tradhtare Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Uansett ille å gjøre det på den måten. Kan jo være paralgin forte for alt du vet. 6925716[/snapback] Regner med at du setter det litt på spissen, men likevel, det kan nok ikke det, for det merker kan ganske godt. Jeg tok to stykker en gang, og to til etter noen timer, (i samråd med sykehus, selvfølgelig), og det jeg var slappere enn noensinne i flere timer. 6928719[/snapback] Det er ikke så veldig satt på spissen. Det kan jo være hva som helst. Og du har rett, hun hadde kanskje merka noe om hun hadde tatt paralgin forte, men folk reagerer jo forskjellig. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Voksne skal ta 1-2 tabletter hver 4. time hvis det er snakk om vanlige/placebotabletter (Paracetamol/Dispril/Panodil osv). Ved bruk av sterkere saker (typ 1000mg Paralgin Forte/Pinex Forte o.l.) skal en _IKKE_ ta så mange. 6878648[/snapback] I noen situasjoner er det ikke noe i veien ved å ta såpass mye. Den tidligere fastlegen min hadde engang uhyrlige smerter, og endte opp med å ta 11 paralgin forte i løpet av dagen. Da klarte han riktignok ikke å gå, så han krabbet langs veggen, etter hva han har fortalt. Dette er riktignok ekstremtilfeller. Uansett, det skal ikke gjøres utenom samråd med lege. Dra til legesenteret du Lenke til kommentar
Vico Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 http://www.felleskatalogen.no/ Felleskatalogen er ein samling av alle typer medisiner og smertestilende. Er det noko du lurer på om ein eller annan medisin så er det berre å slå det opp. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 http://www.felleskatalogen.no/ Felleskatalogen er ein samling av alle typer medisiner og smertestilende. Er det noko du lurer på om ein eller annan medisin så er det berre å slå det opp. 7100774[/snapback] Det er også den beste lesningen du har hvis du er på legevakten for lenge, papirutgaven altså Lenke til kommentar
Vico Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 http://www.felleskatalogen.no/ Felleskatalogen er ein samling av alle typer medisiner og smertestilende. Er det noko du lurer på om ein eller annan medisin så er det berre å slå det opp. 7100774[/snapback] Det er også den beste lesningen du har hvis du er på legevakten for lenge, papirutgaven altså 7101214[/snapback] Eller vist du jobber som nattevakt på psykiatrisk sjukehus Lenke til kommentar
lupusmoon Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 vist du tar paracetamol 500 mg så kan du ta ca. 8 tabeletter i døgnet av disse.( dette gjelder pinex, paracett og etc.) vist du tar Panodil som kommer som løse tabeletter i en skrolokk boks, finnes bare i 1 gr. disse kan du kun ta 4 av i løpet av ett døgn. ibumentin commer i 200 mg, 400 mg og 600 mg.. maks 4 doser i løpet av døgnet. større dose enn dette GIR leverskader. vist du ikke har effekt av disse dosene, så kom deg til en lege som vet hva han gjør, så du får det du trenger. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 større dose enn dette GIR leverskader. 7122611[/snapback] Det kommer jo litt annpå HVOR MYE over,og eventuelt over hvor lang tid... Lenke til kommentar
Vico Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Det vil og vera individuele forskjeler for kor mykje smertestilende ein tåler før leveren begyner å ta skade. Personlig er eg svært forsiktig med å ta smertestillende. Kan faktisk ikkje huske sist eg tok det. Eg trur abselutt det er ein fordel fordi ein då vil ha mykje støre effekt av dei når ein får eit virkelig behov for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå