applemania Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) I det siste har jeg hatt så store smerter at jeg har tatt opptil 2-3 smertestillende hver dag i løpet av en uke. Er dette en for høy dose? Er det slik at kroppen etter hvert venner seg til disse pillene og at de til slutt ikke gjør samme nytte? Endret 17. september 2006 av AnAnAs Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det er vel kanskje grunn til å gå til lege for å sjekke de underliggende årsakene; smertestillende er vel egentlig ikke for å fjerne problemer, bare flytte dem litt. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Det er vel kanskje grunn til å gå til lege for å sjekke de underliggende årsakene; smertestillende er vel egentlig ikke for å fjerne problemer, bare flytte dem litt. 6878577[/snapback] Eller dempe smertene til kroppen selv klarer å bekjempe dem? Uansett, dosen er ikke høy. Leste på pakingsvedlegget på noen smertestillende vi har hjemme, max 1-2 hver 3-4 time. Endret 17. september 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) den dosen du tar er ikke høy på en dag, men hviss du begynner og komme op i 5-15 så begynner det å bli litt mange Endret 17. september 2006 av tnex Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det spørs helt hvilke smertestillende du tar. Voksne skal ta 1-2 tabletter hver 4. time hvis det er snakk om vanlige/placebotabletter (Paracetamol/Dispril/Panodil osv). Ved bruk av sterkere saker (typ 1000mg Paralgin Forte/Pinex Forte o.l.) skal en _IKKE_ ta så mange. Merk også at økt bruk av disse medikamentene medfører leverskader o.l., så det er ikke å anbefale. Økt bruk av medimenter medfører også at de ikke fungerer over lang tid og vi vil se enda flere antibiotika/penicillinresistante sykdommer. Ta det som en mann (evt. dame for din del) og drikk litt brunt brennevin Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) det går ann å bli immun mot paracet og ibux/ibumetin ved langvarig bruk. husker flere av jentene i klassen knasket paracet som det skulle vært popcorn... corporate drugs are good for you! Endret 17. september 2006 av Sneakerholic Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det beste er å unngå piller, så en tur til legen er sannsynligvis å anbefale. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er dette en for høy dose? 6878541[/snapback] Det kommer jo helt an på hva slags smertestillende det er. Les pakningsvedlegget, der står det max. anbefalt døgndose. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Ok takk, jeg vet ikke hva slags smertestillende det er. De har ingen forpakning, de lå oppi en sånn skuff der det er fullt av dem. Men tror jeg bør roe ned med å ta de uansett, for jeg har fortsatt like vondt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det pleier å stå på selve pillen hva slags pille det er. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Det står P, da er det vel Paracet? Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det står P, da er det vel Paracet? 6880455[/snapback] Eller kanskje p-piller! På paracetene jeg har i huset står det en liten p i midten på ene siden, på andre siden står det 500mg. 1 Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) de lå oppi en sånn skuff der det er fullt av dem. 6880244[/snapback] Ja det hørtes smart ut å proppe i seg piller som en ikke engang vet hva er... Ikke så rart hvis det ikke fungerer - kanskje det er piller mot innvollsorm, depresjon eller høyt kolesterolnivå du spiser... Bokstavene på selve pillene angir ofte produsenten (W for Weifa, P for Pfizer osv). Endret 17. september 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Eller kanskje det er din mors piller for overgangsalderen? Dvs Østrogen derivater, slik at du (hvis du er en gutt/mann) utvikler bryster (med melkeproduksjon), nedsatt hårvekst og andre symptomer :-) Alvorlig talt, jeg håper dette er en spøk, og at du ikke spiser piller som er ukjente for deg. Knut Lenke til kommentar
applemania Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Alvorlig talt, jeg håper dette er en spøk, og at du ikke spiser piller som er ukjente for deg. Knut 6893113[/snapback] De er jo ikke ukjente, jeg vet jo at det er smertestillende, vet bare ikke hvilke. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Alvorlig talt, jeg håper dette er en spøk, og at du ikke spiser piller som er ukjente for deg. Knut 6893113[/snapback] De er jo ikke ukjente, jeg vet jo at det er smertestillende, vet bare ikke hvilke. 6895186[/snapback] Uansett ille å gjøre det på den måten. Kan jo være paralgin forte for alt du vet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) helt enig i de som fraråder bruk av "ukjente" piller. Selv med kjente piller skal disse ikke brukes over "lengre tid". Her er det snakk om noen dager sammenhengende. Uansett, smerte som vedvarer bør sjekkes av lege. EDIT: Paracet inneholder f.eks paraceptamol som kan gi leverskade ved høy dose ller langvarig bruk. Disse er merket med W (eller M). produsert av Weifa. I vanlige salgsforpakninger ligger de i hylster merket Paracet og Weifa. Dermed er det ikke Paracet du har kastet deg over. Endret 23. september 2006 av PerB Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 du er herved nominert til årets darwin award Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Uansett ille å gjøre det på den måten. Kan jo være paralgin forte for alt du vet. 6925716[/snapback] Regner med at du setter det litt på spissen, men likevel, det kan nok ikke det, for det merker kan ganske godt. Jeg tok to stykker en gang, og to til etter noen timer, (i samråd med sykehus, selvfølgelig), og det jeg var slappere enn noensinne i flere timer. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Man tar ALDRI piller man ikke vet hva er, høres rart ut at det bare ligger masse piller i en skuffe, dra heller til legen eller kjøp reseptfrie smertestillende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå