Gå til innhold

raptor disk eller vanelige disker i raid?


just_me

har du en raptor disk?  

244 stemmer

  1. 1. har du en raptor disk?

    • Ja.
      101
    • Nei.
      143


Anbefalte innlegg

si at du har 10-11k til kontrolere og HD, hva ville du hat kjøpt for og få mest ytelse?

6995553[/snapback]

Hehe, skulle ha likt å sett resten av systemet ditt, hvis dem står i stil med HD oppsettet ditt. :dribble:

 

Sjøl kjøpte jeg akkurat nå 2x 74GB raptorer+HD hus/kjøling/lyd iss. (For å sette opp i Raid 0, som OS og online spill..) og 3x WD 320GB HDa, for å sette opp i Raid 5.. (For resterende lagring..) +div kabler, kjøling, lyd iss osv..

 

Alt dette ble 7000,- med frakt... :cool:

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
er det noe i oppsette som noen av dere ville hat forandret på?

7000378[/snapback]

 

Litt OT, men ja.

 

Solid handleliste!

 

Hva skal du med det grisedyre HKet? P5B Dlx er vel kjent som et bedre klokkekort. Hvis Xfire er et must, så er nok Abit AW9D-MAX eller ASUS P5W DH Dlx sterke konkurenter til det du har valgt.

 

Gå for 7900GTO som er GTX i forkledning til 2095,- hos PSdata. Samme ytelse, til halve prisen.

 

Zalman kjøleren kan nok byttes i Tt Big typhoon eller Noctua eller Ninja kjøleren.

 

3 terra? Jeg foretrekker Seagate, men det er no bare meg.

 

Om du trenger funsjonaliteten i det HK der, og du vil ha den beste støttede grafikken, så er oppsettet ditt helt greit.

Lenke til kommentar
er det noe i oppsette som noen av dere ville hat forandret på?

7000378[/snapback]

 

Litt OT, men ja.

 

Solid handleliste!

 

Hva skal du med det grisedyre HKet? P5B Dlx er vel kjent som et bedre klokkekort. Hvis Xfire er et must, så er nok Abit AW9D-MAX eller ASUS P5W DH Dlx sterke konkurenter til det du har valgt.

 

Gå for 7900GTO som er GTX i forkledning til 2095,- hos PSdata. Samme ytelse, til halve prisen.

 

Zalman kjøleren kan nok byttes i Tt Big typhoon eller Noctua eller Ninja kjøleren.

 

3 terra? Jeg foretrekker Seagate, men det er no bare meg.

 

Om du trenger funsjonaliteten i det HK der, og du vil ha den beste støttede grafikken, så er oppsettet ditt helt greit.

7073571[/snapback]

 

har du lyst til og sette opp en handle liste?

jeg har kontakter i komplett, så jeg vil helstbestille der i fra (rabat)

alt skal kjøres på dell 24" 1920x1200

 

"krav"

ikke over 34k helst mindere

minimum 2x raptor i raid 0

s-ata DVD-RW

minimum 1TB lagring

det må hvere GROMT!!

 

 

på forhånd takk

Endret av just_me
Lenke til kommentar

crossfire med X1950XTX er GROMT!

 

minst 2 gig ram også, jeg har hørt noe om at noen spill sliter med 4GB, men det er jeg ikke sikker på, og så må vi ha FX prosessor fra AMD, da får du noe ganske så gromt.

lagringen er ikke noe stress, og såvidt jeg forstår, så er det vel det du er litt usikker på også.

 

jeg mener at du ikke trenger mer enn maks 4 raptorer i raid0,(mer en dette er iallefall tull) og så kan du kjøre raid 1 på lagrings harddiskene.

Lenke til kommentar
crossfire med X1950XTX er GROMT!

 

minst 2 gig ram også, jeg har hørt noe om at noen spill sliter med 4GB, men det er jeg ikke sikker på, og så må vi ha FX prosessor fra AMD, da får du noe ganske så gromt.

lagringen er ikke noe stress, og såvidt jeg forstår, så er det vel det du er litt usikker på også.

 

jeg mener at du ikke trenger mer enn maks 4 raptorer i raid0,(mer en dette er iallefall tull) og så kan du kjøre raid 1 på lagrings harddiskene.

7074463[/snapback]

 

 

etter det jeg kan se utifra denna testen her så topper intell det meste http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=1

 

eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

vel, jeg må inrømme at jeg ikke har vært helt 100% med på cpu markedet de siste månedene, og selv synes amd er "kulest" så har du nok rett her, jeg beklager.

 

men, jeg holder fortsatt ved crossfire med x1950xtx. kanskje 7950 GX2 er litt bedre i et og annet nVidia optimalisert spill, men ATI kortet er for det meste raskest, og det har suverent best bildekvalitet.

Lenke til kommentar
vel, jeg må inrømme at jeg ikke har vært helt 100% med på cpu markedet de siste månedene, og selv synes amd er "kulest" så har du nok rett her, jeg beklager.

 

men, jeg holder fortsatt ved crossfire med x1950xtx. kanskje 7950 GX2 er litt bedre i et og annet nVidia optimalisert spill, men ATI kortet er for det meste raskest, og det har suverent best bildekvalitet.

7074813[/snapback]

 

 

 

E6700 (X6800 er vel ikke hvert det)

X1950XtX crossfire

Endret av just_me
Lenke til kommentar
jeg har prøvd å se litt, og jeg tror du har rett i at E6700 er best med tanke på at X6800 ikke er verdt det.

 

om du da ikke har tenkt til å leke deg veldig med overklokking, da kan det være kjekt at X6800 er ulåst(multiplier) begge veier.

7074886[/snapback]

 

jeg er ingen "klokker", så jeg trukke det er nudvendig

Lenke til kommentar
gjorde sån i stede jeg

6995737[/snapback]

 

Dette hovedkortet har plass til en pci ex x4-kontroller mellom pci-ex-x16-slottene: DFI infinity Kombinert med en Highpoint RocketRaid 2320 skulle du kunne kjøre raid 0 med 8 disker greit.

 

NB! På mitt DFI-kort (med 4x-slot, som det jeg linket til over, må jeg kjøre to grafikkort for å kunne få 4x-hastighet på 4x-slotten, ellers er den hastigheten "bare" 2x. Hvordan dette er på kortet ditt vet jeg ikke. Mulig denne type ting er brikkesettrelatert, og mitt kort har nf4, mens det jeg linket til har 975x.

 

Du kan jo selvfølgelig også kjøpe et AM2-oppsett, med et annet DFi-kort (nf590-chipset), som har to x16, og en x8 plassert mellom (en 4x også, men den blir slukt av grafikkortet tenker jeg :p ). Du kan da kjøpe en 16-ports kontroller, og kjøre 16 disker i raid 0. :innocent:

Lenke til kommentar

det går vel ikke i praksis å ha en harddisk kontroller mellom to high end skjermkort i Crossfire/SLI ?

 

*edit*

jeg ser det går på det du linket til, men det er vel ikke så mange som har slikt oppsett? jeg mener å huske at portene pleier å være nærmere hverandre..

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...