Inztigator Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Heisann alle kloke hoder, pluss dere andre Sitter med dette kabinettet, som ble kjøpt en gang i tida for å få en stille pc. http://www.psdata.no/ps.asp?it=110948&mlevel=100500 Kjøpte litt etter et 7800GT skjermkort som gjorde det hele til et lite helikopter lydmessig. Satt etterhvert på en Zalman kjøler av noe slag på dette, som hjalp endel. Men merker nå at CPU vifta samt PSU'en min stadig bidrar til litt for mye støy. Har en San Diego 4000+ cpu som da trenger forslag til en god samt stille kjøler Anyone? PSU'en er en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851 som skulle være rimelig støysvak, men jeg er ikke voldsomt imponert over den! Så jeg tenkte litt på en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312304 men har hørt om litt blandede følelser rundt disse også. Så er vel ikke like ivrig på den lenger. Hvordan er det å skifte vifter i PSU'en f.eks? Slenger gjerne inn en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303859 for å hjelpe til litt her og der.. Hadde ett par pils igår, så var ikke lett å komme til poenget her, men dersom du har orket å lese helt til hit (jeg takker og applauderer deg) så er det jeg ønsker forslag til altså: En god CPU-vifte! En mer stillegående PSU, gjerne den jeg har altså, med litt fiksfakseri! Igjen, hjertelig takk! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Jeg har selv den CPU og bruker Zalman CNPS9500 jeg har den koblet til en viftekontroller og da blir den stille som en Golden Retriever(hvertfall min). Men det finnes flere gode og stille vifter. Hvis du har kabinett vifter, så kan du jo prøve med passiv kjøleløsning på CPU? NB! Sjekk om du har plass rundt cpu socket'en på hovedkortet når du kjøper store kjølere. Og mye av kjøling ligger også i å plassere Termisk pasta riktig på cpu kjernen, slik at det blir rett. Det kan bli store forskjeller ved og gjøre det rett i forhold til feil måte. Jeg har også samme strømforsyning, i 2 av mine pc'er faktisk. De støyer litt, men er ikke så ille. Min PS2 bråker mere for å si det sånn. Har en følese av at det er forskjellige her, noen har fått støyende og noen har fått stille. Kanskje de har brukt forskjellige vifter? Hvem vet... Men den skal ikke støye mer enn 18 db, og det er ikke akkurat mye lyd. Her har du en link til en anne post angående bytte av vifte i Hiper'n Jeg kan ikke garantere for resultatet. Endret 17. september 2006 av untouch4ble Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Nå vet jeg ikke om du klokker eller ei. Tagan, Mist og Seasonic er PSUene jeg anbefaler for stille pc (hadde selv Hipern en dag før den gikk i retur pga bråk) Bruker selv en Tagan i-xeye pluss Arctic Cooling Silencer Ultra 64 TC, viftene på 5V overdøver dette så det er ganske stille (vanligste spørsmålet fra kamerater er "er den på?"). Å henge harddisker i o-ringer hjelper også en del på støy. Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Takker for svar folkens! Har bestilt samme vifte som du har untouch4ble, sammen med en viftekontroller. Ikke dum den linken der heller, kan hende jeg skifter vifte, vi får se hvordan ting blir med ny CPU vifte i første omgang. Takker for svar igjen! Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Du burde gå for en mist psu! Denne har meget lavt lydnivå, link Bruker Zalman CNPS9500 selv, og denne er absolutt å anbefale Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kjøp mips vannblokker til "alt" og en Thermochill PA120.3 og en Laing DDC, sett på Yate Loon-vifter og kjør dem sakte. Kombiner med en 500watt Mist-PSU og du har en LYDLØS pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå