j0nz0r Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hei. Sitter med to laptoper, og den ene er på nett. Jeg trenger nettverksnøkkelen for å koble den andre på nettverket, men hvor i all verden finner jeg den? Skal vel ligge lagret i innstillingene ellerno. Håper på raske svar. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Den finner du i innstillingene på routeren. Logg deg inn på http://192.168.1.1 eller standard gateway (cmd -> ipconfig for å se denne). Endret 17. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
MSc Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Tror du må se på routeren under WLAN instillinger. På min 3Com finner jeg den under : Wireless Settings - Encryption. Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Den finner du i innstillingene på routeren. Logg deg inn på http://192.168.1.1 eller standard gateway (cmd -> ipconfig for å se denne). 6882359[/snapback] Mulig å være litt mere spesifikk? Hehe... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Mulig å være litt mere spesifikk? Hehe... 6882496[/snapback] Gå i startmeny Velg Kjør cmd [enter] skriv ipconfig Se etter adressen til standard gateway Skriv inn ipadressen til std.gateway i adressefeltet på nettleseren for å logge på routeren. Endret 17. september 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har koblet til routeren, men finner ikke passordet i innstillingene. Forresten, på den andre laptopen, så står det at det kun trengs en nettverksnøkkel for å koble til, men jeg får ikke koblet til routeren på den. Må jeg da installere programvaren for routeren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har koblet til routeren, men finner ikke passordet i innstillingene. Forresten, på den andre laptopen, så står det at det kun trengs en nettverksnøkkel for å koble til, men jeg får ikke koblet til routeren på den. Må jeg da installere programvaren for routeren? 6882590[/snapback] Nettverksnøkkelen = krypteringsnøkkel Du trenger ikke noe ekstra programvare for dette. Hvilken router har du? Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) SparkLAN WX-6615M router. Er broren min sin, har ikke hatt så mye med den å gjøre... hehe. EDIT: driver å legger inn programvare (eller.no) for routeren på laptopen uten nett... Skal prøve å forklare hvor jeg står fast: WIRELESS MONITOR Profile Setting Input Method: Hexadecimal (kan også velge Alphanumeric og Passphrase) Key: (blankt) Key Index: --> ( 1 ) BACK NEXT EXIT Endret 17. september 2006 av j0nz0r Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Passord og brukernavn er 'blank' dvs ingenting for denne routeren fra fabrikken. Får du ikke logget deg på, kan du resette routeren ved å trykke en penn i et lite hull bak på routeren i ca 10 sek og logge på igjen. Så kan du sette opp trådløs SSID og kryptering på nytt. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Passord og brukernavn er 'blank' dvs ingenting for denne routeren fra fabrikken.Får du ikke logget deg på, kan du resette routeren ved å trykke en penn i et lite hull bak på routeren i ca 10 sek og logge på igjen. Så kan du sette opp trådløs SSID og kryptering på nytt. 6883136[/snapback] Husk at dere snakker til en nybegynner. Man må ofte forklare uttrykkene bedre! Trådløs SSID, eller bare SSID er det samme som det trådløse nettverket heter. Foreksempel så kan det hete "Kjell Bjarnes hjemmenett". Kryptering er det samme som WEP, trådløst passord. Altså passordet du bruker for å koble deg til et trådløst nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå