janroger Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har et hovedkort som støtter PC100 SDRAM (MSI 6167). 1. Går det greit å benytte PC133 SDRAM (som man skulle tro klokket seg ned til PC100)? 2. Hvis ja, går det greit å benytte PC100 og PC133 SDRAM om en annen? Som opplysning så er ramslot'ene uavhengige. Har dere noen erfaringer? Jan Roger Lenke til kommentar
sof Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 begge deler har gått greit hos meg på min forrige maskin. Lenke til kommentar
XAntaresX Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 går fint i de fleste tilfeller å bruke pc133 på pc100 slot. Har ikke vært borti at det ikke funker personlig iallefall. Det anbefales ikke å kjøre pc133/100 samtidig hører jeg, men i de tilfellene jeg har prøvd har også det virket greit. det skader ikke å prøve, men hvis systemet blir ustabilt så vet du jo hva problemet er sansynligvis Lenke til kommentar
janroger Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Det var det jeg tenkte, men ville sjekke om noen hadde gjort seg erfaringer om dette. Kommer til å invistere i 512MB ekstra SDRAM, selv 'SD' er på vei ut... JR :smile: Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg har gjort det med en gammel P3 og en Duron-maskin med hell, så jeg regner med at det ikke skulle være noe problem for deg heller. Likevel, det har vært personer som har klaget på at de har hatt problemer (om dette stemte kan jeg ikke huske desverre) Så mitt svar er : Ja, det funker fint :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 100 og 133 er den maksimale hastigheten brikkene offisiellt skal tåle. (det er gode marginer på slikt) Du skal fint kunne kjøre på lavere hastighet enn de er spesifisert for, og da gjør det ikke noe om det står litt PC100 og PC133 om hverandre. Bare vær oppmerksom på at compaq-hovedkort (og lignende) kan være kresne på hvilke minnemoduler du kan bruke. (altså på produsent og ikke hastigheten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå