Goebbels Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei. Har nå forsøkt alle verdens muligheter for å kunne benytte med av nvidia driveren. Driveren skal være lagt inn riktig, men når jeg bytter fra nv til nvidia i xorg.conf, så kommer problemet "failed to start the x server".. Kjører forresten med ubuntu 6.06. Hvordan løser jeg dette? hvor begynner jeg feilsøking? Mvh G Lenke til kommentar
Palme Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hva har du egentlig gjort, og hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Prøvd å bruker automatix? getautomatix.com Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 la inn .run fila korrekt, så skulle den kjøre noe automatisk conf av xorg, men manglet et prorgram for å gjøre det.. i flg readme skal man da bare endre xorg.. det var slik jeg gjorde det med fedora, da funket det. Har 6800Le kort. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 la inn .run fila korrekt, så skulle den kjøre noe automatisk conf av xorg, men manglet et prorgram for å gjøre det.. i flg readme skal man da bare endre xorg.. det var slik jeg gjorde det med fedora, da funket det.Har 6800Le kort. 6879822[/snapback] Alt vil ordne seg hvis du bruker automatix Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Dessverre, akkurat samme problemet. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) har du sjekka med glxinfo ? EDIT: var vel kanskje ikke det du var ute etter nei Endret 17. september 2006 av Marsan Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Gi oss output fra lsmod | grep nvidia og grep -i nvidia /etc/X11/xorg.conf Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Installa just nvidia-driveren selv. Brukte ikke automatix da den versjonen jeg har er eldgammal, og gidda ikke finne ny. Alt jeg gjorde var Synaptic -> nvidia-glx Evt, apt-get nvidia-glx Må "godkjenne" at den legger inn, gjøres via "sudo nvidia-glx-config enable" Da tar den backup av xorg.conf, så du slipper å plages... Funka bare bra det, og blei jo en helt anna verden. Selv har jeg mx440 på denne. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 morten@morten-desktop:~$ lsmod | grep nvidia nvidia 3921884 0 nvidia_agp 8348 1 agpgart 34888 2 nvidia,nvidia_agp morten@morten-desktop:~$ grep -i nvidia /etc/X11/xorg.conf Identifier "NVIDIA Corporation NV40.2 [GeForce 6800 LE]" Device "NVIDIA Corporation NV40.2 [GeForce 6800 LE]" morten@morten-desktop:~$ Dette fikk jeg ut. G Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Installa just nvidia-driveren selv. Brukte ikke automatix da den versjonen jeg har er eldgammal, og gidda ikke finne ny.Alt jeg gjorde var Synaptic -> nvidia-glx Evt, apt-get nvidia-glx Må "godkjenne" at den legger inn, gjøres via "sudo nvidia-glx-config enable" Da tar den backup av xorg.conf, så du slipper å plages... Funka bare bra det, og blei jo en helt anna verden. Selv har jeg mx440 på denne. 6885385[/snapback] morten@morten-desktop:~$ sudo nvidia-glx-config enable Password: Error: your X configuration has been altered. This script cannot proceed automatically. If you believe that this not correct, you can update the md5sum entry executing the following command: md5sum /etc/X11/xorg.conf | sudo tee /var/lib/x11/xorg.conf.md5sum otherwise edit manually /etc/X11/xorg.conf to change the Driver section from nv to nvidia. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Ingen som har noen tips ang dette? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) gi oss fullstendig output fra startx gjerne xorg.conf og /var/log/Xorg.0.log også Endret 15. oktober 2006 av Harkonnen Lenke til kommentar
haagen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Prøvd å bruker automatix? getautomatix.com 6879780[/snapback] Jeg skal innstalere automatix nå og jeg ser jeg må endre på etc/apt/sources.list fila. jeg skal sette inn "deb http://www.getautomatix.com/apt dapper main" er det samme hvor jeg sette det inn i den fila? Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Når jeg la inn nvidiadriveren i 5.10 fungerte det helt fint, samme i Kubuntu 6.06. Jeg la inn Ubuntu 6.06 i går, og jeg får samme feil som deg nå når jeg installerer. Jeg kikka litt i feilmeldinga til xorg, og den sier faktisk jeg ikke har det kortet den leter etter, nemlig et Ati-kort (?!) av et slag. Får du samme feilen? Det virker altså som den ser etter feil kort, av en eller annen merkelig grunn. Jeg får den feilen uansett om jeg bruker nvidia-glx eller nvidia-legacy, måtte bruke legacy under kubuntu. Edit: goebbels, jeg fikk før også opp den meldinga der, og da skriver du inn den kommandoen den foreslår. Når du så prøver sudo nvidia-glx-config enable så vil den godta det. Edit2: haagen, ja det er det samme, så lenge den får ei egen linje Endret 15. oktober 2006 av dobbelmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå