Gå til innhold

Guide - Hvordan lage en annerledes desktop (Linux)


Marsan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alle .mappe i /home/username er skjult.. Du trykker på gå->plassering i nautilus og skriver /home/username/.gdesklets rett i den mappa legger du display og sensors mappene. Skriv over.

7140790[/snapback]

Da funket det vettu!

 

Tusen takk!

 

Fungerte jo strålende dette her!

 

Koden for bergen var NOXX0004, hvis noen lurte. :D

Lenke til kommentar

Har driti meg litt ut nå tror jeg.

Har akkurat installert Ubuntu 6.10 også prøvde jeg å legge inn XGL/Beryl etter guiden her.

Skulle sikkert aldri ha gjort det siden den guiden er for 6.06, men gjort er gjort.

 

Så nå funker ikke X serveren min i det hele tatt..

 

Hva er egentlig den enkleste måten å få fjernet xgl og beryl? Er det bare å endre tilbake de config filene som jeg har endret på?

 

Eventuelt hvis det er noe man kan gjøre for å få det til å funke så er det bare å komme med det, men vel litt vanskelig å si hva man må endre på når jeg ikke vet mer hva som er feil..

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Oppdaterte Beryl-guide til ubuntu 6.10

7184305[/snapback]

 

Den var jo umåtelig komplisert

 

Et innlegg på Linux1's forum viser en mye enklere framgangmåte

7185611[/snapback]

 

Før du starter med denne guiden MÅ du være oppmerksom på at du tar i bruk BETA driveren fra nVidia, bruk den på egen risiko!

 

Linux1 forteller ikke hvordan man skal legge inn betadriverne til nvidia, det er det som er prakket for at beryl på edgy skal fungere. Jeg prøvde ulike guider for å legge inn betadriverne men mange av de fungerte ikke, men etter en del guider fant jeg en som funka. Så derfor syns jeg det er viktig å liste opp hvordan driverne skal legges inn slik at det blir mindre prakk for andre. Men hvis du synes noe i guiden bør endres send meg en PM :D

 

Marsan

Lenke til kommentar
Min beta-driver ble oppdatert automatisk når fulgte guiden på Linux1. (Oppdateringshåndterer), men da hadde jeg fulgt guiden på www.ubuntu.com for å installere en annen nvidia-driver https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto

7185900[/snapback]

 

 

ah..ok..prøvde den der jeg også men fikk ikke noe 3d aksellerasjon da..men jeg kan legge link i guiden hvis de synes å legge inn betadriveren manuelt er for mye jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...