Gå til innhold

cd høytalere til pc høytalere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En forsterker trenger strøm ja.

Sånn blir "pluggingen":

Du trenger en minijack til RCA kabel, hvor minijack går inn i lydkortet på pc'en og hvor RCA kobalene går inn i en av inngangene på forsterkern (rød i rød og hvit og hvit). Så må du ta høyttaler kabalen inn i forsterkeren. Den ser ut som en vanlig ledning med en + ledning og en - ledning. som da går i + i forsterkern til + i høyttaleren og - fra forsterkern og - til høyttaleren.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Kanskje en enklere forklaring er at du bytter ut en vanlig CD-spiller til et stereoanlegg med en PC. For stereoanlegget er det likegyldig om signalkilden er en CD-spiller eller en PC. :)

Men det varierer om selve CD-spilleren er ekstern eller intergrert i hele stereoanlegget. Den senere tid er intergrerte løsninger blitt mer populære, så jeg vil tro det er et slikt anlegg du har. Mest sannsyneligvis har anlegget en AUX-inngang hvor du da kobler PC'en til med en minijack-til-RCA-kabel som GnoMiz nevner.

Lenke til kommentar
kjøpte en slik utputt i dag, fikk høre at ledningene skulle loddes på utputten

6944415[/snapback]

Jeg håper du fikk med en strømspenningsforveksler og utputtvrider.. signalene som kommer fra pcen er digitale og har derfor en helt annen type spenning enn det høytalere klarer.. du må også vri signalene litt siden de ofte kan være litt for lange i forhold til fiberene i høytaleren.. Lykke til :whistle:

Lenke til kommentar

Eh, koble høytalerene direkte til lydkortet?? :dontgetit:

For det første er det liten om ingen effekt i 'forsterkeren' på lydkortet. Så hvor høyt du kan spille kommer da an på sensitiviteten på høytalerene dine. Men jeg vil tro du må velge mellom å koble via en forsterker eller investere i høreapparater for å høre noe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...