde jeg gjøre? 6882455[/snapback] Jeg kan ikke skjønne hva du klager etter Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Jeg kan ikke skjønne hva du klager etter 6882498[/snapback] Jeg beholder ikke penger som ikke er mine. Derfor klager jeg. Syns det er uærlig, men vet ikke om lovene tilsier at man får "en månedslønn" som backup for de lusne kronene man tjener i forcen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 jeg ville nok sjekket opp dette her før jeg brukte pengene. Det er ikke verdt å få mas og miste en sikker jobb som du sikkert kommer til å jobbe litt i under førstegangstjenesten (du får vel turnus etter hvert) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Problemene kommer først hvis de oppdager at de har gitt deg for mye penger, da kan de trekke det av feriepenger eller kreve det tilbakebetalt hvis du har for lite feriepenger. Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Loven sier ingenting om at man skal få økonomisk støtte fra arbeidgiver fordi man går over til luselønna til forsvaret. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg er nå inne i førstegangstjeneste. Jeg sa ifra til sjefen min. Jeg har fortsatt jobben. Og jeg har nå vært inne i 5 uker. Plutselig idag akkurat en måned etter min sist mottatte lønning fikk jeg en lønnslipp. Jeg trodde det var noe feil, men jeg fikk altså penger inn i banken også. Er dette riktig? Jeg har snakket med noen venner av meg, men de sier at jeg skal beholde pengene. Jeg har lyst til å levere pengene tilbake, siden de ikke er mine. Men jeg vet ikke om det er sånn at jeg får noen penger fordi jeg avtjener førstegangstjeneste. Om arbeidsgiver er pliktig til å gi sånt. Hva burde jeg gjøre? 6882455[/snapback] Ta kontakt med sjefen og informer om dette at du har mottatt lønn, kan hende du mottar lønn etterskuddsvis som var tildels vanlig tidligere. Er du heldig kan det hende du får beholde pengene hvis det var en feilutbetaling og summen ikke så stor. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Min erfaring med slikt er at slikt alltid finnes ut av.. Om du ikke har tenkt å si ifra, så ikke rør pengene.. De aller fleste firmaer har en avtale med banker og får tilbakeført penger ved feilutbetalinger.. Privatpersoner er ikke så heldig.. Samtidig kan dem finne på å trekke når du er i en periode med lite penger, og plutselig er du i 0.. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er du sikker på det ikke er feriepengene som blir utbetalt nå istedenfor til ferien? Er ikke sikkert det er en glipp, men god kommuniksajon med bedriften din er naturligvis å anbefale,, ihvertfall hvis du skal fortsette der etter endt førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Loven sier ingenting om at man skal få økonomisk støtte fra arbeidgiver fordi man går over til luselønna til forsvaret. 6882721[/snapback] Faktisk det stikk motsatte. Man har ikke krav på lønn fra Forsvaret hvis man mottar lønn (som overstiger 2000,- i måneden, tror jeg det var) fra det sivile. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Høres ut som om det er arbeidsgiver som har utbetalt neste års feriepenger med en gang. Men som flere har sagt; ta kontakt med arbeidsgiver så får du avkreftet/bekreftet hvorfor du har fått utbetalt pengene. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg ville også trodd at det var neste års feriepenger som var blitt utbetalt ved sluttoppgjør, men siden du sier du skal beholde jobben videre etterpå så ville jeg sjekket. Ikke noe problem å oppdage en feil utbetaling når regnskapsføreren begynner å sjekke igjennom ting. Lenke til kommentar
OlavHN Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hvis fagforeningen har kranglet lenge for enlan endring og dere har fått høyere lønn gjelder de nye reglene fra de begynte å krangle, altså vil en få mer for det en allerede har jobbet etter kranglinga begynte, men før den var ferdig. Kan være noe slikt om du fortsatt er ansatt der (Lønnjusteringene gjelder ofte ikke om du er i oppsigelsesmåneder), men siden du har begynt i militæret er det vel mer sannsynlig at sjefen tror du har sluttet og utbetalt feriepenger. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Han fant ut at han hadde gjort en feil. Fikk jo ros til tusener, og jeg fikk beholde de pengene. Ærlighet varer lengst. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Han fant ut at han hadde gjort en feil. Fikk jo ros til tusener, og jeg fikk beholde de pengene. Ærlighet varer lengst. 6923873[/snapback] Hvem var det som hadde gjort feil, sjefen eller økonomikontor.. Og du fikk beholde alt sammen??! Hvilket firma er det her. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 gratulerer så meget med å få beholde pengene =) en vennine av meg behold en feilutbetalt lønning og fikk et helvete når hun hadde brukt opp alt.. måtte nedbetale over tid.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Han fant ut at han hadde gjort en feil. Fikk jo ros til tusener, og jeg fikk beholde de pengene. Ærlighet varer lengst. 6923873[/snapback] Meget bra holding du viser her,et skoleeksempel for visse andre her . Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Han fant ut at han hadde gjort en feil. Fikk jo ros til tusener, og jeg fikk beholde de pengene. Ærlighet varer lengst. 6923873[/snapback] Snill arbeidsgiver du har, håper jeg får det når jeg får meg fast jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå