Akidon Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Etter at pcen min har stått oppå suben min en stund er den ikke helt god lenger. windows har krasjet fulstendig og trenger ny harddisk. Hjelper ikke å instalere på nytt heller. Lurte på å kjøpe 2 stk. En som er liten og rask til windows og slikt og en større en som bare er stor til å lagre bilder film osv. Noen som har noen tips om hva som er bra? Er helt grønn på hardisker. På forhånd takk for hjelp. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Etter at pcen min har stått oppå suben min en stund er den ikke helt god lenger. windows har krasjet fulstendig og trenger ny harddisk. Hjelper ikke å instalere på nytt heller. Lurte på å kjøpe 2 stk. En som er liten og rask til windows og slikt og en større en som bare er stor til å lagre bilder film osv. Noen som har noen tips om hva som er bra? Er helt grønn på hardisker. På forhånd takk for hjelp. 6879211[/snapback] hmm..får du ikke formatert harddsiken engang? men men Til windows kan du velge Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM eller Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM og lagring Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM eller Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM Endret 17. september 2006 av chakl Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hei! Jeg ville ikke kjøpt Raptor-disk, siden ytelseforskjellen i forhold til en god "vanlig" disk ikke er merkbar, men det er støyen til Raptor. Jeg ville heller kjøpt 2-3 320GB disker fra WD, Samsung eller Seagate. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Jeg får formatert disken, men når jeg skal instalere windows på nytt er det altid noe galt som skjer. Stoler ikke på den disken lengre... Hvordan vet man at en disk er god? Hva er det som har noe å si? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Tenkte å bruke minst mulig på best mulig. Vet ikke helt hvor mye som er mye heller. Men har ikke lyst til bruke mer en jeg må. Men går ut ifra at det blir et lite prishop fra tålelig bra til sykt bra. Tar en tålelig bra en eg... Lenke til kommentar
Moal Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 har 2 samsung harddsiker på 250gb, funker bra dem men vil heller anbefale å kjøpe 2 seagate 250gb harddisker (100kr dyrere). forskjellen er ikke så stor egentlig. Bortsett fra 8mb til 16mb bufferstørrelse. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Ok takker for svar. Men det er en del ting jeg gjerne kunne fått en oppklaring i. Hva er Raid? Hva har bufferstørelsen å si for ytelsen? Hva er forskjellen på S-ata og S-ata II? Er noen som står 3GB/S. Er disse spesielt raske? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Jeg får formatert disken, men når jeg skal instalere windows på nytt er det altid noe galt som skjer. Stoler ikke på den disken lengre... Hvordan vet man at en disk er god? Hva er det som har noe å si? 6884522[/snapback] Generelt: Kapasitet: Grensesnitt: Omdreiningshastighet: Gjennomsnittlig søketid: Cache: NCQ-støtte: Lydnivå: Båndbredde: Type: ekstern/intern og merke hvis du er opptatt av kvalitet. Endret 17. september 2006 av chakl Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Hva med denne. Den virker grei billig var den også. Hvordan er egentlig ryktet til maxtor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå