Shurom Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Har gjort det, anyway her er xorg.conf Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor # nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig# nvidia-xconfig: version 1.0 (buildmeister@builder3) Thu Sep 14 15:50:24 PDT 2006 # /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file) # # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using # values from the debconf database. # # Edit this file with caution, and see the /etc/X11/xorg.conf manual page. # (Type "man /etc/X11/xorg.conf" at the shell prompt.) # # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only* # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg # package. # # If you have edited this file but would like it to be automatically updated # again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" 0 0 InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" InputDevice "stylus" "SendCoreEvents" InputDevice "cursor" "SendCoreEvents" InputDevice "eraser" "SendCoreEvents" EndSection Section "Files" # path to defoma fonts FontPath "/usr/share/X11/fonts/misc" FontPath "/usr/share/X11/fonts/cyrillic" FontPath "/usr/share/X11/fonts/100dpi/:unscaled" FontPath "/usr/share/X11/fonts/75dpi/:unscaled" FontPath "/usr/share/X11/fonts/Type1" FontPath "/usr/share/X11/fonts/100dpi" FontPath "/usr/share/X11/fonts/75dpi" FontPath "/usr/share/fonts/X11/misc" FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType" EndSection Section "Module" Load "bitmap" Load "ddc" Load "extmod" Load "freetype" Load "glx" Load "int10" Load "type1" Load "vbe" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xfree86" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" Option "XkbVariant" "no" Option "XkbOptions" "lv3:ralt_switch" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" # /dev/input/event # for USB Identifier "stylus" Driver "wacom" Option "Device" "/dev/wacom" # Change to Option "Type" "stylus" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" # /dev/input/event # for USB Identifier "eraser" Driver "wacom" Option "Device" "/dev/wacom" # Change to Option "Type" "eraser" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" # /dev/input/event # for USB Identifier "cursor" Driver "wacom" Option "Device" "/dev/wacom" # Change to Option "Type" "cursor" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "Monitor" Identifier "Generic Monitor" HorizSync 28.0 - 64.0 VertRefresh 43.0 - 60.0 Option "DPMS" EndSection Section "Device" Identifier "Generic Video Card" Driver "nvidia" EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Generic Video Card" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 Option "AddARGBGLXVisuals" "True" Option "DisableGLXRootClipping" "True" SubSection "Display" Depth 1 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection Endret 27. november 2006 av Plexiglass Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 ser grei ut den plexi..prøv å reloade window decorator flere ganger.. Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Siden det var en stund siden sist formaterte jeg like greit hele greien, men fremdeles har jeg samme problemet! Kan det ha noe med at jeg ikke har valgt et theme? Finner nemlig ikke ut av hvor jeg velger dette. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 hvis du har lagt inn emrald og emrald-themes så skal du finne menyen i system->instillinger->emrald theme manager. Men windowborders skal komme automatisk hvis du ikke har lagt inn emrald da. Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Problemet er å velge theme i emerald theme manager, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Du bare velger tema som du ser på det vedlagte bildet..tror ikke jeg kan forklare det bedre enn det. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 etter en stund har jeg fortsatt lyst på beryl har googla litt og det ser ut som om XGL er å foretrekke fremfor aigxl... fant ingen guide til dette for drapper...funker den du har skrevet til edgy? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Hvis du ser på guiden så har jeg laget guide for dapper også Den skal fungere for ati også så fremt at du har ati drivere inne. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 sorry, men jeg finner den ikke det står for nVIDIA.... og så ser jeg 6.10 og 6.06 6.10 er for edgy Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 innstalerte det nå...tror jeg i oppstarten kommer det et svart hvitt rutenett som er svært lite over hele skjermen som varer en stund... den kuben funker ikke, jeg har ikke noen window border... ingen av de andre snarveiene funker heller når jeg starter beryl fra terminal så kommer dette: XGL Presentberyl: GLX_EXT_texture_from_pixmap is missing beryl: failed to manage screen: 0 beryl: no manageable screens found on display :1.0 Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 innstalerte det nå...tror jeg i oppstarten kommer det et svart hvitt rutenett som er svært lite over hele skjermen som varer en stund... den kuben funker ikke, jeg har ikke noen window border... ingen av de andre snarveiene funker heller når jeg starter beryl fra terminal så kommer dette: XGL Presentberyl: GLX_EXT_texture_from_pixmap is missing beryl: failed to manage screen: 0 beryl: no manageable screens found on display :1.0 7451572[/snapback] bump Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det er mulig dette kan hjelpe: http://wiki.beryl-project.org/wiki/Trouble..._pixmap_missing Bruker du kommandoen beryl for å starte? Prøv i steden beryl-manager. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Det er mulig dette kan hjelpe: http://wiki.beryl-project.org/wiki/Trouble..._pixmap_missingBruker du kommandoen beryl for å starte? Prøv i steden beryl-manager. 7454273[/snapback] Jeg starter opp beryl med beryl-manager så siden det ikke funker så starta jeg med beryl og da kom det testa det du linka til: Compiz: command not found EDIT: kan det ha noe med dette å gjøre? EDIT2: jeg kan starte beryl-manager uten problemer, men når jeg bruker emerald som window decor så forsvinner kanten på vinduene. Ingen funksjonene funker heller Endret 8. desember 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 EDIT: kan det ha noe med dette å gjøre? 7454391[/snapback] Ja, det er ikke umulig. Har du prøvd det olefiver sier i post #4? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Ja, nå funker det med å flytte vinduer osv, men får ikke noen effekter og kan heller ikke få cubespin EDIT: mangler også vindus cant når jeg bruker beryl, men ikke når jeg har metacity Endret 8. desember 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg fant denne: link men da må jeg fjerne alt av beryl først... hvordan tar jeg meg frem da? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 reinstallerte og nå funker det!!! hvordan får jeg det til å regne? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 shift + f9. Skal stå som default..mulig du må aktivere pluginnet først i beryl settings manager Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 shift + f9. Skal stå som default..mulig du må aktivere pluginnet først i beryl settings manager 7460666[/snapback] nope...trengte ikke det hvordan endrer jeg skydome, har funnet ut hvor, men det skjer ikke noe Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Formatene til skydome skal være i .png og størrelsene må være kvadratiske. 1024x1024 elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå