ost-u37 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har en Western Digital Passport II USB 120GB. Maskinen gjenkjenner disken uten problemer, og overføring av filer med normal størrelse er uproblematisk. Men når jeg prøver å overføre store filer som er f.eks. er på 5 GB, får jeg beskjed om at det ikke er nok diskplass, selv om det er ca 100GB ledig plass. Se vedlegg Hva gjør jeg for å få dette til? Western_digital_120_GB.doc Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Haha, takk for dagens latter. Et fullscreen screenshot av et worddokument av et fullscreen screenshot i et worddokument. En bedre løsning hadde muligens vært å limt screenshottet inn i mspaint, valgt "Image" -> "Stretch-skew", satt til ~50% størrelse både horisontalt og vertikalt, valgt "lagre som" og valgt JPG. http://brillegeit.com/hw/BIGGAR.JPG Problemet ditt er at du har FAT32 filsystem på disken din. FAT32 (<-link) støtter maks filstørrelse på 4GiB. Løsninger kan være å enten formatere eller konvertere til NTFS. For å konvertere kan du skrive "convert c: /fs:ntfs" i CMD. EDIT: Ikke ta hva jeg skriver her personlig, det er ikke slemt ment. Endret 17. september 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
ost-u37 Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Hei og takk for svar. Hyggelig at jeg kan more noen på en søndag! Som du forstår er jeg en praktisk person, som ønsker å bruke tid på å finne løsninger. Poenget var å illustere problemet, men det var vel unødvendig? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Du fikk det hvertfall til og det er jo en del bedre enn alternativet hvor vi sikkert hadde brukt en del spørsmål frem og tilbake for å finne ut hva problemet var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå