Lagn Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor qtek 9000 ikke blir billigere, 9 mnd etter at den kom ut på markedet.? Hvorfor selges de ikke i andre vanlige, fysiske butikker enn daangaard eller telebutikken eller hva de heter? Er det slik at de på en måte har et monopol på qtek, og ikke vil sammenligne seg med andre telefoner/pdaer som kan konkurrere med bedre spesifikasjoner og pris.? Endret 4. april 2010 av megaloman Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Qtek-telefoner er tilgjengelige blant annet hos Dangaard og Brightpoint. I-mate er blant annet tilgjengelig hos One2Com. De aller fleste mobilbutikker kan ta inn Qtek/I-mate hvis de vil - men saken er at de vil ikke. Disse telefonene selger stort sett bare til spesielt interesserte, og denne gruppen handler stort sett online for å få lave priser eller de er bedriftskunder som handler gjennom bedriftssenter. Når det gjelder priser, så har Qtek/I-mate holdt seg helt stabilt i innkjøpspris fra lansering til ny modell kommer. De har gått ned et par hundrelapper, men ikke noe mer. Da sier det seg selv at prisen ut til kunde også er stabil. Både Telenor og NetCom har prøvd seg med fokus på Windows-telefonene, men ingen av dem har lykkes. Så du må nok bare bite i det sure eplet og kjøpe telefonen der du får tak i den. Den blir ikke stort billigere, og butikkene velger heller å slutte å ta inn modellene enn å sette ned prisen når nye modeller kommer. De fleste sluttet f.eks å ta inn 9100 samme dag som 9600 ble annonsert. Det er såpass spesielle varer at det rett og slett ikke lønner seg å ha dem på lager. -snubbel Endret 16. september 2006 av snubbel Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Har aldri skjønt hvorfor folk ikke interesserer seg for windowstelefoner. Hva er galt med dem?.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Har aldri skjønt hvorfor folk ikke interesserer seg for windowstelefoner. Hva er galt med dem?.. 6877775[/snapback] Er selv en stor fan, men folk flest har ikke bruk for funksjonene de har. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 kan jo trøste meg med at bruktprisen er som regel 50% av dette, men dessverre er det noen som tror de får 6500 og oppover for denne type telefoner. Skulle gjerne likt å ha en, men etter problemene med mitac som kjører samme system, så gav jeg opp drømmen for en god stund. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 kan jo trøste meg med at bruktprisen er som regel 50% av dette, men dessverre er det noen som tror de får 6500 og oppover for denne type telefoner. Skulle gjerne likt å ha en, men etter problemene med mitac som kjører samme system, så gav jeg opp drømmen for en god stund. 6879779[/snapback] Da har du nok vært uheldig... har Qtek 9100 og HTC TyTn og begge har fungert og fungerer ypperlig! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) kan jo trøste meg med at bruktprisen er som regel 50% av dette, men dessverre er det noen som tror de får 6500 og oppover for denne type telefoner. Skulle gjerne likt å ha en, men etter problemene med mitac som kjører samme system, så gav jeg opp drømmen for en god stund. 6879779[/snapback] Da har du nok vært uheldig... har Qtek 9100 og HTC TyTn og begge har fungert og fungerer ypperlig! 6879802[/snapback] tja, to mitacs med samme feil, joa hehe, jeg har maks uflaks. Elkjøp gav opp tilslutt Qtek 9000 er på handlelisten, men skal se ann FSC sin versjon først edit; da fikk jeg tak i en 8 mnd gammel 9000 for ca 4000 kr, med kvittering og alt Endret 22. september 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå