Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

koble til UV måler? (analog)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan være mange ting.

Ikke alle hovedkort støtter "Front panel audio connector" som denne pluggen i X-Cruiser trenger. I så fall må bios- eller jumper-oppsettet på hovedkortet settes til "AC'97 audio pin definition (AC97)" og ikke "HD Audio".

Regner med at pluggen fra X-Cruiser er tilkoblet hovedkortet?

Er "Front panel audio connector" enablet i bios- eller jumper-oppsettet. Det enkleste er da å teste ett par hodetelefoner tilkoblet i fronten av kabinettet.

Videre så er det mange hovedkort som har "autosense" på om det er tilkoblet høyttalere eller ikke (sjekke belastningen på utgangen) og slår evnt. på det av utganger som trengs. Hvis kompis'n din bruker f.eks digital utgang til sine vanlige høyttalere så blir kanskje ikke den analoge utgangen slått på.

Hvis kompis'n din bruker f.eks digital utgang til sine vanlige høyttalere så må han kanskje i lydoppsettet for lydkortet øke volumet for "main". Slik er det i allefall for meg, "main" har ingen innvirkning på lydnivået på den digitale utgangen.

Hvilket hovedkort har kompis'n din?

Lenke til kommentar

Hovedkortet du refererer til har en lydmodul som har det de kaller jack-sensing. Tror dette fungerer slik at du må ha hodetelefonene tilkoblet frontpanelet når du slår på maskinen. Kretsløpet (jack-sensing) vil nå detektere at noe er tilkoblet og vil slå på frontpanelet. Tror det er slik iallefall, du kan jo prøve.

Lenke til kommentar

nå virker det som at ledningene er koblet rett, har på headset og hører at det er strøm i det, men kommer ingen knattre lyder når jeg plugger i og av, (det bruker å knittre litt når jeg stikker den i lydkortet) VU måleren gir utslag når jeg skrur på og av datamaskinen, men får ikke lyd, og ikke utslag når jeg hører på musikk osv.

noen andre som har gode forslag? :dribble:

Lenke til kommentar
Hovedkortet du refererer til har en lydmodul som har det de kaller jack-sensing. Tror dette fungerer slik at du må ha hodetelefonene tilkoblet frontpanelet når du slår på maskinen. Kretsløpet (jack-sensing) vil nå detektere at noe er tilkoblet og vil slå på frontpanelet. Tror det er slik iallefall, du kan jo prøve.

6878278[/snapback]

har gjort det, har headsettet koblet i fremme,

Lenke til kommentar

Da er jeg redd frontpanelet og hovedkortet ikke er kompatible med hverandre.

Etter hva jeg finner i manualen til X-Cruiser så er koblingen av denne audio-kabelen etter AC'97-standarden. I manualen til hovedkortet så står det at frontpanel-kontakten følger HD Audio-standarden. Mente å tro at HD Audio var bakover-kampatibelt med AC'97, men det virker jo i ditt tilfelle at det ikke stemmer. Mulig en mail til [email protected] kan gi deg svar på dette.

På mitt hovedkort kan jeg velge om denne frontpanel-kontakten skal være HD Audio- eller AC'97-kompatibel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...