Vargtass Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Har et ASUS P5W DH og en x6800 som ikke vil starte. HK har bios 0701. Noen som vet hvilke bios som er kompatible emed x6800? (står på esken at HK støtter x6800, men har mine tvil, ASUS sier at P5W støtter x6800 fra og med 1101.) mvh r.- Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Mener og huske at jeg måtte opp på nettopp 701 for å få min x6800 opp å gå. Det er da en B1 stepping. Tipper du må inn med 901 eller høyere. Send en PM hvis du trenger å låne en Celeron for å flashe. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Mener og huske at jeg måtte opp på nettopp 701 for å få min x6800 opp å gå. Det er da en B1 stepping. Tipper du må inn med 901 eller høyere. Send en PM hvis du trenger å låne en Celeron for å flashe. 6876665[/snapback] Har en B2 (uke 24). Ser veldig ut som bios 0701 ikk fixer denne cpuen.. (Blir litt pissed ovar Komplett som sender ut 'Conroe kompatible' HK med så gamle bios - de burde fått det i retur..) Takker for tilbudet Alco - du har fått en PM mvh r.- Lenke til kommentar
hynatron Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Kan dette være mitt problem også? BIOS altså. Nedenfor følger mitt problem: Har bygd en ny pc sammen nå, og så starter den ikke opp. Når jeg trykker på power-knappen skjer det ingenting. Ikke noe vifter eller noe som helst som starter opp. Den er HELT død. Har prøvd strømforsyningen i en annen pc og den fungerer. Er dette mest sannsynlig et defekt hovedkort da eller? Jeg har følgende komponenter: Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM Thermaltake Aguila Sort, Aluminium Front, Vindu (Uten Strømforsyning) Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 XFX GeForce 7900GT 520M Xtreme 256MB GDDR3, PCI-Express, 520/1500Mhz, VIVO OCZ Gold pc6400 cl5 RAM Jeg leste på ASUS sine hjemmesider at det var noen få av disse hovedkortene som ikke støttet dual core, men det var de aller første som var produsert, det er vel svært liten sjanse at det jeg kjøpte fra Komplett for en uke siden er et av disse? Det står tilogmed på hjemmesida til komplett: NB! Støtter nye intel dual core. jeg har også prøvd å cleare CMOS bare for å sjekke om det hadde noen effekt. Nå er jeg helt blank for ideer og setter utrolig pris på noen innspill, ellers får jeg bare skru det ut og sende tilbake hovedkortet igjen. Kan legge til at jeg har prøvd å ta ut og inn komponenter for å sjekke at alt sitter som det skal, og er koblet riktig. Kan det i et sært tilfelle være noe med koblingen til selve power-knappen, at den er defekt? Går det an å få startet opp pc'n uten den knappen for å få sjekket det? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Sjekk bios versjon på HK ditt (klistrelapp på selve biosbrikken). Mitt HK booter ikke med 2 minnebrikker, kun 1 går fint.. (begge brikkene er testet ok). mvh r.- Lenke til kommentar
discostu Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kan dette være noe av samme problemet jeg har? Alle vifter og sånt starter opp, men ingenting vises på skjermen. Har biosversjon 0701 og E6600.. Lenke til kommentar
THE VIKING Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Har du sjekket at alle power-pluggene til h.k. er koblet til ? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Du har fått en PM discostu. Bios 0701 taklet min x6800, men IKKE med 2 minnebrikker samtidig. Bootet med 1 brikke. Med bios 1305 var dette problemet løst. Prøv med 1 brikke og flash til 1305. Resett HK med både jumper og ta ut batteriet i minst 30 sek. mvh r.- Lenke til kommentar
discostu Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Men altså, er det lavere tall jo nyere bios? For leste dette: http://event.asus.com/2006/mb/P5W_DH_DELUXE_faq.htm Her står det at 0604 eller lavere ikke støtter den prosessoren, ergo hvis lavere tall er nyere vil jo 0701 være gamlere bios enn 0604, så da trenger den bios oppdatering? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Litt på sidelinjen men jeg ser at programmet Asus uppdate fortsatt er samme store vitsen som det alltid har vært. Prøver jeg å bruke det får jeg enten beskjed op at det ikke finnes noen bios til mitt kort eller at det er for mange brukere pålogget, dette til tros for at asus har nyere bios liggende på sin side Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Biosversjonene nummereres nedfra og opp. 0701 skal støtte alle C2D cpuene. @Snekkeren: Asus update har jeg aldri fått til å funke heller + at jeg ikke føler meg helt komfortabel biosoppdatering ifra Windows. Lenke til kommentar
Thunderstorm Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 last ned nyseste bios og velg oppdater fra fil i steden for internett. T Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) - Reset CMOS (Flytt pin fra 1 - 2 - 3 til 1 - 2 - 3 og tilbake) - Reboot og du er igang La den stå noen sekunder før du tar den tilbake btw Prøver jeg å bruke det får jeg enten beskjed op at det ikke finnes noen bios til mitt kort eller at det er for mange brukere pålogget, dette til tros for at asus har nyere bios liggende på sin side Samme her, det programmet er lite funksjonabelt fra Asus. Laster alltid ned bios og flasher via Afudos Endret 30. september 2006 av KimmiK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå