Magnus Holm Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Prøv å legg til «--nodeps» i kommandoen alien --nodeps RESTEN Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Prøv å legg til «--nodeps» i kommandoen alien --nodeps RESTEN 7550207[/snapback] Men jeg har ikke installert alien enda... det er deb-1.10.27-3.i586.rpm jeg ikke får installert men takk Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Har lest litt rundt om kring og folk nevner hele tia "svn" sammen med beryl. Hva er det? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 svn er et system for å koordinere programvareutvikling når det er mange utviklere som bidrar til det samme prosjektet. - Selv om to forskjellige utviklere gjør modifikasjoner på samme fil, kan man (enkelt) slå sammen endringene og ta med begge videre. cvs er et annet slikt system. Når du laster ned en svn utgave av et program så betyr det at du laster ned den aller siste utgaven av programmet. - Den samme utgaven som utviklerne sitter å flikker på. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 svn er et system for å koordinere programvareutvikling når det er mange utviklere som bidrar til det samme prosjektet. - Selv om to forskjellige utviklere gjør modifikasjoner på samme fil, kan man (enkelt) slå sammen endringene og ta med begge videre. cvs er et annet slikt system. Når du laster ned en svn utgave av et program så betyr det at du laster ned den aller siste utgaven av programmet. - Den samme utgaven som utviklerne sitter å flikker på. 7559098[/snapback] Takker Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Jeg fulgte guiden til beryl og ubuntu 6.10, vel jeg fikk ikke vindus rammer :S Og når jeg åpner terminal får jeg bare opp et hvit ark liksom faen. Hva gjør jeg nå? Endret 23. desember 2006 av chills Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg fulgte guiden til beryl og ubuntu 6.10, vel jeg fikk ikke vindus rammer :SOg når jeg åpner terminal får jeg bare opp et hvit ark liksom faen. Hva gjør jeg nå? 7565751[/snapback] Høyreklikk beryl ikonet og "reload windows decorator" Hvis ikke det funker så skriver du "killall emerald" i terminalen og gjør førstnevnte Det finnes et "script" elns du kan legge i oppstarts sesioner, men husker ikke denne helt Kan finne den sienere. Sitter i Windows ATM og styrer med itunes Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 sorry jeg forstyrrer nå, men et spm... når jeg skal installere xglsnow og skriver "make", så kommer dette: -e compiling : snow.c -> build/libsnow.loPackage libpng was not found in the pkg-config search path.Perhaps you should add the directory containing `libpng.pc' to the PKG_CONFIG_PATH environment variable Package 'libpng', required by 'beryl', not found /bin/sh: libtool: not found make: *** [build/libsnow.lo] Error 127 hva betyr det? Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 At du trenger libpng. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) At du trenger libpng. 7570759[/snapback] Fikk det til tusen takk og god jul! EDIT: en siste ting hvordan kan jeg hindre at når jeg trykker på noe i kiba-dock så flyr alt til helvete? Endret 24. desember 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 At du trenger libpng. 7570759[/snapback] Fikk det til tusen takk og god jul! EDIT: en siste ting hvordan kan jeg hindre at når jeg trykker på noe i kiba-dock så flyr alt til helvete? 7570888[/snapback] huk av bounce tror jeg Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Takk... Alt fucka seg :'( formaterer nå for fjerde gang på 3 dager Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Noen som har en fin jule-wallpaper? (Gjerne en som passer til Ubuntu Human Theme (brunt)) Lenke til kommentar
Scix Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Når jeg starter beryl-manager, låse alt, bortsett fra musen, seg. Når jeg starter beryl tar alt helt av først, og så låser det seg på samme måte. Hvordan kan jeg fikse det? Har fulgt guiden i første post til punkt og prikke (6.10) Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Når jeg starter beryl-manager, låse alt, bortsett fra musen, seg.Når jeg starter beryl tar alt helt av først, og så låser det seg på samme måte. Hvordan kan jeg fikse det? Har fulgt guiden i første post til punkt og prikke (6.10) 7647055[/snapback] Prøv å kjøre beryl eventuelt beryl-manager fra terminal og se hva melding du får... Lenke til kommentar
Scix Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Da dukker dette opp: XGL Absent, checking for NVIDIA Nvidia Present Relaunching beryl with __GL_YIELD="NOTHING" XGL Absent, checking for NVIDIA Nvidia Present Så forsvinner det som er av rammer og ikoner på skrivebordet, og det er ikke mulig å klikke på noe Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Da dukker dette opp: XGL Absent, checking for NVIDIA Nvidia Present Relaunching beryl with __GL_YIELD="NOTHING" XGL Absent, checking for NVIDIA Nvidia Present Så forsvinner det som er av rammer og ikoner på skrivebordet, og det er ikke mulig å klikke på noe 7647474[/snapback] den finner alså ikke XGL, så da vil jeg tro du må installe XGL? "Xgl/Beryl på nVidia" - side 1 i denne tråden. do it, så burde det funke Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Vel. Det der er en ganske kjennt feil egentlig. Men kan ikke huske hvordan jeg fiksa det. Har jo ikke brukt xgl på mange måneder. Du kan prøve å sjekke om du har xgl inne som ZeS foreslår. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg fulgte 6.10 guiden til punkt å prikke. Er det flere guider der jeg burde ta? Når jeg kjører glxgears så går det smertefritt... Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Takk for en bra guide. Men jeg får ikke onTV til å funke. Får denne feilmeldinga da jeg skal starte: martin@martin-laptop:~$ tv_grab_no --output=/home/martin/.xmltv/listings.xmltv using config filename /home/martin/.xmltv/tv_grab_no.conf fetching channel names no 'id' attribute in channel at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 2309. martin@martin-laptop:~$ Noen som vet hva som er feil og kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå