Gå til innhold

Kvalitet på trådløs sending av lyd/bilde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvaliteten blir ikke på topp. Det lønner seg å bruke litt tid på å legge opp skikkelige kabler i stedet.

 

Jeg testet en slik i en elektrobutikk, hvor sender og mottaker stod ca 20-30 meter fra hverandre, og vi slet skikkelig med å få inn et bra bilde. Dette var en philips sender/mottaker til 800,-

 

Bruk heller 400,- på skikkelige kabler.

Lenke til kommentar

Saken her er at vi vurderer parabol, og for å få TV på rommet mitt må jeg enten ha en slik trådløs løsning eller få en ekstra tuner til 119,-/mnd. Prismessig er jo denne trådløse løsningen billigst på sikt, men hvis det trådløse nettverket slår inn på det er det jo nesten ingen vits.

 

Kabler er upraktisk da de måtte ha strukket seg fra den ene enden til den andre i huset, og opp en etasje.

 

Noen som vet hvordan det går med en slik da? (Vi har allerede antennekabler lagt inn)

 

Takk for svar til nå :)

Endret av morra
Lenke til kommentar

Hei bruker en tråløs løsning på HTPC oppsettet mitt nå.

 

Vil si det funger meget bra på en vanlig tv i hvertfall, noen forstyrrelser kan det bli.

 

En av fordelene er at du kan kjøpe deg en ekstra fjernkontroll og endre kanalene på tuneren fra rommet ditt hvis du ønsker det.

 

Men ønsker du sylskarpt bilde i hd format + 7.1 lyd må du nok gå mot kabler.

 

Håvard

Lenke til kommentar

HD format har jeg ikke støtte for på utstyret mitt...

 

Har en PC med TV-kort og en gammel TV.

TVen har SCART-inngang, mens PCen har S-Video- og antenneinnganger for radio og TV.

 

Regner med dette inkluderer en del flaskehalser for kvaliteten uansett.

Hva kunne dere anbefale meg å bruke isåfall?

 

(PCen har 5.1-lyd, Asus Extreme N7900GT og Samsung SyncMaster 940BF)

Lenke til kommentar

Er forskjell på å sende data via LAN til en HTPC som er koblet med kabler til tven og sende dekodede s-video signaler via 2 sånne bokser...

 

Har medion transmittere som sender s-video signal og de funker relativt dårlig. når jeg sender lyd og bilde får jeg mye forstyrrelser. spesielt irriterende nå lyden på videofilen er lav, så jeg må skru opp forsterkeren ganske mye. Da før jeg sånne høye støy pulser som overdøver alt annet av lyd. Fungere bedre når jeg sender bare lyd av en eller annen grunn. Har lang nok videokabel. Så det er sånn jeg bruker det.

 

så s-video sendere :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-82119

Har brukt slike selv.

Delvis fordi det var eneste måten å få stereo på når alternativet var coax antennekabel på splitter. (Coax gir kun mono).

Sendte problemfritt signalet over til naboen som hadde mottakeren 12-15 meter borte fra senderen, og da gikk signalet gjennom to husvegger.

Tok den også med på fester rundt omkring for å sende lyd fra pcens lydkort og inn på en forsterker i stuen.

Normalt 10-12 meter, og det gikk kjempebra.

De fleste kan man også styre spilleren/tven fra der senderen står ved å plugge inn en kabel med noen dioder på.

Krever endel tilpassing før det funker, og så er de kablene SVÆRT populære for småunger å røske løs....et røsk og de kan kastes fordi bruddstyrken er lav.

Det eneste som skaper problemer er hvis folk beveger seg forbi signalet, dvs mellom sender og mottaker.

Da vil det komme en kort forstyrrelse på skjermen.

Vil normalt være mulig å plassere de slik at man slipper å tråkke rundt mellom sender og mottaker.

Jeg hadde en ArchSat modell som ble solgt av satelittbutikken vi kjøpte satelittanlegget hos.

Aner ikke hvordan de andre er i forhold til denne, men den fungerte greit hos oss:

http://www.videowinkel.nl/product_info.php...products_id/233

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...