................... Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) ... Endret 10. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Beryl settings manager->Animations Der vil du finne burn på vinduseffekter + masse annet. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Noen som har peiling på hvordan man kan forandre bakgrunnsfarger bak "Applications", "Places", "System" i gnome-panelet? Og også fjerne/endre bakgrunnsfarge på de små grå skillene med tre prikker på. Se her om du lurer på hva jeg tenker på: Edit: Jeg fant ut hvordan jeg gjorde det. Det var tydeligvis en bug hos meg. Jeg tror den kom etter at jeg installerte gtk-plugin til qt for at gnome programmer skulle se bedre ut i KDE. Men fikset det iallefall ved å logge ut av gnome og inn i en "failsafe terminal" hvor jeg slettet en del kataloger og filer. Da jeg logget inn gnome igjen, var panelet tilbake til default. Kjørte fra hjemmekatalogen i failsafe terminal: rm -r .config .gconf* .gnome* .metacity .nautilus .update-manager .gtk* Så kunne jeg forandre bakgrunnsfarge på panelet på vanlig måte, ved å høyreklikke... Du kan kanskje legge det til som en guide for hvordan man resetter gnome-instillingene? - Hjelper mot ganske mange problemer. Endret 17. desember 2006 av HavarN Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Får du forandra fargen på "applications" boxen som spretter opp når du trykker på den ved å gjøre dette eller bare fargen på panelet? Jeg har tenkt å lage panelguide men har ikke fått tid til det enda, mulig jeg kan ta med reseting av gnome settings der. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Bare fargen på panelet. Det var en bug i gnome eller gtk som gjorde at med de instillingene jeg hadde, så ville ikke gnome sin theme manager forandre GTK theme eller fargen på menu-baren og noen andre kontroller. Dessuten krasjet gnome theme manager i hytt og uvær, men det ble det også en slutt på av å slette de konfigfilene jeg nevnte over. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Airight. Men er det noen som har problemer med xmltv grabbings i dag? Får bare "no listings for channel" for alle kanalene. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 hvordan installerer jeg denne? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Akamaru = Kiba-Dock Les første post Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Akamaru = Kiba-Dock Les første post 7537579[/snapback] Ja, det vet jeg men så vidt jeg har forstått det så er det ikke mulig med kiba-dock i fedora? Men hvis du vet noen måte så vil jeg gjerne høre dem... Dette kan høres litt sarkastisk/hissig ut... men det er ikke min mening... fant bare ikke noen bedre formulering(trøtt) Endret 19. desember 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 hvordan installerer jeg denne? 7537546[/snapback] host*bump*hark Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Som sagt akamaru er akkurat det samme som Kiba-Dock. Virker ikke Kiba-Dock i Fedora, viker ikke Akamaru Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Som sagt akamaru er akkurat det samme som Kiba-Dock. Virker ikke Kiba-Dock i Fedora, viker ikke Akamaru 7544645[/snapback] Akamaru er jo lagd for fedora... syns nesten du burde lese det jeg linker til... I'm developing the dock on Fedora Core, but any other Linux distribution with a recent GNOME installation should work. Jeg refferer også til denen tråden: http://forum.fedoraforum.org/forum/showthr...ghlight=akamaru Endret 20. desember 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg her 90% sikker på at Kiba-dock er det samme som Akamaru. Men det virker litt rart at det ikke virker på Fedora... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Jeg her 90% sikker på at Kiba-dock er det samme som Akamaru. Men det virker litt rart at det ikke virker på Fedora... 7545185[/snapback] vel... kort sakt... kiba-dock=ubuntu only akamaru=fedora++ bare fordi to programmer gjør det samme behøver de ikke være til samme distro (elns:P) Hvis du vet hvordan å installerer akamaru vil jeg veldig gjerne høre det Endret 20. desember 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
dabear Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Neineinei, kiba-dock er ikke ubuntu only. Utvikleren mener jeg brukte slackware elns. Kiba-dock var opprinnelig utvikla av Kristian Høgsberg, og du kan finne hans versjon her: http://people.freedesktop.org/~krh/akamaru.git/ Da denne versjonen ikke blei oppdatert lengre, gikk en annen utvikler inn og begynte å forbedre kiba-dock, legge til mye ekstra og forbedre koden som allerede var skrevet. Jeg er usikker på hvor du kan finne kiba-dock nå, men erfaringsvis var den enda langt fra like god som docken i osx. Har du kildekoden? Det skal være en smal sak å kompilere, iallefall på ubuntu og opensuse. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Du finner noe som heter akamuru i Kiba-dock også. Det er geometrien i kiba-dock som kalles for akamuru eller et tillegsprogramm som kommer med kiba-dock. Du kan finne source her: http://forum.beryl-project.org/viewtopic.php?f=38&t=165 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvis du får tak i ubuntupakkene, så kan du jo prøve med alien for å installere de på fedora. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvis du får tak i ubuntupakkene, så kan du jo prøve med alien for å installere de på fedora. 7547822[/snapback] Hvordan gjør jeg det... så vidt jeg forstod det på det topicet jeg linket til så var det ikke mulig å få kiba-dock i FC6 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvis du får tak i ubuntupakkene, så kan du jo prøve med alien for å installere de på fedora.7547822[/snapback] Hvordan gjør jeg det... så vidt jeg forstod det på det topicet jeg linket til så var det ikke mulig å få kiba-dock i FC6 7548194[/snapback] Google alien og finn og last ned .deb pakkene du leter etter. Det skal ikke være umulig å kjøre noe program som kjører på ubuntu på fedora heller. Det andre alternativet enn å bruke binærpakker fra debian (eller en annen distro) er selvsagt å kompilere selv, fra kilden. - Du må bare sørge for å ha alle avhengighetene i orden. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Fant denne guiden... men skjønner ikke dette: You will need to use the RPM flag "--nodeps" in order to install. The software wants the alternatives package, which under Debian has a different name and is thus not found. However the Red Hat /Fedora alternatives will work just fine! Noen som kan gjøre dette forståelig... får ikke til å innstalere deb. pakken fordi det mangler depencies(?) Missing Dependency: update-alternatives is needed by package deb Endret 21. desember 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå