Gå til innhold

Dell XPS, socket 775, ny prossesor kjøler?

Centuss

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har en Dell Dimension XPS generation 5 som jeg har planer om og få inn i et annet kabinett...Men det som skjedde med den forrige pcen min da jeg byttet kabinett(Dell Dimension 3000), var at pcen begynte og gå tregere når den ble varm(Både XPSen og dim 3000enen består av vifteløse cpu kjølere men har et cover over cpu kjøleribbene slik at all varmluften fra cpuribbene går rett ut og ikke alle andre steder via 1 eller 2 vifter som står bak og blåser det ut). Regner med at det som sto i parantes ble veldig komplisert, hvis noen har noen forklaring eller bilde på hva jeg mener, last det opp..Tilbake til saken, Altså det jeg lurer på er: åssen får jeg bytter cpu kjøler? Dell har sånne grønne plastiksaker på siden av socketen som du må fjerne hvis du skal ta av cpukjøleren. Er det bare og kjøpe en 775 kjøler og smacke den på? Åssen tar jeg av den gamle kjøleren? jeg skal ha en cpu kjøler med vifte og kjøleribber, noen som har noen forslag på hvilken cpu kjøler jeg skal velge? Kabinettet XPSen sitter i er et midi-high tower, må jeg ha noe i samme størelse da? Håper jeg fikk med alt! Kom med spørsmål, gjerne tips og for all del...Vær så snill og svar på den store haugen med spørsmål jeg lagde

TUSEN hjertlig millioner takk på forhånd :thumbup::p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikkert det er helt lett å bytte verken kabinett eller kjøler. Har selv byttet en PSU på en Dimention 3000, og Dell har ikke brukt standarden, men isteden laget sin egen sære verson så en standard ATX PSU ikke passet. Så det kan godt hende at Dell har gjort noe med måten kjøleren blir festet på, og hvor skruehullene på hovedkortet er plassert. Ville sjekket ut dette før du handler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...