Style Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Nå fallt valget endelig på en Opel Ascona B 2.0s 1981 mod , Jeg har tenkt å få skaffet noen felger, senke litt og sette på en diskret spoiler. (noen andre tips her??) Men så lurer jeg på om det er noen enkle grep jeg kan gjøre med motoren for å få litt mer gamp ut av den. Tør ikke bruke så allt for mye penger på den siden det er førstebilen, men litt må jeg da rekne med at går med NB hvor mange hester er det i 2.0s motoren orginalt?? Takker for svar Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Vinge og lakkere på flammer, det burde gi deg en 2 til 300 ekstra hestekrefter. Eventuelt kan du starte med luftfilter. Lenke til kommentar
Style Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Vinge og lakkere på flammer, det burde gi deg en 2 til 300 ekstra hestekrefter. Eventuelt kan du starte med luftfilter. 6880113[/snapback] Hehe Hadde faktisk vurdert flammer men syntes det ble hakket for harry Men luftfilter var en god ide Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Luft og eksos er greit å ha, men som mange gjør å sette på større forgasser, noe som gir deg mere gamp, men en bil som bruker mere suppe, så jeg ville ikke ambefalt dette på grunn av høyt forbruk = dyrt. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Er ikke all verden å gjøre med en -81 ascona da, heller spare pengene å kjøpe en nyere/bedre bil... Hvor mange hk den hadde som ny står i vognkortet... Ting som ikke koster mere en bilen selv er luftfilter, og senkesett om du synes den er verd det, men husk at senkesett koster ikke bare innkjøp, du må å ha hjulstillingskontroll, lysjustering og få senkesettet i vognkortet... Og eksosen kan du jo skifte ut med no som bråker mere, selv om jeg synes det er utrolig tåpelig ut med en gammel bil som bråker mere en en ferrari men akselererererer ikke bedre en en moped fra lyskrysset... Endret 17. september 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Style Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Er ikke all verden å gjøre med en -81 ascona da, heller spare pengene å kjøpe en nyere/bedre bil... Hvor mange hk den hadde som ny står i vognkortet... Ting som ikke koster mere en bilen selv er luftfilter, og senkesett om du synes den er verd det, men husk at senkesett koster ikke bare innkjøp, du må å ha hjulstillingskontroll, lysjustering og få senkesettet i vognkortet... Og eksosen kan du jo skifte ut med no som bråker mere, selv om jeg synes det er utrolig tåpelig ut med en gammel bil som bråker mere en en ferrari men akselererererer ikke bedre en en moped fra lyskrysset... 6880544[/snapback] Liker de gamle bilene jeg Men hvor mye vil totalkostnaden på et senkesett bli. Sånn ca? Lenke til kommentar
Style Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Luft og eksos er greit å ha, men som mange gjør å sette på større forgasser, noe som gir deg mere gamp, men en bil som bruker mere suppe, så jeg ville ikke ambefalt dette på grunn av høyt forbruk = dyrt. 6880543[/snapback] Hvor mye vil forbruket gå opp?? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Gamle biler er ikke ille sånn sett, men å bruke mange ganger innkjøpsprisen på styling når man kunne fått en mere økonomisk og tryggere bil for de pengene, men det er bare meg... litt vanskelig å si, tuv-godkjent senkesett ?2500?, + montering.. hjul & lys kontroll ?2500?, å få det i vognkortet har jeg ikke gjort selv enda, men må vel få ut fingeren å få det gjort før eu-kontrollen... Trenger ikke gjøre alt dette, men om ikke så kjører du ulovlig... Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 ny lakk, senking, felger. Ascona b er tøft Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Luft og eksos er greit å ha, men som mange gjør å sette på større forgasser, noe som gir deg mere gamp, men en bil som bruker mere suppe, så jeg ville ikke ambefalt dette på grunn av høyt forbruk = dyrt. 6880543[/snapback] Hvor mye vil forbruket gå opp?? 6880700[/snapback] vanskelig å si men med større gasser får den mere fuel og får noen mere gamp, du kan jo regne på det, først må du vite hvor mye den nye gasseren gir i forhold til original, verre er det ikke Etter som hva jeg hører er det mer aktuelt å avbalansere og optimalisere motoren isteden, da bruker den heller mindre drivstoff, og får mere gamp Skal gjøre dette med min Ford Sierra 2.0CL 4x4 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Eksempler på hvordan en Ascona kan se ut. Hold den i en farge. Skal du ha mer gamp, så kjøp ny motor, koster ikke så mye for en 2,2 eller 2,4. Skal du ha 2,4 tror jeg du må ha 2,2 innsug, eller dieselpanser. 2,2 har ca 115hk tror jeg, 2,4 125 eller noe rundt der. 2,0s har vel 90 eller 100hk, husker ikke helt. Endret 17. september 2006 av stakan Lenke til kommentar
Style Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Jeg likte virkelig den blå uten støtfanger er det lov å fjerne den?? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 som du ser har ikke den bilen skilter heller.. (jeg aner ikke, men, hadde vært tåpelig om det var lov å plukke vekk sikkerhetstiltakene på en bil... ) Lenke til kommentar
Style Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) som du ser har ikke den bilen skilter heller.. (jeg aner ikke, men, hadde vært tåpelig om det var lov å plukke vekk sikkerhetstiltakene på en bil... ) 6881959[/snapback] Men hvis jeg hadde tatt den av og fikset den opp på baksiden av grillen den hadde vel hadde vel fungert likt som om den sitter på utsiden? Har jo sett mange registrerte bobler der støtfangeren er fjernet, men pleier de å forsterke noe da?? Endret 17. september 2006 av Style Lenke til kommentar
Style Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 En annen ting jeg lurer på er de hvite felgene Hvor kan de kjøpes?? har søkt en del rundt men fant ingen Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 compmotive eller lignende http://kollevold.no/compomotive.htm Ellers kan du jo ta hvilke felger du vil og pulverlakke de hvite. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Felgene på den blå er bare lakket hvite. Men som Erik sier kan du se etter Compomotive. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har også hørt at røde biler går fortere enn andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Motorutvalg så det holder i Ascona B, her er det jeg husker (motor/HK): 1.2S/60, 1.3N/60, 1,3S/75, 1.6N/60, 1.6S/75, 1.9N/75, 1.9S/90, 2.0N/90, 2.0S/100, 2.0E/110, 2.1D(iesel)/ca 65?? Motorene med type S og E krever egentlig 98 oktan bensin. De med type N har lavere kompresjon, går på 91 oktan. Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) blomdals opelhøgg selger komplette sett med alt du trenger for å bygge om til 2.0E litt mere gamp og noe hyggeligere drivstoffforbruk. du trenger ledningsnett og komplett innsugsmanifold med alt av dyser og spjeld. og motorstyringsboksen. bensinpumpe og tank i fra en med ohv motor eller få sveisa på en stuss til for returslangen. flere meter med ny bensinslange som tåler trykk (den gamle bruker du som retur) og ei lita stålplate med samme hullmønster som bunne av forgasseren (det er et stort hull i eksosmanifoilen) også kjekt med bryterløs fordeler fra en opel rekord (e ca 1986 tror jeg) du vil ikke få 110 hester som i 2.0e original pga. kamprofil. Men er du interessert i å bruke penger på bilen så finnes opel bibelen i sverige på enem De har en 400 motor 16 ventiler(red anm. opel ascona\manta 400) sist jeg sjekka kosta den 45,000 svenske kroner hihi Endret 16. oktober 2006 av Quasam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå