karpov Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) jeg har windows og ubuntu på samme pc. jeg bruker grub(?) så vidt jeg husker for å velge hvilket os jeg vil boote. "problemet" er at ubuntu (som jeg ikke lenger bruker) ligger som defult i lista slik at ubuntu booter hver gang hvis ikke jeg passer på å bla i menye og trykke enter. er det mulig å sette windows som defult eller bare avinstallere ubuntu for å løse problemet? Endret 19. september 2006 av karpov Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 slett ubuntu partisjonen (da vil ikke lenger grub funke), boot fra windows cd'en din, og kjør fixmbr. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Eller du kan bare redigere /boot/grub/menu.lst slik du vil ha "listen" Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 hei, takk for raskt svar. (er logget inn hos en kompis, så det er karpov som svarer) har slettet ubuntupartisjonen og gjort som hockey500 sa. da jeg kommer i recovery mode valgte jeg partisjon nr 1 og jeg ble bedt om å skrive adm. passord. problemet er at den ikke godtar passordet. finnes det en annen løsning eller er dette en rett og slett kinkig situasjon? har på følelsen at det er sistnevnte:( rart med det.. Lenke til kommentar
karpov Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 dette begynner å haste!! får ikke boota og er ganske avhengig av pcen for tiden. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 så reinstaller ubuntu mens du trenger dataen da, hvis det haster sånn. ellers har jeg ingen annen løsning Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har du prøvd å bare trykke enter, dvs. ikke noe passord? Ja, det finnes flere andre løsninger. Lenke til kommentar
karpov Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 har forsøkt å kun trykke enter, men uten hell. hadde du noen andre løsninger på lur, Del? Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jepp, men det ser ut til at problemet ditt er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå