Marsan Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 alle .mappe i /home/username er skjult.. Du trykker på gå->plassering i nautilus og skriver /home/username/.gdesklets rett i den mappa legger du display og sensors mappene. Skriv over. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 alle .mappe i /home/username er skjult.. Du trykker på gå->plassering i nautilus og skriver /home/username/.gdesklets rett i den mappa legger du display og sensors mappene. Skriv over. 7140790[/snapback] Da funket det vettu! Tusen takk! Fungerte jo strålende dette her! Koden for bergen var NOXX0004, hvis noen lurte. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 ja..glemte kanskje å si det..du får koden fra weather.com . Du søker på byen der du bor å trykker på linken du får til den og ser på Url`n.. der skal du få et 8 siffra tall/bokstavkode som du legger inn i iWeather. Sucess! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 ja..glemte kanskje å si det..du får koden fra weather.com . Du søker på byen der du bor å trykker på linken du får til den og ser på Url`n.. der skal du få et 8 siffra tall/bokstavkode som du legger inn i iWeather. Sucess! 7141352[/snapback] Riktig, var slik jeg gjorde det. Leste på ubuntuforums, gikk ganske greit. Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har driti meg litt ut nå tror jeg. Har akkurat installert Ubuntu 6.10 også prøvde jeg å legge inn XGL/Beryl etter guiden her. Skulle sikkert aldri ha gjort det siden den guiden er for 6.06, men gjort er gjort. Så nå funker ikke X serveren min i det hele tatt.. Hva er egentlig den enkleste måten å få fjernet xgl og beryl? Er det bare å endre tilbake de config filene som jeg har endret på? Eventuelt hvis det er noe man kan gjøre for å få det til å funke så er det bare å komme med det, men vel litt vanskelig å si hva man må endre på når jeg ikke vet mer hva som er feil.. Takk Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Slit å legge inn beryl i Edgy. Skal oppdatere guiden til beryl om dette litt senere. Endret 27. oktober 2006 av Marsan Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Med 6.10 så fulgte også den nye utgaven av onTV med, så nå fikk jeg også opp Zebra, og ikke minst TV2 Film Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ligger den i pakkelisten? Heter den isåfall noe annet en onTV? Finner den ikke.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 nei, ligger bare i pakkelistene som xmltv og ontv, akkurat som før Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hm.. sigurd@sigurd-desktop:~$ sudo apt-get install xmltv ontv Password: Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig E: Klarte ikke å finne pakken xmltv Du har ikke lagt til ekstra pakkebrønn? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Bare de som følger med easyubuntu og automatix Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Oppdaterte Beryl-guide til ubuntu 6.10 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Oppdaterte Beryl-guide til ubuntu 6.10 7184305[/snapback] Den var jo umåtelig komplisert Et innlegg på Linux1's forum viser en mye enklere framgangmåte Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Oppdaterte Beryl-guide til ubuntu 6.10 7184305[/snapback] Den var jo umåtelig komplisert Et innlegg på Linux1's forum viser en mye enklere framgangmåte 7185611[/snapback] Før du starter med denne guiden MÅ du være oppmerksom på at du tar i bruk BETA driveren fra nVidia, bruk den på egen risiko! Linux1 forteller ikke hvordan man skal legge inn betadriverne til nvidia, det er det som er prakket for at beryl på edgy skal fungere. Jeg prøvde ulike guider for å legge inn betadriverne men mange av de fungerte ikke, men etter en del guider fant jeg en som funka. Så derfor syns jeg det er viktig å liste opp hvordan driverne skal legges inn slik at det blir mindre prakk for andre. Men hvis du synes noe i guiden bør endres send meg en PM Marsan Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Min beta-driver ble oppdatert automatisk når fulgte guiden på Linux1. (Oppdateringshåndterer), fmen da hadde jeg fulgt guiden på www.ubuntu.com for å installere en annen nvidia-driver først https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto Endret 30. oktober 2006 av -XaHc- Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Min beta-driver ble oppdatert automatisk når fulgte guiden på Linux1. (Oppdateringshåndterer), men da hadde jeg fulgt guiden på www.ubuntu.com for å installere en annen nvidia-driver https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto 7185900[/snapback] ah..ok..prøvde den der jeg også men fikk ikke noe 3d aksellerasjon da..men jeg kan legge link i guiden hvis de synes å legge inn betadriveren manuelt er for mye jobb. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Må bare si at jeg har sett åssen den beryl funksjonen er, det fine er at den går glatt på intel innebygd. Den slår vista på effekter (om du liker det;P) og det glir glatt. Det gjorde ikke vista på innebygd grafikk Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 lurer bare på om det er mulig å bruke murrine-motoren sammen med emerald. Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har fulgt guiden for beta driveren til NVIDIA nå. Fikk installert den helt normalt så det ut som og endret på /etc/default/linuxet-eller-annet men nå ser det ikke ut som X funker. Skjermen er rett og slett helt svart.. Noen som vet hva som kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 D må vel være at noe ikke likte de nye driverne. Du kan prøve å rekonfigurere å prøve den andre måten til å installere driverne på. Du rekonfigurerer med : sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Ellers så kan du prøve å trykke litt på alt+ctrl+Fknappene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå