Marsan Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Veldig enig i dette du sier prognatus. Etter min mening så skulle xmltv vært implementert i selve OnTV slik at man kan oppdatere seg automatisk. Jeg har gitt opp iconer til ontv for lenge siden. Men kan det hende du har flytta icon-mappa? Og til dere som grabber...dette kan ta tid..opptil flere minutter..skjønner ikke hvorfor grabbinga er så treig men man må ha tålmodighet. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Får ikke OnTV til å funke. Kjører tv_grab_no --output=/home/username/.xmltv/listings.xmltv men jeg får bare en feilmelding: using config filename /home/hakon/.xmltv/tv_grab_no.conf fetching channel names no 'id' attribute in channel at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 2309. Noen andre som har opplevd dette? 7238358[/snapback] Jeg fikk samme feilen.. Men jeg vet hva som er feil Du må ikke svare "yes" på "viatv6".. Den funker ikke Jeg har ikke giddet se på hvorfor den ikke funker, men jeg vet at når jeg svarer YES på alle andre uten den funker det. Men hvis den er med så får jeg ID feil på linje 23xx ett eller annet dritt.. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 noen som har spesiell interesse for beryl 0.1.2 så har jeg funnet nye repos der de ligger: wget http://ubuntu2.lupine.me.uk/1609B551.gpg -O- | sudo apt-key add - deb http://ubuntu2.lupine.me.uk edgy main deb-src http://ubuntu2.lupine.me.uk edgy main marsan Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Er det nokon andre som har hatt problemer med at conky berre er ein stor svart firkant? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Eg fant ut at problemet var at conky ikkje var gjennomsiktig og fonta og bg hadde samme farge. Kva må eg gjere for å få conky gjennomsiktig? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei hei, var helt avhengig på desktop modding i windows og vil gjerne prøve meg litt i Linux (ubuntu) starta med kiba docken, men når jeg starter den skjer det ikke en drit... må jeg fjerne panelet nederst eller er det pga dette?: Du må ha XGL/beryl (XGL/compiz) for å få denne til å fungere også: hvordan fikk til dette? tar det mye resurser? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Prøv å starte kiba med kiba-dock Hvis du ikke har xgl/aixgl inne så vil kibadocken få svarte ruter istedet for gjennomsiktige iconer. xgl/aixgl/Beryl er litt komplisert å legge inn men er hverdt slitet. Det er det du har linka bilde til Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Prøv å starte kiba med kiba-dock Hvis du ikke har xgl/aixgl inne så vil kibadocken få svarte ruter istedet for gjennomsiktige iconer. xgl/aixgl/Beryl er litt komplisert å legge inn men er hverdt slitet. Det er det du har linka bilde til 7279183[/snapback] noen guide på xgl/aixgl? så det noe på nVIDIA, men har ATI Når jeg kjørte kiba-dock i terminalen så skjedde det heller ikke noe Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 ingen feilmelding eller noe på kiba-dock? Du kan sjekke http://www.beryl-project.org/ eller http://www.ubuntuforums.org/ for guide til xgl/beryl eventuelt lage en når du har testa den å sende til meg sånn at jeg kan lime den inn i guiden her på forumet. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) ingen feilmelding eller noen ting... skal se på den guiden EDIT: fant en fin guide her, men da jeg kom til "Install AIGLX", så ville den ikke finne pakkene Endret 13. november 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Nå har jeg installert beryl, men mangler AIGLX, hvordan gjør jeg det? har også fått start på kiba-dock, men det er bare en liten strek, hvordan får jeg kjørende programmer i den? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) ok..Sjekk om du har Nvidia eller intel skjermkort. Du får aixgl av disse kortene. Nvidia må være av typen som støttes av 9629 driveren (sjekk www.nvidia.com) hvis du har et nvidia-skjermkort som ikke støttes av 9629 så må du bruke xgl.. Hvis du har ati så må du bruke xgl. Intel skal ha "drivere" out of the box som gir støtte til aixgl. Kiba-dock krever at du har aixgl eller xgl for at den skal fungere. Mange ting her..men sjekk skjermkortet og drivere først.. Endret 15. november 2006 av Marsan Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Har ATI (x1600) med funksjonell driver display: :0.0 screen: 0OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: ATI Mobility Radeon X1600 Generic OpenGL version string: 2.0.5814 (8.25.18) Lenke til kommentar
hamil Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Får ikke OnTV til å funke. Kjører tv_grab_no --output=/home/username/.xmltv/listings.xmltv men jeg får bare en feilmelding: using config filename /home/hakon/.xmltv/tv_grab_no.conf fetching channel names no 'id' attribute in channel at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 2309. Noen andre som har opplevd dette? 7238358[/snapback] Jeg fikk samme feilen.. Men jeg vet hva som er feil Du må ikke svare "yes" på "viatv6".. Den funker ikke Jeg har ikke giddet se på hvorfor den ikke funker, men jeg vet at når jeg svarer YES på alle andre uten den funker det. Men hvis den er med så får jeg ID feil på linje 23xx ett eller annet dritt.. 7244839[/snapback] Nå har jeg prøvd det samme, men velger ikke viatv6, og får samme feil som ovenfor alikevel. Noen sa at jeg heller ikke skulle velge TV2 film, men får fortsatt samme ovennevnte feil.. Noen som har peil på hva som kan være feilen? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Har ATI (x1600) med funksjonell driverdisplay: :0.0 screen: 0OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: ATI Mobility Radeon X1600 Generic OpenGL version string: 2.0.5814 (8.25.18) 7288757[/snapback] ok..da må du kjøre xgl..se guiden for beryl her under dapper 6.06..skal fungere for 6.10 også. Hvis det ikke funker så sjekk nettet for guider..ligger mange for ati ute på nettet. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) HJELP! kjørte denne guiden for en stund sia, nå er grafikkdriveren ikke configurert ordentlig, kommer ikke inn i GUI, er bare terminal hvordan fikse? Endret 16. november 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Prøv med: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Prøv med: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg 7296334[/snapback] funka ikke Jeg kan jo reinstallere, men er en mappe som jeg maa faa over paa minnepinn tror det var her det gikk feil, hjelper det noe: sudo nano /etc/gdm/gdm.conf-custom[servers] 0=aiglx [server-aiglx] name=aiglx server command=/usr/bin/Xorg-air :0 flexible=true Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 trenger hjelp fortest mulig med dette Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 du skal åpne å paste inn i gdm.conf-custom..skal ikke være så vanskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå