Marsan Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Er det final nå?, vil ikke teste det før det bli det . 7081629[/snapback] Er fortsatt develop Edit: Men fungerer topp Endret 16. oktober 2006 av Marsan Lenke til kommentar
quakie Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Nå har jeg installert Beryl osv. men etter en omstart kommer jeg bare inn på en terminal, altså ikke noe grafisk grensesnitt. Det kom et par feilmld og nå vet jeg ikke hva jeg skal skrive for å komme videre. Noen som vet? Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Nå har jeg installert Beryl osv. men etter en omstart kommer jeg bare inn på en terminal, altså ikke noe grafisk grensesnitt. Det kom et par feilmld og nå vet jeg ikke hva jeg skal skrive for å komme videre. Noen som vet? 7084900[/snapback] litt utfyllende info om hvordan du har lagt det inn og hva som står på feilmeldingene kan muligens gi svar. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Fulgte guiden din til XGL/Compiz, og alt ser ut til å være installert. Tok den "testen" ved å skrive glxinfo (eller hva det var) og da stemte alt i "loggen" jeg fikk opp. Restartet, men ingen av effektene funker. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg har fått to nye valg under instillinger, Beryl Settings Manager og Emerald Theme Manager. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Nå har jeg installert Beryl osv. men etter en omstart kommer jeg bare inn på en terminal, altså ikke noe grafisk grensesnitt. Det kom et par feilmld og nå vet jeg ikke hva jeg skal skrive for å komme videre. Noen som vet? 7084900[/snapback] litt utfyllende info om hvordan du har lagt det inn og hva som står på feilmeldingene kan muligens gi svar. 7088167[/snapback] Ok ,jeg la det inn ved hjelp av guiden i førstepost. Den oppfører seg vanlig helt til etter loadingen. Da kommer det opp et grått vindu med blå bakgrunn der det står følgende: Klarte ikke å starte X server(ditt grafiske grensesnitt). Det er sannsynligvis ikke satt opp korrekt. Har du lyst tilå se på X-server utdataene for diagnostisere. Ja Nei Jeg svarer ja. Nytt vindu: GDM: Xserver not found /usr/bin/Xgls :1: -fullscreen - ac . accl lx:pcbuffer -accel xv:pbuffer -auth /var /lib/gdm/:1.Xauth -nolisten tcp vt7 Error: Command line could not be execute! Please install the X server or correct GDM configuration and restart GDM Klikker på ok. Nytt vindu: X-tjeneren er nå avslått. Start GDM på nytt når den er konfiguert skikkelig. Klikker på ok, deretter kommer dette fram: Ubuntu 6.06.1 LTS mittbrukernavn-laptop tty mottbrukernavn-laptop login. Jeg logger inn, men vet jo ikke hva jeg kan skrive for å komme videre. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) console du mener? Skriv gdm event sudo gdm / startx / sudo startx Endret 17. oktober 2006 av Allfather Lenke til kommentar
quakie Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 console du mener?Skriv gdm event sudo gdm / startx / sudo startx 7091076[/snapback] Ja, jeg kommer inn på en console/DOS interface. Takk ,kan prøve tipset ditt når jeg får tid . Lenke til kommentar
quakie Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg får som at svar at GDM kjører allerede. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg får som at svar at GDM kjører allerede. 7096338[/snapback] Har samme problem som meg. Skriv startx, så fungerer ihvertfall grensesnittet. Kuben i XGL eller andre effekter funker ikke. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg får som at svar at GDM kjører allerede. 7096338[/snapback] Har samme problem som meg. Skriv startx, så fungerer ihvertfall grensesnittet. Kuben i XGL eller andre effekter funker ikke. 7096832[/snapback] Hva mener du? Hva skal jeg skrive i konsoll? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Bare skriv startx. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg får som at svar at GDM kjører allerede. 7096338[/snapback] Har samme problem som meg. Skriv startx, så fungerer ihvertfall grensesnittet. Kuben i XGL eller andre effekter funker ikke. 7096832[/snapback] Hva mener du? Hva skal jeg skrive i konsoll? 7096975[/snapback] Startx. Var det ikke det jeg sa da? Lenke til kommentar
quakie Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg får som at svar at GDM kjører allerede. 7096338[/snapback] Har samme problem som meg. Skriv startx, så fungerer ihvertfall grensesnittet. Kuben i XGL eller andre effekter funker ikke. 7096832[/snapback] Hva mener du? Hva skal jeg skrive i konsoll? 7096975[/snapback] Startx. Var det ikke det jeg sa da? 7097032[/snapback] Hehe, ja. Jeg trodde det var mer avansert enn som så skjønner du . Men den kommandoen virket, takker. Må jeg gjøre sånn hver gang jeg starter?Hvordan kan eventuelt jeg endre det tilbake sånn at det starter opp ordentlig hver gang? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 bruker Xmltv 0.5.44 men nå får jeg ikke til å kjøre config en gang...noe rart med denne versonen av xmltv. 7080702[/snapback] Det spørs om det kanskje ikke er Dagbladet som har gjort noe: http://www.dagbladet.no/tv/mobil/index.html krver brukernavn og passord... Noen tips for en fiks på dette ? Andre sider, eller ? Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 could not fetch http://www.dagbladet.no/tv/mobil/index.html, aborting For de av dere som får denne feilmeldingen ved kjøring av tv_grab_no-skriptet, har jeg en mulig løsning. Dagbladet har tydeligvis endret litt på url-en og tv_grab_no klarer derfor ikke å laste ned programinformasjon. Det man kan gjøre, er å endre litt på /usr/bin/tv_grab_no (må være root for dette). I linje 443 byttes 'http://www.dagbladet.no/tv/mobil/index.html' med 'http://www.dagbladet.no/#tv/mobil/index.html', altså sett inn en '#' foran tv. Kjør så tv_grab_no på nytt. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Hmmm... JEg endret til : http://www.dagbladet.no/mobil/tv/index.html Det funket ganske så mye bedre, ja Det står riktig litt lengre opp i scriptet. Der $url blir definert. HAdde begynt å skulle bruke urlen fredag.dagbladet.no istedetfor, men det ble litt mye stress å endre på det. Funket litt bedre dette Endret 19. oktober 2006 av kakkle Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 JEg endret til :http://www.dagbladet.no/mobil/tv/index.html Det funket ganske så mye bedre, ja 7108594[/snapback] Ja, den siden så bedre ut. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ja, mye bedre nå. Takk for den! Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Dævven steike! Ein som har klart å mekka derre! Men jeg sliter med noe annet..innstallerte en nyere verson (ikke gjennom deb) som jeg ikke får fjerna å nå sitter jeg med sjegget i postkassa å får: tv_grab_no using config filename /home/marsan/.xmltv/tv_grab_no.conf config file /home/marsan/.xmltv/tv_grab_no.conf is empty, please delete and run me with --configure marsan@marsan-desktop:~$ tv_grab_no --configure using config filename /home/marsan/.xmltv/tv_grab_no.conf Can't use string ("getting list of channels") as a HASH ref while "strict refs" in use at /usr/local/share/perl/5.8.7/XMLTV/ProgressBar/None.pm line 11. å delete configfila hjelper ikke..og xmltv ligger ikke i synaptic..What to do? Marsan EDIT: Kan noen av dere gi en prektig guide hvordan man skifter url for (oss) andre som ikke får til dette? Endret 20. oktober 2006 av Marsan Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Men jeg sliter med noe annet..innstallerte en nyere verson (ikke gjennom deb) som jeg ikke får fjerna å nå sitter jeg med sjegget i postkassa å får: tv_grab_no using config filename /home/marsan/.xmltv/tv_grab_no.conf config file /home/marsan/.xmltv/tv_grab_no.conf is empty, please delete and run me with --configure marsan@marsan-desktop:~$ tv_grab_no --configure using config filename /home/marsan/.xmltv/tv_grab_no.conf Can't use string ("getting list of channels") as a HASH ref while "strict refs" in use at /usr/local/share/perl/5.8.7/XMLTV/ProgressBar/None.pm line 11. å delete configfila hjelper ikke..og xmltv ligger ikke i synaptic..What to do? 7110091[/snapback] Prøv å kommenter ut linje 11 i filen /usr/local/share/perl/5.8.7/XMLTV/ProgressBar/None.pm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå