Seifenblase Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 NB NB! Vær tålmodig, bildene laster svært tregt! I denne posten skal jeg beskrive produktet jeg har kjøpt og testet så godt jeg kan. Jeg må bare legge til at jeg ikke er noe ekspert når det gjelder lyd og bilde, men har litt kunnskap om emnet. LG DP9800 bærbar DVD-spiller Spesifikasjoner: 7'' Widescreen LCD skjerm Støtter mange formater (DivX, XviD, DVD-Video, Audio CD, CD-R/RW, MP3, WMA, VCD, JPEG) Spiller av XviD/DivX uten problem, så vel som MPEG1&2 filer Kompositt video inn og video ut Ca. 4 timer batterilevetid ved svak lysstyrke Adapter for sigarettuttak inkludert Oversiktsbilde Medfølgende tilbehør: Batteripakke Strømomformer Adapter for sigarettuttak Tilkoblingssett for analog lyd og video (Kompositt video og stereo lyd) Fjernkontroll Spilleren har en sølvgrå farge, med hvitt lokk. Knappene er metallic og er rimelig god å trykke på. Navigasjonsknapper Tilkoblingsmuligheter Spilleren er utstyrt med en rekke ut og innganger. Fra venstre side ser vi to hodetelefon-utganger, slik at to stykker kan få lyd når man ser på DVD. Videre finner vi line out / line inn for lyd, video inn / video out og til slutt tilkobling til strøm. Line inn / out er også en optisk lydutgang for Dolby Digital og DTS I bruk Spilleren er ganske responsiv og henger seg sjelden opp. Det samme man lukker lokket, går CDen eller DVDen rundt og spilleren viser filene som befinner seg på mediet, eller spiller av filmen. Skjermen gir et helt greit bilde og skarpheten er ikke til å klage på. Selv om kilden er progressiv video, går det likevel gjennom en deinterlacer som gjør at bildet "rister" litt opp og ned. De innebygde høyttalerne er som så. Ikke så mye å forvente av de. Bass er helt fraværende, men stemmer og vokal kommer greit frem. Lyden virker ikke sprengt selv om man skrur lyden høyt. Skjermmenyer Når man setter inn en DVD eller CD med egne filer, vil man få opp en liste over filene og mulighet til å velge hva man vi spille av. Spilleren støtter flere typer egne undertexter. For øyeblikket har jeg ingen informasjon om hvilke forskjellige den støtter, men .txt, .sub. .srt og .sub/.idx er testet ut på spilleren med positive resultater. Musikkavspilling Spilleren har ikke akkurat noe elegant design av fillisten, og viser bare deler av navnet dersom filene har lange navn. Spilleren spiller av både MP3 og WMA. Hvordan den takler DMR WMA er ikke testet. Bildevisning Spilleren kan vise bilder på skjermen. Fillisten kommer frem og man velger bilde ved å trykke på OK. Man kan også velge "Slideshow" ved å trykke på symbolet. Rotering av bilder skjer med fjernkontrollen, eller med knappene på selve spilleren. Video inn Spilleren har video inn funksjon. Med denne kan man koble til alt av videoutstyr som har kompositt videoutgang. Har man en liten ekstern TV-tuner, kan man koble denne på og man får bilde på DVD-spillerens skjerm. Om bildet på sendingene sendes i 16:9, trykker man på LCD Mode og skjermen skifter til fullskjermmodus. Siste ord Alt i alt synes jeg spilleren gjør jobben sin slik som den burde. Bilde er greit, lite etterslep og grei lysstyrke. Zoom funksjonen på spilleren lar deg fylle ut skjermen uten at bildet blir forvrengt og mister størrelsesforhold. Den er lett å ta med seg på biltur og meget brukervennlig. NEGATIVE SIDER - Den blir varm (advarsel klistret på under) - Den lader batteriet på nytt uansett hvor mye det er blitt brukt om man slår den av - Litt dårlig filnavigasjon, men det går an å bli vant til det - Blir litt klumpete med batteripakken påmontert POSITIVE SIDER - Liten og lett (ikke stort større enn en DVD-film) - Stille - Grei batterilevetid - Video Inn / Out - Optisk Lydutgang (Dolby Digital & DTS) - Spiller mange formater, deriblant XviD og DivX 6 Flere detaljbilder Batteripakke Bakside Fra siden med batteri festet på Tilkoblingskabel Sammenligning med DVD Fjernkontroll Tilkoblet til TV Mer informasjon LGe Norge Prisguide (noen feil) Elkjøp.no Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Begynte litt å lure da jeg så prisen på prisguide.. Flott brukertest illustrert med mange bilder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå