ken8 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei, har økt fsb til 400Mhz og får nå en temp på 60C idle og var oppe i 71-74 ved load. Kjørte SuperPI og SiSoftSandra Burn-in test i 20min. Brukte Everest for å ta temperaturen. Er dette alt for høyt tåler prosessoren disse temperaturene? Eller forkorter jeg levetiden til prosessoren for mye? Har sett fler på forumet som ligger på 40C bare ved full load. Mulig jeg må klokke ned til 350 eller noe sånt. Takker for svar Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Har holdt et termometer inntil bunnen av cpu kjøleren og den viste kun 36 C når Everest viste 64. Vet at dette ikke er lik temp, men burde ikke cpu kjøleren vært mye varmere hvis det virklig var 74 C på cpu som everest viser? Edit: Har nå klokket ned til vanlig hastighet igjen og nå ligger idle på 44C og load på 52C, så usikker på om jeg skal gjøre på default, eller klokke? Hva mener dere? Endret 16. september 2006 av ken8 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei! Sammenlign temperaturene med temperaut i BIOS. God helg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 De som ligger på 40C på full load er nok litt optimistiske:) Du skal ikke tro på alt du leser;) Hva slags kjøler bruker du? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Bruker stock kjøleren. Har nå satt ned fsb til normalt, så får jeg heller kjøpe ny vifte hvis jeg skal overklokke. Selv om maskinen ble litt treigere, så er den hvertfall ganske stille nå. Ligger på 950rpm på cpu vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå