Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen henger seg under oppstart

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde problem med at pcen bare skrudde jeg ov og jeg fikk ikke startet xp. den hengte seg ver gang og restartet.

Jeg sjekket da rammen og harddisk hos en kompis og prøvde og formaterte harddisken. alt funket fint hos kompisen min. Så jeg kjøpte et nytt hovedkort (har hatt problemer lenge med det jeg hadde før med at det henger se under oppstart). Jeg fikk i begynnelsen advarsel om at harddisk statusen var dårlig og at jeg burde ta backup og skifte den. Så plutselig funker ikke harddisken mer.

Jeg låner nå en S-ATA2 harddisk som jeg ikke får til og instalere XP på.Jeg får lagt inn filene og formatert og sånt men så henger den seg.

En til ting som er rart er at hovedkortet egentlig bare støtter S-ATA harddisker, men booter alikevel S-ATA2 harddisken fint.

PC specs:

AMD 3400+

Asus k8n

1024MB ram

Maxtor S-aTA2 300GB

350Watt strømforsyning

Endret av JunaJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg hadde problem med at pcen bare skrudde jeg ov og jeg fikk ikke startet xp. den hengte seg ver gang og restartet.

Jeg sjekket da rammen og harddisk hos en kompis og prøvde og formaterte harddisken. alt funket fint hos kompisen min. Så jeg kjøpte et nytt hovedkort (har hatt problemer lenge med det jeg hadde før med at det henger se under oppstart). Jeg fikk i begynnelsen advarsel om at harddisk statusen var dårlig og at jeg burde ta backup og skifte den. Så plutselig funker ikke harddisken mer.

Jeg låner nå en S-ATA2 harddisk som jeg ikke får til og instalere XP på.Jeg får lagt inn filene og formatert og sånt men så henger den seg.

En til ting som er rart er at hovedkortet egentlig bare støtter S-ATA harddisker, men booter alikevel S-ATA2 harddisken fint.

PC specs:

AMD 3400+

Asus k8n

1024MB ram

Maxtor S-aTA2 300GB

350Watt strømforsyning

6880610[/snapback]

Ville testet med en annen strømforsyning. Om den er ustabil, blir gjerne hele systemet ustabilt.

BTW, SATA2 er egentlig bare SATA med økt hastighet, og om ikke hovedkortet ditt støtter det, så reduseres overføringshastigheten til SATA1-nivå.

Lenke til kommentar

fikk maskinen til og fungere nå. Det var bare det av en jumper på harddisken stod på feil plass.

Men nå har jeg et annet problem. Hver gang jeg skal restarte maskien så henger den seg. Virker nesten som at rammen ikke dumper alt minne for det blir bare svart skjerm. Så må jeg skru den helt av og start på nytt.

takker for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...