Vrinsk Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Tittelen sier vel seg selv. Noen som vet? Hva er fordelene/ulempene? Takk Endret 25. september 2006 av Vrinsk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Enda eit opprette-ny-konto-spørsmål? Ikkje meiningen å mobbe, forstår deg veldig godt. Har lese nokre svar på dette i VG og frå Klara Klok. Begge konkluderte med at det ikkje er farleg, men det er kanskje avhengig av kor ofte det er snakk om. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Kanskje du kan få kronisk slitasje i armen? Senebetennelse etc? Anyone? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Link: http://www.klara-klok.no/seksualitet/svar....=../db/svar.txt http://www.klara-klok.no/seksualitet/svar....=../db/svar.txt http://www.klara-klok.no/seksualitet/svar....=../db/svar.txt chills: Hehe, tvilar på det, då skal du være ekstremt aktiv vil eg tru. Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Er hver dag farlig? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er hver dag farlig? 6881227[/snapback] Nei, for å sitere Klara Klok: Onani er en naturlig måte for mennesker i alle aldre til å gjøre seg kjent med kroppen sin og sin egen seksualitet. Det er ingen holdepunkter for at å onanere flere ganger for dag er fysisk eller psykisk skadelig. Det er normalt å onanere daglig. Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er hver dag farlig? 6881227[/snapback] Ja, det er livsfarlig å gjøre det hver dag Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Nei det kan jeg ikke tro, men man mister da vel fokuset noe på jenter eventuelt gutter eller begge deler, man blir da litt selvopptatt på en måte. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er hver dag farlig? 6881227[/snapback] Ja, det er livsfarlig å gjøre det hver dag 6881701[/snapback] Stemmer det, kan jo bli avhengi... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 du kan onanere til du får krampe i hånda, er ikke skadelig. skal tvert imot være ganske sunt. uttrykket "to blow off some steam" syns jeg er ganske teffende. en liten ulempe er at det kan ta vekk energi fra andre ting. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Side pupertet har man min onani variert veldig. Enkelte dager er eg veldig ivrig med hånda, opp til flere ganger daglig, andre dager/uker helt uten, eller sjeldent. Og dette kan både være i stede for, i tillegg til, eller samtidig med eventuell samvær med kona Og det har hvertfall ikke skadet meg noe. Eg mistenker at folk tror det er farlig pga at det blir sett på som syndig, eller lysky buisness å onanere. Da er det veldig enkelt å spre rykte om at det er farlig en å forby barna sine å gjøre det. Som Tekfan sier, hva er for mye? For mye ER for mye. For mye for min del vil si at man enten får fysiske smerter eller slitasjeskader av det. Eventuelt gangesperre i hånda. Det er jo også viktig å tøye ut Endret 17. september 2006 av nomore Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg får vondt når vi begynner og snakke 7++ ganger om dagen Litt utrolig egentlig med tanke på at jeg har dame Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) før på internater sjekka dem jo laknene for onanering. ble refs på vedkommende hvis dem fant noe. men er jo en fin måte å bli kvitt ekstra energi på. soldatene i Irak blir nesten oppfordret til å onanere mye når det blir lange dager med lite å gjøre. en ungdom som ikke har daska laksen på ukesvis er litt mere ustabil i felten enn en som oanerer jevnlig. Endret 17. september 2006 av O.J Lenke til kommentar
spitz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Alle vet vel at man blir blind? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Det er ingen fordel med å onanere flere ganger om dagen hvis du da ikke har en utrolig høy libido slik mange unge har. Høy libido vil mange ganger gi deg spontane ereksjoner som i mange tilfeller kan være uønsket. Daglige mastruberinger vil holde disse automatiske ereksjonene i "sjakk" Mye unødvendig onani kan gi midlertidig ømhet på penishode ved at nervesamlingen som er lokalisert rett bak penishode blir utsatt for konstant og langvarig kontakt. Nervebanene blir blokert og man mister en del sensivitet og blir "øm" for en periode. Dette varierer selvsagt fra person til person men er ikke noe som ofte finner sted. Mange føler også smerte i penisroten når de oppnår en ny ereksjon etter at de har mastrubert en eller flere ganger. Dette er normalt og kan skyldes flere grunner slik som kraftig sammentrekning av svamplegmene. Endret 18. september 2006 av dicktator Lenke til kommentar
Matias Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Pleide de ikke å si til ungene sine før i tiden at det begynte å vokse hår i hendene hvis man onanerer? :!: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Pleide de ikke å si til ungene sine før i tiden at det begynte å vokse hår i hendene hvis man onanerer? :!: 6889590[/snapback] Jo, ikke rart at de holdt seg unna. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) En kjip ting hvis du onanerer for mye er at du blir sår innenfor forhuden under penishodet, et sted hvor det lett kan sette seg endel bakterier og betennelser. Endret 18. september 2006 av dimdal Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Tja, om man skal følge gamle utalelser kan man bli blind av å onanere for mye. For å si det slik: Jeg er 22, har "gjort det" siden jeg var 12. Jeg har brukt briller siden jeg var 14 Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Har hørt noen rykter om at man får kviser av det? Stemmer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå