GrH Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Hei ... jeg driver og går til innkjøp av ny pc ... ( har nå .. amd athlon 2000+ (socket a) 768 mb ram ... hadde 6600gt men ble ødelagt , akuratt nå .. 9700 pro ) trur jeg vill merke en grei overgang ... ¨ men til skaken ... har laga to opsett hær ... ka syns dokker ? ... Core 2 duo forslag og ett Am2 forslag ... Burde jeg endre på noe ? ... den ram`en ( på begge to ... ) er den bra ? er litt fristet til og gå for core 2 duo`n .. men kan jeg klokke litt da med den ? ( det hk ... ram osv ..) kom med andre inspill på endringer jeg eventuelt burde gjøre P.s : pris guiden er ikke helt oppdatert så x1900gt koster 1785 kr , ikke 1589 kr .. som står i lista så legg til 200 kr på hver av forslagene Tuusen takk for hjelp ... Edit : Skal bruke den til Spilling musikk laging ... og litt video redigering / bilde behandling ... Endret 17. september 2006 av Djgunnah Lenke til kommentar
snarius Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Eg vil tru Intel-maskina er best. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 E6300 er kraftigere enn en X2 3800+ ja. Test av C2D mot Pentium D og AMD X2 Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 det var det jeg tenkte meg... har alltid hatt amd ... men nå ser det ut som at det skal endre seg ... da legger jeg i de 100 lappene men angående hk og ram en på intel opsettet ... hvordan er det ... ( tenker på klokking osv .. ) ram `en ... er den noe tess? er ikke såå god på ram ... lenge siden jeg kjøpte ram sist ... så er litt utdatert ... er det et bra kjøp for 1000 kr ..( ram `en) ( tenker jeg kjøper 1 gb nå .. og heller venter til prisene har sunket litt etter jul ... og legger i 1 gb til ) og hk ... er det klokke vennelig osv ? ... til den prisen ... hvilket chip`set burde jeg ha .. ? mente at jeg leste i en anna tråd at "Intel P965" var et bra chip`set til core 2 duo ? Tuuusen takk alle sammens ... gleder meg til og spille igjend ... Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 P5B er ikke et bra valg i og med at du ikke får voltet opp rammen så mye. Kjøp heller gigabyte ds3 eller ds4 (hvis du skal ha to skjermkort). Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 okey ... har endra nå ... trur jeg tar DS3 ... men på ds4 kan jeg feks kjøre crossfire på det ...eller er det Sli ? ser det bedre ut nå da ? Kan noen si om jeg burde bytte ram `en ... eller om den er bra ...? for at viss den er bra ... så bestiller jeg den i kveld ... og resten av pc`n til uka ... ? Tnx Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Ramen er bra den, men bare 1gb. Den egner seg bra til overklokking, siden den har høy frekvens og lave timings. Dessverre er ett 2gb sett altfor dyrt i forhold: https://prisguiden.no/product.php?productId=39848 Du kan godt velge den rammen du har valgt, men da bør du nok oppgradere til 2gb ganske raskt. Derimot er jo det minnet du linker til veldig billig, faktisk mye billigere enn halvparten av ett tilsvarende 2gb sett, så du kan godt velge det settet. Har ikke hørt om noe hovedkort til Conroe med SLI enda, så DS4 må være crossfire. Endret 17. september 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ramen er bra den, men bare 1gb. Den egner seg bra til overklokking, siden den har høy frekvens og lave timings.Dessverre er ett 2gb sett altfor dyrt i forhold: https://prisguiden.no/product.php?productId=39848 Du kan godt velge den rammen du har valgt, men da bør du nok oppgradere til 2gb ganske raskt. Derimot er jo det minnet du linker til veldig billig, faktisk mye billigere enn halvparten av ett tilsvarende 2gb sett, så du kan godt velge det settet. Har ikke hørt om noe hovedkort til Conroe med SLI enda, så DS4 må være crossfire. 6879525[/snapback] Du har kanskje ikke hørt om det, men det er ihvertfall minst 2 kort på markedet. Dette og dette Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Ramen er bra den, men bare 1gb. Den egner seg bra til overklokking, siden den har høy frekvens og lave timings.Dessverre er ett 2gb sett altfor dyrt i forhold: https://prisguiden.no/product.php?productId=39848 Du kan godt velge den rammen du har valgt, men da bør du nok oppgradere til 2gb ganske raskt. Derimot er jo det minnet du linker til veldig billig, faktisk mye billigere enn halvparten av ett tilsvarende 2gb sett, så du kan godt velge det settet. Har ikke hørt om noe hovedkort til Conroe med SLI enda, så DS4 må være crossfire. 6879525[/snapback] Du har kanskje ikke hørt om det, men det er ihvertfall minst 2 kort på markedet. Dette og dette 6879599[/snapback] Må legge meg litt flat her, det var veldig dårlig argumentert fra min side, men riktig er det. Det er nemlig BARE Intel 965 P og G + noen 975X kort som støtter Conroe, mens SLI kun støttes av nVidia brikkesett+noen andre gamle og litt uoffisielle fra andre produsenter. Begge de to hovedkortene der har nVidia brikkesett, og vil derfor ikke støtte Conroe, mengamle pentium D cpuer. Det er ett resultat av at Intel valgte å ikke bytte sokkel når de lagde Conroe, ett bra tiltak, men med slik elendig støtte ble det totalt nyttesløst. Endret 17. september 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Mit Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) DS4 støtter verken SLi eller Crossfire pga. P965-brikkesettet, kun to skjermkort for flerskjerms-oppsett Edit: watercool: det står på asus sine hjemmesider at de to kortene faktisk støtter Conroe Endret 17. september 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Sjekk litt omtaler her på forumet om du handler RAM hos Pixmania, de er i utlandet og transportøren DHL skal ha litt betalt for "tollinga" som ikke kommer fram på vareprisen Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 og det er snakk om ? ... hvor mye .. ? hmm ... nå vart jeg litt usikker ... -tuusen takk Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 DS4 støtter verken SLi eller Crossfire pga. P965-brikkesettet, kun to skjermkort for flerskjerms-oppsett Edit: watercool: det står på asus sine hjemmesider at de to kortene faktisk støtter Conroe 6879624[/snapback] Ser ut til att jeg tok feil igjen, her. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 og det er snakk om ? ... hvor mye .. ? hmm ... nå vart jeg litt usikker ... -tuusen takk 6879707[/snapback] Tollen er vel gjerne 25%, altså ender du opp med 1250 sånn ca.+frakt. Billigste tilsvarende koster 1400 uten frakt, så det må sies å være ett bra kjøp uansett. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 DS4 støtter verken SLi eller Crossfire pga. P965-brikkesettet, kun to skjermkort for flerskjerms-oppsett Edit: watercool: det står på asus sine hjemmesider at de to kortene faktisk støtter Conroe 6879624[/snapback] Uenig i det første der og, det ser ikke ut til å være noe stort problem å kjøre Crossfire på DS4, søkte litt rundt på google. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 okey ... så dokker villa heller ha gått for Dæm hær istedet for ? hvordan er de ytelsemessig i forhold til OCZ`ene ? kan de klokke langt ? tusen takk Lenke til kommentar
Mit Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 DS4 støtter verken SLi eller Crossfire pga. P965-brikkesettet, kun to skjermkort for flerskjerms-oppsett Edit: watercool: det står på asus sine hjemmesider at de to kortene faktisk støtter Conroe 6879624[/snapback] Uenig i det første der og, det ser ikke ut til å være noe stort problem å kjøre Crossfire på DS4, søkte litt rundt på google. 6879910[/snapback] Er det med modda drivere? Hvis det stemmer beklager jeg Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 men trur jeg kjøper DS3 ... pga ... har ikke sååå mye penger og rutte med ... hadde egentlig tenkt 4,5 k - 5k ... men har allerede blitt overskredet endel .. så må jeg jo ut med 400kr mer for ram ... og ser ikke at jeg trenger ds4 såå mye ? det jeg har funnet ut som er forskjellem med ds3 og ds4 er at : Ds4 har firewire ..( det må jeg ha ... men har pci kort viss jeg kjøper ds3 ) ds4 har 1 mindre pci plass men har 2 pci-e x16 er det noen flere forskjeller ? ... tuusen takk Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 DS4 støtter verken SLi eller Crossfire pga. P965-brikkesettet, kun to skjermkort for flerskjerms-oppsett Edit: watercool: det står på asus sine hjemmesider at de to kortene faktisk støtter Conroe 6879624[/snapback] Uenig i det første der og, det ser ikke ut til å være noe stort problem å kjøre Crossfire på DS4, søkte litt rundt på google. 6879910[/snapback] Er det med modda drivere? Hvis det stemmer beklager jeg 6879930[/snapback] http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=107182 Det skulle visst ha Crossfire støtte inntil rett før det ble lansert, og Intel kommer kanskje ikke til å gi det støtte etter AMD oppkjøpet, men det er helt klart mulig. What Im interested to see are how the Gigabyte 965P-DQ6-6 Quad motherboard does in the fsb and overclocking department. This is the motherboard has has dual pcie so you can use sli and crossfire with it as well if you wanted. On 2 places I have seen over 500fsb on this motherboard out of the box. Is anyone planning on getting this motherboard? Ser ut til at det er DQ-6 hovedkortet som har støtte for crossfire, med nye bios eller noe. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 men trur jeg kjøper DS3 ... pga ... har ikke sååå mye penger og rutte med ... hadde egentlig tenkt 4,5 k - 5k ... men har allerede blitt overskredet endel .. så må jeg jo ut med 400kr mer for ram ... og ser ikke at jeg trenger ds4 såå mye ? det jeg har funnet ut som er forskjellem med ds3 og ds4 er at : Ds4 har firewire ..( det må jeg ha ... men har pci kort viss jeg kjøper ds3 ) ds4 har 1 mindre pci plass men har 2 pci-e x16 er det noen flere forskjeller ? ... tuusen takk 6880002[/snapback] Tror nok DS3 kortet er ett veldig bra kjøp, DS 4 er det samme med Crossfire først og fremst. Når jeg søkte leste jeg att noen mente DS4 hadde bedre kjøling, mens andre sa DS 3 hadde færre bugs/bedre Bios. Men ingen av delene så ut til å værespesielt viktige. Nå som minnet ditt er blitt så dyrt, kan du like godt se på dette og: https://prisguiden.no/product.php?productId=45371 til 1700 kroner. Da får du 2gb helt ok 667 mhz minne, som vil gi MYE bedre ytelse enn 1gb. Det første settet ditt virket jo veldig billig, til å være PC6400, men det er nok bedre å betale 200 kroner ekstra for dobbelt så mye. Det er mengde minne som gir størst forskjeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå