Conan1 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Har en seat ibiza 2000 1,4 75hk 16v som "smånykker" når man kjører mellom ca 50kmt - 65kmt. Dette merkes best hvis man har lavt turtall og når man ligger i 3-4gir. Har også nå hatt et "hardt" nykk og bilen har stoppet 2 ganger på tomgang. Bilen går ellers greit og jevnt på tomgang. Har nettopp kjøpt bilen, og det har ifølge selger nettop blitt byttet tannreim, kan det ha noe med timing på tenning?. Det har også nettop vært byttet eksosmanifoldsensor. Håper noen vet Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Dette kan være så enkelt som fukt rundt tennpluggene. Det er et deksel som må av så vidt jeg husker, men det fikser du. Sjekk dette først. Når det gjelder "eksosmanifoldsensoren" er det sikkert oksygensensoren eller om du vil lambdasonden. Det er vel og bra Når det gjelder registerreim- nei. En tann feil da er ikke bilen kjørbar og varsellampe vil sansynligvis tenne (pga veivaksel og kamaksel-pos.sensor) Det er faste sensorer på nye biler (altså ikke montert på en justerbar fordeler) Elektronikken bestemmer fortenninga ut i fra input fra div sensorer på bilen. Nå har jo VAG hadt problemer med luftmasse-målerene på sine biler. Sjekk denne linken og vurder om dette kan være aktuelt: http://www.trimchip.com/test/tekniske%20artikler/LMM.shtml Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Mange hete tips her. Jeg hadde lignende problem med min A3 1.6. Tok bilen med til verksted og så for meg mange svidde lapper. Der hev de i en runde med injection cleaner. Det gjorde susen for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå