Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrenset eller ingen kontakt ved trådløst

Anbefalte innlegg

Var oppe å koblet til en trådløs router av merket jensen hos noen kompiser i et hus. Fikk begge bærbare maskinne på nett trødløst, hver for seg der og da. Men i dag viser det seg at når begge skal koble seg på nett samtidig får den ene melding om lite eller ingen kontakt med nettet. Dreier det seg om at routeren gir dem begge samme ip adresse og da blir den ene blokka ut?

Så det jeg lurer på, er om dere vet enklest å komme unna dette på?

noen instillinger på routeren som er essensielle her?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har satt begge maskinene til å motta automatisk ip adresse.

Alternativt så kan problemet skyldes at det er for lav størrelse på IP-poolen i routeren.
- har du peiling på hvor dette kan ligge under/hva det heter på en jensen router?

Enda en ting, hva skal velges mellom Pppoe (eller hva det nå heter) og client?

de har internett fra los, og den stod ikke beskrevet i listen over hva de forskjellige hører hjemme under? og hva er forskjellen mellom de?

Endret av longbow
Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe meg på vei her? Hvordan får jeg satt opp routeren til å gi ut flere ip-adresser til pcene, da den tydeligvis bare gir ut en ip når det er 2 bærbare som skal bruke det trødløse nettet?

og hva skal jeg velge, client eller pppope (eller hva det heter), og hva er forskjellen på de to? Er bredbånd fra los som er snakk om her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...