Gå til innhold

Støyfri PC - er det mulig?


Anbefalte innlegg

Har akkurat handlet meg ny PC og den bråker no inn i hampen. Har tenkt å ta noen grep for å stillne stormen litt, er det noen som har noen tips?

 

Jeg har et viftefritt hovedkort med en p4 2,533 med originalvifte, et asus geforce 4 ti4600 med originalvifte og en pioneer dvd-brenner med vifte på. Strømforsyningen er en dualvifte av ukjent fabrikat som jeg tror er skyld i mye av bråket og det er denne jeg har tenkt å skifte ut.

 

Har sett på noen strømfosryninger på komplett-data, men de er jo stort sett like dyre som et nytt kabinett. Har et aopen atxkabinett fra før.

 

Er det noen som et tips til hvordan jeg skal svi av mine hardt tilegnede kroner? Ny strømforsyning eller nytt kabinett? Om noen kunne tipse meg om et konkret produkt ville jeg sette pris på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har fått bråkete chieftecer ? jeg kjøpte et chieftec scorpio big tower m. 360w psu , den vifta som er i der kan jeg sverge på er rundt om 12 desibel! satt den i serveren der jeg har 12 db cpu vifte, og den lagde ikke no mer støy i forhold te det som var, så vedder på 12-13 db ! meget pent :smile:

 

Har selv ei Leuopont 520w psu jeg kjøpte av microplex som bråkte, tok ut de tre dritt viftene som va i den originalt og satt inn 3 stk titan 80 mm 23 db vifter, og med den innebygde fan busen i den kjører jeg de ned på 1700 rpm , psuen er lunken og støy på ca 10 db +/-

 

:smile:

 

Gjelder bare å være litt fingernem .. resten av pc'en og er ca 10-14 desibel på alt (på low speed mode) da

 

Ska få tatt noen oppdaterte bilder så snart digicam kommer i posten fra komplett :smile:

 

Har jo noen her da :

 

http://62.73.193.142/Bilder/Pc_Prosjekt/

 

Men har nytt skjermkort etter der , og modda det litt og satt på kjøler :smile: har PoV TI 128 mb extreme nå @ 290/690

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...