Bombasa Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det er en ting jeg har lurt lenge på men ikke tort og spørre om for det er kanskje jeg som er dum. Men nå er jeg lei av og lure. På reima til mitt Sony A100 så er det to svarte plast "dingser" jeg ikke skjønner hvorfor er der. Er dette noe som kan brukes til noe nyttig? Håper noen kan komme med ett fornuftig svar på min lille gåte. Lenke til kommentar
Haaland78 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Dersom du tar av øyemuslingen, så kan du skyve den store av dem over. Da lekker ikke søkeren lys. Fint når du bruker stativ og lang lukkertid. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Dersom du tar av øyemuslingen, så kan du skyve den store av dem over. Da lekker ikke søkeren lys. Fint når du bruker stativ og lang lukkertid. 6879265[/snapback] Takk for svar. Det er sikkert bra og ta av øyemuslingen, men hvordan får jeg denne av? Og hva er den andre lille dingsen til? Lenke til kommentar
Haaland78 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Muslingen er det sikkert bare å dra rett oppover. Den andre aner jeg ikke, har aldri hatt et Alpha. Hva med å lese instruksjonsmanualen? Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Mens vi snakker om rare dingser på dSLR, på min overføringsledning (A100) og forsåvidt på 350Ds ledning og, er det en klump som jeg tidligere bare har avfeid som noe elektrisk dill, men i dag måtte jeg åpne den, og inni er det en stein eller noe annet rørformet metallisk, rundt ledningen, noe som vet hva denne gjør? Lenke til kommentar
Haaland78 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Et det en magnet? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Steinen er ferritt som brukes for å øke impedansen for høyfrekvente signaler. Da unngår man at elektrisk støy kommer inn og ut av kameraet igjennom ledningen. Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 den stor "dingsen" er for å dekke søkeren som nevn tidligere den lille "dingsen" er for å feste ledningen til fjernkontroll feks. minolta rc1000s (short)(kort ledning) minolta rc1000l (long)(lang ledning) sony navnet husker jeg ikke i farta Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Supert da er jeg utlært når det gjelder reima. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hva er egentlig vitsen med å dekke til søkeren? Fant en liknende ting med i d50 kitet men skjønte ikke hva den skulle brukes til... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ved lange eksponeringer kan det komme nok lys inn i kameraet fra søkersiden til at det vil påvirke lysmåleren. derfor gis brukerne en mulighet til å dekke over søkeren for å hindre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå