Jorsalfar Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Takk. Fikk rekonfigurert nå. Får se om jeg prøver den andre måten å legge inn beta-driveren på. Ellers så kommer de vel med en full versjon av driveren om ikke så alt for lenge, som forhåpentligvis fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) D må vel være at noe ikke likte de nye driverne. Du kan prøve å rekonfigurere å prøve den andre måten til å installere driverne på. Du rekonfigurerer med : sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Ellers så kan du prøve å trykke litt på alt+ctrl+Fknappene 7192932[/snapback] Har installert driverne på to pcer nå, og jeg begynner å bli vant til å måtte rekonfigurere. Men jeg bruker : sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg Hva som er forskjellen vet jeg ikke, men er vel kortere og lettere å huske Endret 31. oktober 2006 av -XaHc- Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så sorry hvis noen har spurt før meg. Men noen som kan hjelpe meg få opp "OnTV" på kubuntu? Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så sorry hvis noen har spurt før meg. Men noen som kan hjelpe meg få opp "OnTV" på kubuntu? 7196815[/snapback] det som står i første post burde nok fungere når du bruker kubuntu og.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så sorry hvis noen har spurt før meg. Men noen som kan hjelpe meg få opp "OnTV" på kubuntu? 7196815[/snapback] Det er et eget program man må bruke for KDE, husker ikke hva det er da jeg i øyeblikket er på Ubuntu, men jeg kan se om jeg finner det Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 haha.... :!: dumme meg... glemte det var gnome-avhengig ^^ beklager.. :/ Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Du skal klare å legge den inn men du trenger no gnome-pakker.. Vet ikke hva de heter eller om hvordan det fungerer men det må være noen her inne som kjører OnTV på KDE. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Nå bruker jeg noe som heter "Maxemum TV-Guide".. Det er kult nok det, men det er liksom ikke noe som kan ligge i bakgrunnen på desktopen.. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 KDE brukere, hvordan bruker man OnTV i KDE? Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Flott guide! Fikk noen problemer når jeg skulle legge inn XGL med de nye repositoriene W: GPG error: http://ubuntu.compiz.net edgy Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 31A5F97FED8A569E W: GPG error: http://www.beerorkid.com edgy Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 31A5F97FED8A569E W: GPG error: http://media.blutkind.org edgy Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 31A5F97FED8A569E W: You may want to run apt-get update to correct these problems root@compaq:/etc/apt# Noen som vet hva jeg må skrive? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 get http://www.beerorkid.com/compiz/quinn.key.asc -O - | sudo apt-key add - wget http://media.blutkind.org/xgl/quinn.key.asc -O - | sudo apt-key add - wget http://compiz-mirror.lupine.me.uk/quinn.key.asc -O - | sudo apt-key add - wget http://ubuntu.compiz.net/quinn.key.asc -O - | sudo apt-key add - slik får du nøkkelen til de fleste beryl pakkebrønnene Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tusen takk! Det hjalp Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Poster for en venn av meg: Vi har installert Ubuntu, og alt fungerer. Fulgte Marsans guide til Beryl i første post, og alt så ut til å funke. Restartet, men fikk ikke det grafiske grensesnittet. Beryl-manager lå under oppstart. Måtte skrive inn brukernavn og passord, og skrive "startx", før X-serveren startet. Beryl-manager kjørte, og "Window Manageren" som var valgt, var Beryl. Prøvde å oppdatere, men ingenting funket. Effektene funker heller ikke. La "startx" under oppstart, men det hjalp ikke. Samme problem nå også. Noen som vet hva mer vi må gjøre for å få 1. Få beryl til å starte normalt under oppstart? (så han slipper å skrive "startx" hver gang han starter maskinen) 2. Få beryl til å fungere i det hele tatt, etter oppstart? (tenker på effekter og slikt) Jeg har selv Beryl kjørende på min maskin, og hadde samme problemet i begynnelsen. Vet ikke hvordan jeg fikk fikset det.. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Får ikke OnTV til å funke. Kjører tv_grab_no --output=/home/username/.xmltv/listings.xmltv men jeg får bare en feilmelding: using config filename /home/hakon/.xmltv/tv_grab_no.conf fetching channel names no 'id' attribute in channel at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 2309. Noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 kjørte du : tv_grab_no --configure først om jeg tørr spørre? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg gjorde det ja, men prøvde på nytt nå, og valgte bare NRK1, bare for å teste det. Da funka det, og xml filen opprettes, og den ser fin ut. Jeg velger den i appleten, men under fanen "Channels" står det fortsatt ingen kanaler? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 går utifra at du bruker ontv for å se programmene..i "instillinger" for ontv så må du gi bane for xmltv fila og i "channels" delen må du huke ut for at du vil se Nrk1 i ontv.. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 ja, jeg bruker ontv. Jeg har oppgitt banen til xmltv fila, og er 100 % sikker på at den er riktig. men det dukker fortsatt ikke opp noe som helst under "channels". Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har hatt samme feil, både i Dapper og Edgy. Aner ikke hvorfor... Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Nå har jeg plutselig mistet alle ikonene i programoversikten i XMLTV! Regner med at jeg må kjøre konfigurasjon helt fra bunnen av igjen? Dette programmet har veldig mange svakheter, må jeg si. Ikke bare må man manuelt oppdatere programlisten en gang i uka, men ikonene forsvinner også. Dessuten sier ikke programmet fra hvis URLen blir forandret (det bare slutter å virke). Vel, man kommer jo rundt det meste, med litt god hjelp herfra, men det burde vært enkelt for programutvikleren å fikse dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå