ken8 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Hjemme er det 3 pc'er og det hender det blir noen telefoner i uka om hvordan gjøre ditt og datt. Derfor brukte jeg mye remote desktop før, men etter vi fikk nettverk hjemme, så har jeg måtte velge 1 pc som jeg har åpnet portene i ruteren til og som remote desktop fungerer på. Jeg kan vel bytte porter i remote desktop og åpne disse og på den måten la fler pc'er kunne bruke det, men er jo tungvint. Her om dagen var jeg hos Storebrand og der ringte vi support, 2 sek etterpå var support på pc'en gjennom remote desktop og gjorde endringer. Hvordan er det de setter det opp? Jeg tror ikke supporten sitter på intranettet. Hvis noen har noen løsninger på dette hadde det gjort hverdagen min litt enklere og muti og vati hadde lært litt mer Endret 17. september 2006 av ken8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Du trenger bare å endre hvilke porter som skal brukes i Windows Registry. Her er en fin guide: http://www.geek.com/news/geeknews/2003Aug/...30828021469.htm Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Takk for en fin guide. Leste også at større firmaer bruker dyr software og VPN løsninger, så tror ikke jeg skal begi meg ut på den biten. Nederst i guide var den en kommentar som fanget min intresse: As another idea for multiple computers. If you RDP to one computer on your network, startup the Remote Desktop client on that computer and use it to RDP to another computer on the LAN there. Works great. I typically open RDP to servers and if I need to get to a users' desktop, RDP from my clien to the server and then from the server to the users' desktop. Works great and you don't have to monkey with ports! - by MDF Så skal prøve den biten der. Så slipper jeg å surre med de jævla portene i ruteren. Det er jo et styr hver gang man har hatt en clean install på pc'en for å finne ut hvilken porter du hadde satt på den pc'en. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Dette vil vel ikke fungere? Å forandre i registry? Det letteste måten å løse det på, er vel å forandre i routern, når du forwarder til en spesiell PC? Sånn at du forrwarder port 6666 til 3389 på den PC'n. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Å RDP fra en maskin til en annen funker utmerket. Man bare setter opp i routeren hvilken port som skal forwarde til en maskin (denne blir brukt som hoved maskin), derifra så kjører man RDP til de andre som er i nettverket. Utmerket forslag fra posten over. I profesjonelle sammehenger så blir programvare brukt når det gjelder support, men man kan også bruke RDP, men dette er stort sett når man kun skal gjøre endringer på en server for en kunde og hvor man ikke trenger å hjelpe en kunde med noe (se-hva-jeg-gjør) Frankie Endret 17. september 2006 av frank_jarle Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Kan også anbefale logmein Bruker denne på 8 maskiner, hos venner og famili som har sin egen support telefon .. www.logmein.com Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Har prøvd remote assistance, men har litt trøbbel. Hvis mor sender en mail om at hun trenger hjelp med remote assistance, så prøver alltid programmet å koble seg til den lokale IP adressen 192.168.1.2. Så da må jeg ringe opp hver gang, be hun gå på en internett side som viser den eksterne IP adressen og så må jeg editere denne inn i remote asstistance fila. Finnes det noen enklere løsninger å gjøre dette på? For med remote desktop, så får man ikke se hva som blir gjort og brukeren på pc'en MÅ ha passord for at det skal funke? Edit: Blir det her mulig å kjøre remote assistance gjennom hjemme-nettverket, slik som det er snakket om med remote desktop derifra så kjører man RDP til de andre som er i nettverket. Utmerket forslag fra posten over. ? Hvis dette er mulig på en lett måte, så kunne jeg ha vist/hjulpet mange av mine bekjente slik at de kan lære seg ting en gang for alle Endret 18. september 2006 av ken8 Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Vi bruker NetOp On Demand på jobben, funker glimrende bak firewall. I tillegg slipper brukeren å innstallere noe programware + stille inn NAT. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Leste kjapt om NetOp On Demand Remote Control, og det virker jo som dette er helt likt som Remote Assistance, bortsett fra krøllet man kan få når man sitter bak en ruter. Er det fler som har prøvd NetOp On Demand Remote Control? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Leste kjapt om NetOp On Demand Remote Control, og det virker jo som dette er helt likt som Remote Assistance, bortsett fra krøllet man kan få når man sitter bak en ruter. Er det fler som har prøvd NetOp On Demand Remote Control? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg kobler meg bare inn på den første maskinen også derifra videre til neste. Merker ingenting på ytelsen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå