Snipper_nr1 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Har prøvd å stikke en penn inn bak men det skjer ingenting... Hjelp! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hold den inne i 10sek, kanskje det hjelper Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Koble en nettverkskabel fra WAN og til LAN1, og skru på strømmen. La strømmen stå på i 30 sek for å være sikker, og så skru av og koble vanlig igjen. Voila Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Koble en nettverkskabel fra WAN og til LAN1, og skru på strømmen. La strømmen stå på i 30 sek for å være sikker, og så skru av og koble vanlig igjen. Voila 6882184[/snapback] Prøv min og Playmofetish sine forsøk! Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Koble en nettverkskabel fra WAN og til LAN1, og skru på strømmen. La strømmen stå på i 30 sek for å være sikker, og så skru av og koble vanlig igjen. Voila 6882184[/snapback] Prøv min og Playmofetish sine forsøk! 6882195[/snapback] Takk for svar. Prøvde 10 sec men ingen endring, men kabelløsningen funka fint! Er det kun på 3com eller er dette en standard løsning på de fleste routerne? En annen ting jeg lurer på, hvorfor skriver ikke UPC og andre lokale ISP leverandører som ikke benytter PPP etc som telenor osv opp DNS adressen i papirene fra ISP leverandøren? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hva er egentlig problemet? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det er bare 3Com jeg vet om som har dette. De fleste andre produsenter har en reset-knapp man skal holde inne i x antall sekunder. Hvorfor UPC ikke vil oppgi DNS er vel fordi de ikke vil at du skal bruke 3Com-boksen, men heller utstyr levert fra dem. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Ang. DNS-adressene, så pleier de forskjellige nettleverandørene å skrive det på hjemmesidene et sted. Du kan også åpne et ledetekst-vindu (Start -> Kjør -> "cmd") og skrive: ipconfig /all Dette gjelder naturligvis bare om du allerede er på nett. Har prøvd å stikke en penn inn bak men det skjer ingenting...Hjelp! Det der var forresten et deilig utsagn om man tar det ut av sammenhengen ... Endret 17. september 2006 av atrax Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) DNS fra ISP vil nok ikke vises med ipconfig /all, man får sannsynligvis bare opp gateway, i dette tilfellet 3Com, som DNS-tjenere. Sjekker man derimot Status på 3Com-boksen, pleier DNS å stå der, så lenge boksen er satt opp riktig og den syncher med linja. Regner med at det er en alt-i-ett-løsning; ADSL-modem og trådløs ruter, stemmer dette? Edit: Og for min egen del hadde jeg prøvd med en finger i dusjen eller no, ikke gått rett på en penn. Endret 17. september 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det er bare 3Com jeg vet om som har dette. De fleste andre produsenter har en reset-knapp man skal holde inne i x antall sekunder. 6883210[/snapback] Trodde det hjalt de fleste, derfor jeg slang inn et forslag. beklager at det ikke fungerte Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Ang. DNS-adressene, så pleier de forskjellige nettleverandørene å skrive det på hjemmesidene et sted. Du kan også åpne et ledetekst-vindu (Start -> Kjør -> "cmd") og skrive: ipconfig /all Dette gjelder naturligvis bare om du allerede er på nett. Hei, ja det som er litt tungvint, først må du koble pc-en rett i modemet for å få den på nett slik at du får opp dns-en, skriver den ned og deretter koble om slik at man bruker router også og deretter skrive inn DNS-en.... Og i UPC papirene sto det ingenting om hva slags teknologi de brukte ned til sluttbrukern. Dette var ikke noe pakkeløsning fra UPC. Innstalerte en pakkeløsning fra Negtgental her om dagen og da gjorde routern all jobben, eneste jeg trengte var å koble riktig plugg på rett plass.... Men ISP - leverandører må regne med at ikke alle bruker deres pakkeløsning så de burde fankern meg klare å skrive litt til i papira som følger med.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå