Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ustabil maskin og problemer med å installere sp2

Anbefalte innlegg

Det hele startet en dag jeg satt og spilte World of Warcraft. Jeg fikk opp beskjed om at det var feil i texture.mpq og det kom opp et vindu der jeg kunne skrive litt om hva jeg holdt på med da det skjedde. Etter å ha fylt ut dette så prøvde jeg å starte wow igjen og fikk opp en lignende beskjed, bare med annen .mpq fil. Kort etter det så krasjet ventrilo.

Jeg prøver så å starte internet explorer for å få sjekket for virus på http://housecall.trendmicro.com/ Det kommer da opp en beskjed der om jeg vil sende feilrapport eller ikke. Jeg prøver så å starte opp spybot: search & destroy. Det kommer da en melding om at programmet har blitt forandret siden sist og den prøver da å kjøre sjekk på seg selv. Jeg åpner taskmanager for å se om det er noen ukjente prosesser som kjører. Kort etter den har startet så lukker den seg av seg selv og påfølgende forsøk på å bruke taskmanager får bare opp en feilmelding som sier at "administrator has disabled taskmanager" Etter dette så får jeg ikke til å slå av maskinen på normalt vis så jeg må bare slå av strømforsyningen. Forsøk på å kjøre filer etter omstart gjør at jeg får opp "file is corrupt" når jeg prøver å kjøre filer.

Jeg formatterer harddisken og installerer windows XP home edition og starter å installere drivere og programvare som vanlig. Det viser seg nå at jeg ikke klarer å installere servicepack2. Internet explorer er umulig å oppdatere til nyere versjon enn 6.0. IE krasjer med jevne mellomrom og jeg får opp vanlig beskjed om jeg vil sende feilmelding eller ikke. Av og til så slår maskinen seg av når jeg trykker på om den skal sende eller ikke. Installasjon av wow kommer ikke lengre enn til terrain.mpq på første cd før den slutter å arbeide. Spill som f.eks. diablo 1 lagger og er umulig å få oppdatert. WarcraftIII:roc går an å spille, men krasjer ofte ved skifte av campaignbrett og er umulig å oppdatere.

For å være sikker på at det ikke er virus eller lignende som herjer med maskinen min så har jeg installert AVG, spybot: search & destry og zonealarm firewall.

Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med feilsøking/forslag til løsninger, for sånn det er nå så får jeg ikke brukt datamaskinen sånn jeg vil, og den er ikke til å stole på.

Hvis det er noe mer informasjon som trengs for å løse dette så er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har nå kjørt testen. ser ut til at RAM-brikken er helt ødelagt. finner feil hele tiden. vanligvis har jeg 2x1gb brikker. etter maskinen krasjet så prøvde jeg med hver av dem, men fikk fortsatt feil. så uten å ha kjørt memtest på den andre så regner jeg med at den er defekt også.

nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan gå frem for å finne årsaken til at minnebrikkene er ødelagte. regner med at det er på tide å bevege seg inn i forumet for minne....

igjen takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...