Mr-Smith Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg bestilte i mai et gainward gf4 ti4200 64mb ddr, og fikk i posten den 25.05.02, fra og med første dagen hadde jeg problemmer med kortet, kortet kunne låse seg i alt fra windows, spill og film. Etter mye styr, installering av nye drivere, windows, bytting av diverse komponenter så måtte feilen ligge i skjermkortet, så den 25.06.02 sendte jeg kortet inn igjen. Det ble påvist feil på kortet og jeg fikk nytt den 15.07.02, men fikk samme problemet med dette kortet. Siden jeg hadde hatt samme problemmet tidligere så tenkte jeg at det kunne vær strømforsyningen, kjøpte da en enermax 431w, men problemmet var der fortsatt. Jeg styrte på en stund og har til og med kjøpt nytt hk, cpu og ram siden gamle hket ikke skulle vær helt kompatibel med gf4, men likevel samme problemet, sendte tilslutt kortet inn igjen den 10.07.02, og 19.10.02 hadde jeg fått nytt kort igjen. Siden dette var av den nye typen av kortet så regnet jeg med at der ikke ville vær noen feil, men neida....etter en uke begynte problemmet å komme igjen. Gainward har innrømmet problemet med pink screen of death http://www.theinquirer.net/?article=5288, så no sendte jeg kortet inn igjen. Har bare vært trøbbel med det kortet her og komplett.no, har spurt om jeg kan få et kort fra en annen produsent og betale det eventuelle mellomlegget, men neida...det går ikke, istede så sender de meg tilbake samme møkkagreiene. Likevel etter 3 returer så vil likevel komplett sende meg samme serien tilbake, så jeg håper noen her har tips til hva jeg skal gjør, kom gjerne med lover som kan hjelpe meg ut av det her. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg hadde tatt en seriøs telefonsamtale og ikke gitt meg før jeg hadde fått et kort fra en annen produsent. Stå på krava dine som forbruker, du kan kreve pengen tilbake etter de nye lovene. Tørr å si hva du mener i telefonen og få en slutt på saken, ellers har du alltid forbrukerrådet Edit; LEIF _________________ Fran-Stian Svingen (fssvingen) er en SVINDLER, husk navnet! [ Denne Melding var redigert av: Shrike på 2002-10-30 14:54 ] Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Regner med denne skal gjør slik jeg får hevet kjøpet: Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret. Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen. Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Da er vi to! Det var litt deilig å vite at jeg ikke er den eneste som har virkelig problemer med GF4 serien (TI4400 her) fra Gainward. Det første kortet jeg hadde funka helt til jeg begynte å spille spill, da kom det blå streker og prikker og maskina kunne henge seg. Starta på nytt og det så helt greit ut helt til jeg prøvde å bruke kortet på litt tyngre opperasjoner. Så jeg sendte det tilbake til Komplett.no og de fant ikke no feil på det, men de mente at hovedkortet (Abit KT7A-RAID) ga GF4 kortet for lite strøm :???:. Javel tenkte jeg, da får jeg kjøpe et nytt hk (MSI KT3 Ultra2-R) + ram. Det gjorde jeg og problemene var der fortsatt. Jeg tok kontakt med Komplett.no igjen og fikk beskjed om å sende det inn så skulle de se på det en gang til. En ukes tid etterpå fikk jeg en mail om at kortet var defekt og at jeg skulle på erstatning (et nytt Gainward GF4 TI4400). Det var fint syntes jeg og gleda meg til kortet kom i Posten. Etter at jeg hadde henta det på Posten kunne jeg nesten ikke vente til jeg fikk prøvd det! Jeg satte GF4 kortet i PC`n og fyra opp. Og gjett om jeg blei skuffa. Blåe streker allerede før jeg hadde kommet til BIOS! Da jeg kom inn i Windows var det masse streker og prikker over hele skjermen. Så nå skal jeg sende tilbake dette kortet også og håper på en løsning i saken. Bestilte varen opprinnelig den 2002-06-10 og siden jeg bare er en student så har jeg ikke all verden med penger og har derfor ikke fått ordna alt så fort. Så nå får jeg se om hva Komplett.no mener om saken når jeg har sendt inn skjermkortet nok en gang. Men er det mulig å være så uheldige som både Mr-Smith og jeg er med Gainward kort eller er GF4 serien dems rett og slett dårlig?? Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Gainward har jo innrømmet at der er feil med store deler av ti4200 serien Mange med problemer med ti4200kortene: http://www.theinquirer.net/?article=5144 Svar fra gainward: http://www.theinquirer.net/?article=5288 Innrømmelsen: Dear Mr Andersen, We can fix the problem for you. We have identified the problem to be an intolerance in one of the capacitors of the voltage regulator on the card. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg har et Siluro Gforce 4 ti 4200 64 mb ddr. Dette kjøpte jeg fra komplett. JEg har aldri hatt problemer med det , og er kjempefornøyd! Men returen ved komplett har jeg aldri vært spessielt fornøyd med. Jeg har måttet sende inn 2 hovedkort, og en cpu. Dette har tatt laaaaaang tid. Uansett, det er et veldig bra kort du har, og feilen må ligge hos Gainward- Lykke til. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Ja....det er en produksjonsfeil på kortet, feil på en av kondensatorene. Gainward har også hatt problemmer med gpu kjøleren på ti4200 serien, noen som nevnte noe om at de hadde glemt goop mellom kjøler og gpu. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Ok, jeg regnet med at det skulle vær lett å få hevd kjøpet nå siden jeg har hatt 3 returer på kortet, men nei.....i mail fra komplett som jeg fikk idag står at de allerede har sendt nytt kort til meg (selv om kortet jeg sendte tilbake ligger på postkontor på stokke),jeg får samme dritten. De sier og at jeg kun har hatt 1 tidligere retur på produktet, så derfor kan jeg ikke heve kjøpet. Ok, jeg vet selv at jeg har hatt 3 returer på det kortet her pga samme feil. og om en ser på siden her: http://www.artifact.no/~mr-smith/komplett%20problem.jpg Her ser en at jeg har hatt 3 returer, men dette klarer ikke komplett å se...... Denne saken begynner å bli veldig problematisk, over 6mnd siden jeg fikk mitt første gw ti4200 og har hatt store problemmer pga det kortet, kan aldri vite når pcn henger, og den henger ofte! Kan ikke spille, se på film, låser seg under surfing +++. Selv om det kortet som komplett no mener å ha sendt fungerer så skal de inn igjen, jeg skal ikke ha det! Virker ikke som om komplett har helt orden på papirene sine her. [ Denne Melding var redigert av: Mr-Smith på 2002-10-31 22:06 ] Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Nå har norkom/komplett ordnet opp, de har problemmer med å finne feil på gainward kortet, men siden jeg har hatt så mye problemmer med det så skulle jeg få ett msi gf4200 64mb ddr istede. Siden MSI GF4 TI4600 128mb ddr har blitt såpass billig så spurte jeg om jeg kunne betale et mellomlegg å få det istede, så vi ble enig om et mellomlegg på 750kr. Så saken min løste seg fint, og nå har jeg ikke noe imot komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå