Gå til innhold

Guide - Hvordan lage en annerledes desktop (Linux)


Marsan

Anbefalte innlegg

Veldig enig i dette du sier prognatus. Etter min mening så skulle xmltv vært implementert i selve OnTV slik at man kan oppdatere seg automatisk. Jeg har gitt opp iconer til ontv for lenge siden. Men kan det hende du har flytta icon-mappa? Og til dere som grabber...dette kan ta tid..opptil flere minutter..skjønner ikke hvorfor grabbinga er så treig men man må ha tålmodighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke OnTV til å funke. Kjører
tv_grab_no --output=/home/username/.xmltv/listings.xmltv

men jeg får bare en feilmelding:

using config filename /home/hakon/.xmltv/tv_grab_no.conf
fetching channel names
no 'id' attribute in channel at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 2309.

Noen andre som har opplevd dette?  :dontgetit:

7238358[/snapback]

 

Jeg fikk samme feilen.. Men jeg vet hva som er feil :) Du må ikke svare "yes" på "viatv6".. Den funker ikke :p Jeg har ikke giddet se på hvorfor den ikke funker, men jeg vet at når jeg svarer YES på alle andre uten den funker det. Men hvis den er med så får jeg ID feil på linje 23xx ett eller annet dritt..

Lenke til kommentar
Prøv å starte kiba med
 kiba-dock

 

Hvis du ikke har xgl/aixgl inne så vil kibadocken få svarte ruter istedet for gjennomsiktige iconer.

 

xgl/aixgl/Beryl er litt komplisert å legge inn men er hverdt slitet. Det er det du har linka bilde til :D

7279183[/snapback]

noen guide på xgl/aixgl? så det noe på nVIDIA, men har ATI

 

Når jeg kjørte kiba-dock i terminalen så skjedde det heller ikke noe :hmm:

Lenke til kommentar

ok..Sjekk om du har Nvidia eller intel skjermkort. Du får aixgl av disse kortene. Nvidia må være av typen som støttes av 9629 driveren (sjekk www.nvidia.com) hvis du har et nvidia-skjermkort som ikke støttes av 9629 så må du bruke xgl.. Hvis du har ati så må du bruke xgl. Intel skal ha "drivere" out of the box som gir støtte til aixgl. Kiba-dock krever at du har aixgl eller xgl for at den skal fungere.

 

Mange ting her..men sjekk skjermkortet og drivere først..

Endret av Marsan
Lenke til kommentar
Får ikke OnTV til å funke. Kjører
tv_grab_no --output=/home/username/.xmltv/listings.xmltv

men jeg får bare en feilmelding:

using config filename /home/hakon/.xmltv/tv_grab_no.conf
fetching channel names
no 'id' attribute in channel at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 2309.

Noen andre som har opplevd dette?  :dontgetit:

7238358[/snapback]

 

Jeg fikk samme feilen.. Men jeg vet hva som er feil :) Du må ikke svare "yes" på "viatv6".. Den funker ikke :p Jeg har ikke giddet se på hvorfor den ikke funker, men jeg vet at når jeg svarer YES på alle andre uten den funker det. Men hvis den er med så får jeg ID feil på linje 23xx ett eller annet dritt..

7244839[/snapback]

 

Nå har jeg prøvd det samme, men velger ikke viatv6, og får samme feil som ovenfor alikevel. Noen sa at jeg heller ikke skulle velge TV2 film, men får fortsatt samme ovennevnte feil.. Noen som har peil på hva som kan være feilen?

Lenke til kommentar
Har ATI (x1600) med funksjonell driver
display: :0.0  screen: 0

OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.

OpenGL renderer string: ATI Mobility Radeon X1600 Generic

OpenGL version string: 2.0.5814 (8.25.18)

7288757[/snapback]

 

ok..da må du kjøre xgl..se guiden for beryl her under dapper 6.06..skal fungere for 6.10 også. Hvis det ikke funker så sjekk nettet for guider..ligger mange for ati ute på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...