Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i BIOS - LIfebook

Anbefalte innlegg

Har (ansvaret for) tre Fujitsu-Siemens Lifebook, henholdsvis S 4572 og S 5582; alle ex Posten. Den ene (4572) fikk her om dagen problem med harddsiken, og er satt opp slik at man må ha passord for å gå inn i BIOS.

Firmaet som solgte maskinene hadde rensket harddiskene, men ikke gjort noe med BIOS-passordet.

Og dermed skjedde følgende:

Maskinen leste ikke fra CD - bare fra HD, og det var dermed umulig å formatere og nyinstallere. (Den går inn i Windows 2000, men ender ut med bluescreen.)

Vel, hva har man en USB-harddisk til? Tok ut HD fra S 4572, satte den i USB-kabinetten og formaterte. Inn i S 4572 - og nå er den låst. I det lille displayet over tastaturet finner jeg tre hengelås-symboler, og ikke noe skjer når jeg setter strøm på, annet enn at dette lille displayet våkner.

Har lest litt på nettet, og det ser ut til at det er en form for sikkerhet mot bytte av hareware som skal fjernes i BIOS før man skifter for eksempel HD.

Sp:

1. Har jeg rett i at dette kan ordnes ved å ta ut BIOS-batteriet noen sekunder?

2. I tilfelle - hvor i all verden finnes dette batteriet, helst med en viss forklaring av hva som skal skrus løs.

Eller - finnes det smarte trick ute og går her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og velkommen til forumet.

Om du tar ut BIOS-batteriet i noen sekund, så skal innstillingene og passordet bli nullstillt ja.

Er det bærbare pcer?

Hilsen,

efikkan.

6884473[/snapback]

Ja, bærbare. S 5582 er ut til å være mulig å åpne - jeg går ut fra at batteriet må sitte under tastaturet/pekeplata. (Det sitter i alle fall ikke under noen av lukene under PC-ene.) Men S 4572 virker mer problematisk. Jeg er ikke i stand til å se hvor den kan åpnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...