nabbskall Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) hei, en kompis av meg har en aspire x-cruiser med en VU måler på, og noen andre vu målere, men VU måleren står bare på null selv om han hører på musikk.. hva kan det være? takker for svar Endret 16. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Dette kan være mange ting. Ikke alle hovedkort støtter "Front panel audio connector" som denne pluggen i X-Cruiser trenger. I så fall må bios- eller jumper-oppsettet på hovedkortet settes til "AC'97 audio pin definition (AC97)" og ikke "HD Audio". Regner med at pluggen fra X-Cruiser er tilkoblet hovedkortet? Er "Front panel audio connector" enablet i bios- eller jumper-oppsettet. Det enkleste er da å teste ett par hodetelefoner tilkoblet i fronten av kabinettet. Videre så er det mange hovedkort som har "autosense" på om det er tilkoblet høyttalere eller ikke (sjekke belastningen på utgangen) og slår evnt. på det av utganger som trengs. Hvis kompis'n din bruker f.eks digital utgang til sine vanlige høyttalere så blir kanskje ikke den analoge utgangen slått på. Hvis kompis'n din bruker f.eks digital utgang til sine vanlige høyttalere så må han kanskje i lydoppsettet for lydkortet øke volumet for "main". Slik er det i allefall for meg, "main" har ingen innvirkning på lydnivået på den digitale utgangen. Hvilket hovedkort har kompis'n din? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 16. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 HK er MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16 er det mulig å koble til med denne? lyden funker ikke i fronten :/ Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 16. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 er en ledning hvor det står AUDIO som bare passer ett sted, har den der, (under pci portene) og det er fortsatt ikke lyd, inn på bios da? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 16. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 er sånn der det mangler en pin nest ytterst oppe Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 16. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 så jeg tenker meg at det er rett der ja, men så er det bios/jumper greiene jeg ikke får til Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Hovedkortet du refererer til har en lydmodul som har det de kaller jack-sensing. Tror dette fungerer slik at du må ha hodetelefonene tilkoblet frontpanelet når du slår på maskinen. Kretsløpet (jack-sensing) vil nå detektere at noe er tilkoblet og vil slå på frontpanelet. Tror det er slik iallefall, du kan jo prøve. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 16. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 nå virker det som at ledningene er koblet rett, har på headset og hører at det er strøm i det, men kommer ingen knattre lyder når jeg plugger i og av, (det bruker å knittre litt når jeg stikker den i lydkortet) VU måleren gir utslag når jeg skrur på og av datamaskinen, men får ikke lyd, og ikke utslag når jeg hører på musikk osv. noen andre som har gode forslag? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 16. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Hovedkortet du refererer til har en lydmodul som har det de kaller jack-sensing. Tror dette fungerer slik at du må ha hodetelefonene tilkoblet frontpanelet når du slår på maskinen. Kretsløpet (jack-sensing) vil nå detektere at noe er tilkoblet og vil slå på frontpanelet. Tror det er slik iallefall, du kan jo prøve. 6878278[/snapback] har gjort det, har headsettet koblet i fremme, Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 16. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 har vert i kontrollpanel og lett rundt, står at standardenhet for lydinnspilling osv, er realtek HD audio output, får ikke endret til noe annet enn det Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Da er jeg redd frontpanelet og hovedkortet ikke er kompatible med hverandre. Etter hva jeg finner i manualen til X-Cruiser så er koblingen av denne audio-kabelen etter AC'97-standarden. I manualen til hovedkortet så står det at frontpanel-kontakten følger HD Audio-standarden. Mente å tro at HD Audio var bakover-kampatibelt med AC'97, men det virker jo i ditt tilfelle at det ikke stemmer. Mulig en mail til [email protected] kan gi deg svar på dette. På mitt hovedkort kan jeg velge om denne frontpanel-kontakten skal være HD Audio- eller AC'97-kompatibel. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 16. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 åå søren da takk for hjelpen ivertfall! skal maile apevia om det ja, var jo dumt at det ikke er kompatibelt.. jaja.. takk igjen for hjelpen Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 sånn mailet apevia Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 Fant denne: http://www.interfacebus.com/High_Definition_Audio.html High Definition Audio is the new audio implementation has been released by Intel to replace the older AC97 standard. The HD Audio specification is not backwards compatible with the AC97 standard.. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) aha, takk skal du ha Endret 17. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå