Per-Ole Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 En forlengelseskabel til D-sub burde jo være mulig å bruke (med mindre du får for stor signaldempning) da en forlengelseskabel (som navnet antyder) forlenger alle lederne og de har samme pinnenummer og pinneplassering i begge ender. Det som kan være et problem er evt. skjeming på kabelen og hvilke ledere som er tvinnet rundt hverandre, når vi snakker om høyhastighetsoverførninger har dette mye å si for signalet, og har du for lang kabel eller en utvinnet en, så kan signalet bli dempet så mye at forsterkeren ikke kan lese det eller du kan få støy på signalet. Og da vil du få en drastisk dårligere lydkvalitet. Eventuelt kan du få et signal ut som vil kunne ødelegge høytalerne (veldig lite sannsynlig) Ellers er det helt riktig som space17 sier, og det er jo selfølgelig en del garanti, lover og policyer inblandet. Det jeg ville gjort hvis jeg hadde en forlengelseskabel, eller kunne fått tak i en billig var å prøve det, det som mest sannsynlig skjer hvis det ikke går er at du får dårligere lydkvalitet. (Men før du prøver mål med et multimeter om kabelen bare forlenger, altså at lederne inni er koblet til samme pinne i begge ender). Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 men denne kabelen er jo bare til en fjernkontroll...? ikke noe høytalere eller noen ting, så kan da ikke skjønne at skjerming skal være så veldig viktig da? Lenke til kommentar
Per-Ole Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 Grunnen til at det er viktig med skjerming på en kabel til en fjernkontroll er at signalet har så stor frekvens (et par MHz) mens en ledning til en høyttaler trenger ikke skjerming fordi der er signalet så stort og bare opp til et par KHz. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 ok, så det blir motsatt av det jeg tenkte da. da vet jeg det Lenke til kommentar
space17 Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 Men det er vel ingen som riktig vet hva slags type signaler som går i kabelen? Har en liten misstanke om at det bare er line-audiosignaler og at det på i kontrollen bare er et potensiometer med bryter. Hva slags funksjoner er det som kan styres fra kontrollen? space Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 kanskje noen bilder utenpå/inni kunne hjulpet også? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Det som kan styres fra kontrollen er volum, hvor kraftig bassen skal være, hvor dominerende senter-høyttaleren er, fader, av/på (hele anlegget) og neo som kalles for Matrix-funksjon. Det er også uttak for headset (3,5 Jack-plugg) Link til bilde av kontrollen (ikke jeg som har tatt det) Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) det var ganske mange funksjoner, men jeg ville nesten bare prøvd. ta og kjøp en D-Sub, 15 pin han, og en D-Sub, 15 hun kontakt, og ta en skjermet ledning, på f.eks 2m (med nok ledninger osv.) også lag dem helt lik i hver ende. dvs pinne nr. 1 på hun kontakten går til pinne nr. 1 på han kontakten osv. hvis det ikke funker, har du hvertfall ikke ødelagt selve fjernkontrollen Endret 15. oktober 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvorfor ville du prøvd fordi det er så mange funksjoner? (eller misforsto jeg?) Vet hvordan jeg skulle lagd forlengelseskabel, problemet er at jeg ikke vet hva som kan gå galt, siden Logitech har sagt at jeg ikke bør prøve det selv Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 det var ingen sammenheng med funksjoner og "bare prøv..." hva som kan gå galt hvis ledningen blir for lang, er jeg ikke sikker på. det kan vel ikke skje noe, eneste som kan skje er at signalene blir svakere osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå