Piratpjokken Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har laget en tekst jeg synest ble meget bra, men som kan bli bedre. Den startet som et dikt, men fant ut at dette kunne kunne bli bra. Og siden jeg kan meg med gitaren så burde det ikke være noe problem å finne på noe som kunne slå litt an (Jeg lukter et mulig emne til avsluttende prosjekt på skolen ). Sangen har jeg tenkt skal være ganske rolig (ala February stars av Foo Fighters) og "melankolsk". Så jeg trenger: -en mulig intro til sangen eller en forklaring på hvordan bygge opp en som kan bli bra! (Har tenkt og 'tabbe' på introen) -Et oppslagsverk over korrekt form av de mange grepene som finnes! Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Ut i fra det intrykket jeg dannet meg tenker jeg du ikke kan musikkteori. Hvis ikke, les det! Ville ikke bevegd meg ut i musikkproduksjon før jeg visste hva som dannet scalaer, toner, akkorder og alt slikt. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Om du vil lage en lett, snasen intro, kan du egentlig bare plukke litt på bass og så "tremble"-strengene, osv.. Er akkordrekka f.eks G-Am C, Kan du starte slik: ------3-----3--------------0-----0-------- ---------3---------------------1----------- -------------------------------------------- -------------------------------------------- ----------------------0--------------------- --3----------------------------------------- Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Teorien er ikke min beste side for å si det slik.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå