Tommelom Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg kjøper vel nytt system nå. Har ikke uendelig med penger, så deluxe-utgavene av HK utgår. Ikke har jeg bruk for det heller. Trenger et kort som fungerer helt greit og som kan overklokke ok uten at jeg skal prøve å sette noen rekorder. Prismessige alternativer er: ABIT AB9 Har helst ikke lyst til å kjøpe Abit, da jeg ikke har vært særlig fornøyd med de to siste. Men om det er klart best.... Gigabyte GA-965P-S3 Hva er forskjellen på denne og D3-versjonen (annet enn 100 kr. i pris)? Asus P5B Har vel mest tro på dette. Asus ser ut til å være kvalitet hele veien. Blir også en E6300, tipper jeg og Corsair TWIN2X 6400 1 GB Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg kjøper vel nytt system nå. Har ikke uendelig med penger, så deluxe-utgavene av HK utgår. Ikke har jeg bruk for det heller. Trenger et kort som fungerer helt greit og som kan overklokke ok uten at jeg skal prøve å sette noen rekorder.Prismessige alternativer er: ABIT AB9 Har helst ikke lyst til å kjøpe Abit, da jeg ikke har vært særlig fornøyd med de to siste. Men om det er klart best.... Gigabyte GA-965P-S3 Hva er forskjellen på denne og D3-versjonen (annet enn 100 kr. i pris)? Asus P5B Har vel mest tro på dette. Asus ser ut til å være kvalitet hele veien. Blir også en E6300, tipper jeg og Corsair TWIN2X 6400 1 GB 6879174[/snapback] Jeg var i samme situasjon som deg nettopp og endte opp på et asus p5b. Har ikke fått meg pci-e skjermkort enda, så har ikke fått testa sakene, men vi får håpe d blir bra. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er i samme situasjon. Trur eg går for Asus her eg og, har hatt god erfaring med hk derifrå før. Nokon som kan sei meg forskjellen på P5B og P5B-E? Sistnevnte koster littegrann meir. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Abit kortet er ikke å anbefale! Kresen på minne, dårlig på OC, 3. partsdrivere må til for å legge inn OS osv. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Bygde et oppsett for en kamerat med dette: ECS P965T-A Virker helt ok, men vi fikk ikke tid til å teste overklokking.. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Takker for svar. GIkk for Asus P5B Deluxe og er gulle fornøyd. Kongeklokker! Lenke til kommentar
Empty Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Litt OT, men hvor mye fikk du overklokket? Skal nemlig kjøpe ny pc snart... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) "Låner" denne tråden siden jeg er i samme situasjon. Skal ha C2D E6300 og GF 7600 GT. Skal muligens overklokke litt også. Har sett mest på Asus P5B. Det koster ca 1200, som er omtrent det jeg hadde tenkt. Men det har bare 4 SATA, og jeg vil helst ha 6 stk. Noen andre kort dere vil anbefale i noenlunde samme prisklasse (kan til nød gå opp til 1500), som er like bra/bedre til overklokking, og som har 6 SATA? Er Abit AB9 PRO like bra fx? Asus P5B-E har 6 SATA, men Netshop har det ikke i produktlisten, og Komplett har det ikke inne på minst en uke. Og det koster litt over 1500. Edit: Jeg har 3 PATA-disker, så det bør være tilkoblinger til dette. Jeg ser at de fleste bare har en PATA-tilkobling. Noen med 2, eller må jeg kjøpe overgang eller nye disker? Endret 23. september 2006 av Pangaea Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Er vel ingen kort med P965 brikksett som har 2 IDE kanaler. Noen på 975x har. f.eks P5W DH Deluxe mener jeg. Abit kortet duger som sagt ikke til noe. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69545 MSI P965 Platinum 6 SATA, men bare en PATA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå