St.Anders Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 har bynt å trene 3 ganger i uka..men bor på hybel å spiser veldig usunn mat som grandis osv. vill ikke treninga mi ha noe effekt da? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Såklart vill den det, du vill ikke bli feit av grandisen. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Hvis du trener anbefaler jeg å spise ordentlig mat som kjøtt, kylling, fisk osv. Pizza og hamburger fra mcdonalds hver dag gir deg ikke nok energi og proteiner, du vil også legge på deg. Du får ivertfal nok karbohydrater Endret 16. september 2006 av DNA1 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Som nevnt, du får bedre effekt av å trene feil og å spise riktig enn å trene riktig og spise feil. Lenke til kommentar
St.Anders Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Såklart vill den det, du vill ikke bli feit av grandisen. 6876131[/snapback] Jeg trener ikke for å slanke meg... men for å bygge muskler Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Skal du få muskler av den mate du spiser? Pizza, hamburger osv... Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Osten på grandisen er vel ikke særlig mager, og sausen er vel heller ikke det beste å få i seg. Bunnen er vel ren loff skal jeg tro rett og kjøttet gir høyt kolesterol. Du kan fint få bytta ut prisen for en grandiosa mot en pose havregryn, et grovt sunt brød eller en annen lett middag som er bedre. Men, det spiller vel ingen rolle så lenge du trener så går det vel fint. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Kort fortalt, effekten av treningen vil bli mindre om du spiser bare fosmat enn om du spiser riktig og sunn mat. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Grandis inneholder jo, om jeg ikke tar feil, 12 gram protein per 100 gram, noe som er praktisk talt det samme som havregryns 13 gram. En grandis veier jo også 575 gram, og er null problem å spise alene. Å spise 575 gram havregryn derimot, er vel tjue hakk verre! Så jeg ser ikke helt hvordan grandis kan være så utrolig dårlig treningsmat, sett på proteinene. Finst riktignok langt bedre alternativer, men burde jo være langt påvei brukbart? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Så jeg ser ikke helt hvordan grandis kan være så utrolig dårlig treningsmat, sett på proteinene. Finst riktignok langt bedre alternativer, men burde jo være langt påvei brukbart? 6881298[/snapback] Det er flere aspekter ved kosthold enn proteiner, og det er der gradiosa feiler. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Såklart, såklart, hurtigmat vil vel alltid ha sine bakdeler. Men dersom en tynn person trener for å legge på seg muskelmasse, hva annet en protein vil da være relevant? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Er vanlig pålegg på brødet dumt? For eksempel kvitost, skinkepålegg, banan, brunost, kremost? Får middag kvar dag, det kan være alt frå kjøttkaker til fisk, med grønnsaker, poteter osv. Vurderer å ta opp litt trening når kulda setter inn. Junkfood blir det sjeldan meir enn ein gang til veka. Endret 17. september 2006 av zeph Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Pålegg som Norvegia Mager hvitost er bra. Cottage Cheese, Magert kjøtt som Hamburgerrygg er bra. Spekepølse er derimot ikke bra, det er fetende og har mye salt. Kyllingpålegg er ypperlig. Brunost er fetende. Kremost er jeg ikke sikker på, fins så mange typer. Glemte Mager Leverpostei fra Gilde, den er dritgod synes jeg selv, og som dem sier på reklamen: Jern er viktig for å bygge muskler, heh. Endret 17. september 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Okey, eg er ikkje akkurat feit, tvert imot litt spinkel (ikkje at eg har noko problem med det), men runda akkurat 20 og tenkte eg skulle begynne med litt forebyggande vedlikehald av kroppen. Kondisjon og litt styrke er det som er aktuelt, halde seg i form. Speler fotball når det er mogleg ute, men blir lite om vinteren. Merker også at eg ikkje har verdas beste kondis, kunne godt tenke meg å hatt meir å gå på på banen. Endret 17. september 2006 av zeph Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Såklart, såklart, hurtigmat vil vel alltid ha sine bakdeler. Men dersom en tynn person trener for å legge på seg muskelmasse, hva annet en protein vil da være relevant? 6881343[/snapback] Det meste annet allikevel. Man må tenke på at resten av kroppen skal være sunn også - Man må få i seg riktig fett, ikke for mye kolesterol, osv. osv. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Grandis inneholder jo, om jeg ikke tar feil, 12 gram protein per 100 gram, noe som er praktisk talt det samme som havregryns 13 gram. En grandis veier jo også 575 gram, og er null problem å spise alene. Å spise 575 gram havregryn derimot, er vel tjue hakk verre! Så jeg ser ikke helt hvordan grandis kan være så utrolig dårlig treningsmat, sett på proteinene. Finst riktignok langt bedre alternativer, men burde jo være langt påvei brukbart? 6881298[/snapback] Grandiosa kan kanskje ha noen proteiner, men hvor mye fett og annet dritt er det ikke i en sån pizza og hvor mye energi får kroppen din hvis du spiser en grandis til frokost, grandis til middag og til kvelds. Selv er dette det jeg spiser: Morgen: 4korn med banan, sje tran og proteinpulver. Lunch: 6-7 brødskiver med makrel i tomat/brunost. Før trening: 4korn og en banan. Etter trening: proteinpulver. Middag: Kylling, fisk eller kjøtt. Kveldsmat: 4korn og proteinpulver. Bra mat, god mat og er sikkert billigt Endret 17. september 2006 av DNA1 Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Vel av de 12grammene proteiner per 100g er en en del av dem fra hvete og dermed ikke fullverdige, men en hel grandis gir deg langt over 50g fullverdige proteiner, så viss du prøver å legge på deg så er dette bra mat, men ikke spis det hvis du skal ned i vekt. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg trener ikke for å slanke meg... men for å bygge muskler Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg trener ikke for å slanke meg... men for å bygge muskler 6882871[/snapback] Hvis du skal få full effekt av treningen, styrer du unna grandiosa ettersom at den ikke inneholder essensielle og naturlige peptider og aiminosyrer som er vesentlig i restitusjonstiden (Gir høy og stabil insulinutsondring deriblant) Dessuten inneholder matvarer slik som fisk og kylling, korte og langkjedede insulinfrigjørende karbohydrater som er nødvendig i oppbygningen av muskelmassen. Grandiosa inneholder "usunne" karbohydrater der det blant annet finnes lite Maltotriose og Polysakkarider ( Avgjørende faktorer for et optimalt resultat) Endret 19. september 2006 av dicktator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå