Marsan Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 ehm..i OnTV så vil det ha .xmltv filer, men i guiden har jeg skrevet .xml fil.. prøv dette å se om d kan gjøre en forskjell Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ehm..i OnTV så vil det ha .xmltv filer, men i guiden har jeg skrevet .xml fil.. prøv dette å se om d kan gjøre en forskjell6960712[/snapback] Det gjorde all forskjell, ja! Det eneste du trenger å huske på er at mappene må ligge i /home/username/.icons/ Da ble dette fikset også. Kanskje guiden burde oppdateres med disse to tingene? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) ehm..i OnTV så vil det ha .xmltv filer, men i guiden har jeg skrevet .xml fil.. prøv dette å se om d kan gjøre en forskjell6960712[/snapback] Det gjorde all forskjell, ja! Det eneste du trenger å huske på er at mappene må ligge i /home/username/.icons/ Da ble dette fikset også. Kanskje guiden burde oppdateres med disse to tingene? Takk for hjelpen! 6968564[/snapback] Im right on it! Edit: oppdatert..sitter bare å venter på beryl nå :D Endret 30. september 2006 av Marsan Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Har en stygg mistanke om at kiba dock ikke fungerer ordentlig uten compiz/beryl eventuelt aixgl/xgl... Lenke til kommentar
quakie Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har en stygg mistanke om at kiba dock ikke fungerer ordentlig uten compiz/beryl eventuelt aixgl/xgl... 6969393[/snapback] Er nok enig der, jeg har ikke XGl etc. Og Kiba Dock starter ikke hos meg, får ikke noen feilmelding eller noe. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Da skal jeg prøve å endre filtypen til xmltv når jeg kommer hjem til Linux'en min Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Har en stygg mistanke om at kiba dock ikke fungerer ordentlig uten compiz/beryl eventuelt aixgl/xgl... 6969393[/snapback] Er nok enig der, jeg har ikke XGl etc. Og Kiba Dock starter ikke hos meg, får ikke noen feilmelding eller noe. 6969793[/snapback] affirmative! Jeg fikk bekreftelse på dette på beryl forumet. Jeg har akkurat lagt inn beryl, men jeg vet ikke om jeg vil skrive om guiden om dette ettersom det bare har kommet en develop release. Midlertidig howto: http://forum.beryl-project.org/topic-4863-...l-how-for-gnome Kiba dock fungerer som den skal i beryl Marsan Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg lurer på om det er noen av dere som fortsatt kjører compiz? Jeg trenger innstillingene til wobbly windows (i compiz) ettersom beryl sine instillinger er litt for kjappe og ikke så veldig fine å se på + at jeg har blitt litt for vant til compiz sine innstillinger. jeg vil altså ha settingene for -compiz->wobbly windows->numeric values. noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) hvor finne man instillingene til wobbly greia? kan se om jeg finner det senere. (har compiz på den "gamle, stygge maskinen min") EDIT: Har noen problemer med beryl, får bare beskjed om at jeg var logget inn i 10s og at vis jeg ikke logget ut selv var noe feil. Noen som kan hjelpe? EDIT 2: Så flink til og ikke lese alt jeg, skal se om jeg finner wobbly settingene en gang i mårra. Endret 4. oktober 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Nå har jeg vel funnet ut hva som er feil, "no screen found". Jeg har et ati kort, vet ikke hvilken type. Og her kommer xorg fila Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): # /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)# # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using # values from the debconf database. # # Edit this file with caution, and see the /etc/X11/xorg.conf manual page. # (Type "man /etc/X11/xorg.conf" at the shell prompt.) # # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only* # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg # package. # # If you have edited this file but would like it to be automatically updated # again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Section "Files" FontPath "/usr/share/X11/fonts/misc" FontPath "/usr/share/X11/fonts/cyrillic" FontPath "/usr/share/X11/fonts/100dpi/:unscaled" FontPath "/usr/share/X11/fonts/75dpi/:unscaled" FontPath "/usr/share/X11/fonts/Type1" FontPath "/usr/share/X11/fonts/100dpi" FontPath "/usr/share/X11/fonts/75dpi" # path to defoma fonts FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType" EndSection Section "Module" Load "i2c" Load "bitmap" Load "ddc" Load "dri" Load "extmod" Load "freetype" Load "glx" Load "int10" Load "type1" Load "vbe" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "ZAxisMapping" "4 5" Option "Emulate3Buttons" "true" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Synaptics Touchpad" Driver "synaptics" Option "SendCoreEvents" "true" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Protocol" "auto-dev" Option "HorizScrollDelta" "0" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "stylus" Option "Device" "/dev/wacom" # Change to # /dev/input/event # for USB Option "Type" "stylus" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "eraser" Option "Device" "/dev/wacom" # Change to # /dev/input/event # for USB Option "Type" "eraser" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "cursor" Option "Device" "/dev/wacom" # Change to # /dev/input/event # for USB Option "Type" "cursor" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "Device" Identifier "ATI Technologies, Inc. Radeon Mobility M7 LW [Radeon Mobility 9000]" Driver "radeon" BusID "PCI:1:0:0" Option "UseFBDev" "true" Option "EnablePageFlip" Option "ColorTiling" EndSection Section "Monitor" Identifier "Generic Monitor" Option "DPMS" EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "ATI Technologies, Inc. Radeon Mobility M7 LW [Radeon Mobility 9000]" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 1 Modes "1400x1050" EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1400x1050" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1400x1050" EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1400x1050" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1400x1050" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1400x1050" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" InputDevice "stylus" "SendCoreEvents" InputDevice "cursor" "SendCoreEvents" InputDevice "eraser" "SendCoreEvents" InputDevice "Synaptics Touchpad" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection Noen som kan hjelpe meg med dette? BTW: Fulgte denne guiden http://forum.beryl-project.org/topic-4863-...l-how-for-gnome Endret 5. oktober 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Med gjevne mellomrom må jeg kjøre tv_grab_no --output=/home/username/.xmltv/listings.xml tv_sort --output=/home/username/.xmltv/listings-sorted.xml /home/username/.xmltv/listings.xml om igjen. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 For å oppdatere den. Den laster bare ned for 7 dager (maks) tror jeg... Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Men hva er da den opsjonen i General Settings (under paragrafen .xmltv file) om at den skal "Automaticly reload every xx hour"? Nå jeg trykker Ctrl + Alt + o får jeg nå bare opp en tom liste. Tidligere har det virket. Har forsøkt å ta en ny grab, men det hjalp ikke. Noen som vet hva dette skyldes? Har Dagbladet endret formatet sitt? Endret 4. oktober 2006 av Prognatus Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Beryl fungerer forresten udmerket hvis man kjører edgy Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) får se hvor intresant det blir og instalere beta software på skole pc'en da. men på hjemme pc'en ser jeg ikke bort ifra at det blir beryl (og edgy) så fort pc'en kommer i posten. btw: fant ikke igjenn noe compiz jeg, må på mystisk vis ha blit borte siste datan kresja. Endret 6. oktober 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 HOWTO: OFFICIAL Compiz with new nvidia driver and without XGL/AIGLX HOWTO: Beryl with latest nvidia drivers and Edgy's built in AIGLX (no XGL) Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 HOWTO: OFFICIAL Compiz with new nvidia driver and without XGL/AIGLX HOWTO: Beryl with latest nvidia drivers and Edgy's built in AIGLX (no XGL) 7018855[/snapback] Eller: Howto: Install XGL & Beryl on Dapper w/ nVidia using apt-get Den funket perfekt her, og hos en venn. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 For å oppdatere den. Den laster bare ned for 7 dager (maks) tror jeg... 7001567[/snapback] Ja men jeg har gjort det 4 ganger på 1,5 uker nå. Det er ikke det. Hva er det da det som Prognatus snakker om? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 HOWTO: OFFICIAL Compiz with new nvidia driver and without XGL/AIGLX HOWTO: Beryl with latest nvidia drivers and Edgy's built in AIGLX (no XGL) 7018855[/snapback] Eller: Howto: Install XGL & Beryl on Dapper w/ nVidia using apt-get Den funket perfekt her, og hos en venn. 7019104[/snapback] Joda, men han skulle ha til edgy, ikke dapper Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 HOWTO: OFFICIAL Compiz with new nvidia driver and without XGL/AIGLX HOWTO: Beryl with latest nvidia drivers and Edgy's built in AIGLX (no XGL) 7018855[/snapback] Eller: Howto: Install XGL & Beryl on Dapper w/ nVidia using apt-get Den funket perfekt her, og hos en venn. 7019104[/snapback] Joda, men han skulle ha til edgy, ikke dapper 7020224[/snapback] Åja, beklager. Leste ikke innlegget ovenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå