Gå til innhold

Hvilket "rimelig" HK for Conroe 2?

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper vel nytt system nå. Har ikke uendelig med penger, så deluxe-utgavene av HK utgår. Ikke har jeg bruk for det heller. Trenger et kort som fungerer helt greit og som kan overklokke ok uten at jeg skal prøve å sette noen rekorder.

Prismessige alternativer er:

ABIT AB9

Har helst ikke lyst til å kjøpe Abit, da jeg ikke har vært særlig fornøyd med de to siste. Men om det er klart best....

Gigabyte GA-965P-S3

Hva er forskjellen på denne og D3-versjonen (annet enn 100 kr. i pris)?

Asus P5B

Har vel mest tro på dette. Asus ser ut til å være kvalitet hele veien.

Blir også en E6300, tipper jeg og

Corsair TWIN2X 6400 1 GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøper vel nytt system nå. Har ikke uendelig med penger, så deluxe-utgavene av HK utgår. Ikke har jeg bruk for det heller. Trenger et kort som fungerer helt greit og som kan overklokke ok uten at jeg skal prøve å sette noen rekorder.

Prismessige alternativer er:

ABIT AB9

Har helst ikke lyst til å kjøpe Abit, da jeg ikke har vært særlig fornøyd med de to siste. Men om det er klart best....

Gigabyte GA-965P-S3

Hva er forskjellen på denne og D3-versjonen (annet enn 100 kr. i pris)?

Asus P5B

Har vel mest tro på dette. Asus ser ut til å være kvalitet hele veien.

Blir også en E6300, tipper jeg og

Corsair TWIN2X 6400 1 GB

6879174[/snapback]

Jeg var i samme situasjon som deg nettopp og endte opp på et asus p5b.

Har ikke fått meg pci-e skjermkort enda, så har ikke fått testa sakene, men vi får håpe d blir bra. :)

Lenke til kommentar

"Låner" denne tråden siden jeg er i samme situasjon.

Skal ha C2D E6300 og GF 7600 GT. Skal muligens overklokke litt også.

Har sett mest på Asus P5B. Det koster ca 1200, som er omtrent det jeg hadde tenkt. Men det har bare 4 SATA, og jeg vil helst ha 6 stk.

Noen andre kort dere vil anbefale i noenlunde samme prisklasse (kan til nød gå opp til 1500), som er like bra/bedre til overklokking, og som har 6 SATA?

Er Abit AB9 PRO like bra fx?

Asus P5B-E har 6 SATA, men Netshop har det ikke i produktlisten, og Komplett har det ikke inne på minst en uke. Og det koster litt over 1500.

Edit:

Jeg har 3 PATA-disker, så det bør være tilkoblinger til dette. Jeg ser at de fleste bare har en PATA-tilkobling. Noen med 2, eller må jeg kjøpe overgang eller nye disker?

Endret av Pangaea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...