Husam Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Noen som har peiling på om det er en mulighet for at det blir laget en oppfølger til tidenes beste spill? Hørte noen rykter om det en gang, men det har liksom ikke skjedd noe mer på en stund...? Det hadde ihvertfall vært fantastisk med et nytt eventyrspill i The Land Of The Dead. Emnetittel endra. Ein speltittel er ikkje ein god emnetittel-ttt Lenke til kommentar
capy2 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 det at det ikke kommer en 2'er gjør jo spillet udødelig. håper nesten ikke det kommer en til, om ikke lucas sørger for å overgå 1'eren da. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 De vil aldri klare å fange stemningen som var i eneren, og siden Tim Schafer ikke lenger jobber i Lucasarts vil det nok heller aldri skje... Lenke til kommentar
Husam Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Skjønner... Så denne Schafer er hjernen bak Grim Fandango? Noe annet han har laget jeg bør vite om? Vanvittig lenge siden jeg har spilt et dataspill nå, og har begynt å få lyst til å prøve et ordentlig adventure-spill. Finnes det slike fortsatt? Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Grim Fandango ja :)Ahhh... Herlig spill Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Skjønner... Så denne Schafer er hjernen bak Grim Fandango? Noe annet han har laget jeg bør vite om? Vanvittig lenge siden jeg har spilt et dataspill nå, og har begynt å få lyst til å prøve et ordentlig adventure-spill. Finnes det slike fortsatt? 6877532[/snapback] Av adventurespill er han involvert i de to første Monkey Island spillene (sammen med også legendariske Ron Gilbert), Day of the Tentacle og Full Throttle. Alle adventurespill av ypperste klasse. Han er også mannen bak det nyere Psychonauts. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Av adventurespill er han involvert i de to første Monkey Island spillene (sammen med også legendariske Ron Gilbert), Day of the Tentacle og Full Throttle. Alle adventurespill av ypperste klasse. Han er også mannen bak det nyere Psychonauts. 6877633[/snapback] Oioi, her er noe å teste ut. Tusen takk. Regner med at ingen er så gamle at de er lovlig å laste ned gratis? Lenke til kommentar
Mow Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Runna Psychonauts forige uke, og må si at det er genialt bra, og masse MASSE syk humor. Anbefalles til folk med ps2 Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Av adventurespill er han involvert i de to første Monkey Island spillene (sammen med også legendariske Ron Gilbert), Day of the Tentacle og Full Throttle. Alle adventurespill av ypperste klasse. Han er også mannen bak det nyere Psychonauts. 6877633[/snapback] Oioi, her er noe å teste ut. Tusen takk. Regner med at ingen er så gamle at de er lovlig å laste ned gratis? 6896893[/snapback] Nei de er ikke så gamle (spill blir heller ikke automatisk lovlig å laste ned selv om de er gamle). Men om det er eneste måten du får tak i disse perlene ville jeg uansett gjort det . Husk å få tak i cdversioner, siden voice actingen gjør mye av spillene (bortsett fra monkey island 1 og 2 som ikke har voice acting) Husk at de fleste av disse spillene må spilles gjennom http://scummvm.org/ siden de ikke er laget for Windows XP. Ville kanskje startet med Day of the Tentacle, absolutt et av de morsomte spillene man kan få tak i. Hvis den noe utdaterte grafikken skremmer deg litt er Monkey Island 3 (curse of monkey island) en ide, siden dette har litt høyere oppløsning (det har også en cameo av Manny Calavera), men de eldste er fortsatt de beste DoTT: MI3: Endret 19. september 2006 av rulleguru Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nei de er ikke så gamle (spill blir heller ikke automatisk lovlig å laste ned selv om de er gamle). Men om det er eneste måten du får tak i disse perlene ville jeg uansett gjort det . 6898235[/snapback] Heldigvis er det stadig mogleg å få tak i desse spela heilt lovleg: Monkey Island 3 Day of the Tentacle + Sam & Max Det står AmigaOS 4, men eigentleg er dette dei gamle PC-versjonane, pluss mini-CDar med ScummVM og installasjonsprogram for AmigaOS. So det skulle ikkje vere noko problem å få det til å funke på Windows XP. Kay Lenke til kommentar
Husam Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Skjønner, skjønner. Fikk nå låne en CD med spillene Monkey Island 1 og 2, samt et annet spill, Discworld. Får se hva jeg får tid til å prøve de nærmeste dagene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå