olemm Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg sitter med en ny maskin (jippi!) og med et Hauppauge WinTV PVR 150 som viser seg å være media centre edition. Jeg har imidlertid "bare" XP Pro. Jeg klarer ikke på villkår å få kortet til å fungere, til tross for at drivere (lastet ned fra nett) tilsynetlatende ser ut til å installeres som de skal. DriverCD-en krasjer ved oppstart, så åpenbart går ikke den med på å kjøres på XP Pro. Er det mulig at kortet kun vil fungere under XP MCE? Da må jeg evt. kjøpe den versjonen, men kan jeg det, er ikke det en OEM-greie? Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg kjører Vista Rc1 med samme kort, fungerer ypperlig Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Mja.. det er faktisk flere kort som tilsynelatende bare vil fungere i MCE.. om det finnes noen veier rundt dette vet jeg ikke. Du kan kjøpe Media Center akkurat som vanlig XP.. feks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313520 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Kortet fungerer fint i XP Pro, man er ikke avhengig av MCE. Kan f.eks bruke MediaPortal. Hadde selv litt problem med installasjon av mitt kort, BIOS ville ikke fullføre POST. Fiklet litt med å flytte PCI spor etc og så var det plutselig OK. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 takk for svar! Det viser seg at det fungerer helt ypperlig under Win XP. Jeg vet ikke akkurat hvordan det hadde seg, men jeg oppdaget at lyddriveren ikke var som den skulle. Så fort jeg fikk den på beina, begynte WinTV å vise bilde. Aner ikke hva som er greia, men det fungerer nå i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå