ZaiCoN Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 får snart løning og da skal eg bestille forsterker og høytalerer, noen som har forslag, forsterkeren skal ikke koste noe særligt mer enn 4000 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Ville gravd litt dypere og gått for denne jeg, det skulle makte å drive det meste så det holder i bøtter og spann Bare vekten og 2x350VA trafoer sier litt om at her får du en dovregubbe av en forsterker;) Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 klarer denne forsterkeren 4 sånne alsto 2 par med sånne og 1 sånn Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jepp, men skal du ha surroundreceiver så er nok noe av det du finner på AVForum mye bedre enn den Sonyen. Hadde tatt en 3 - 4 år gammel NAD, HK, Denon ++ over en ny sony til samme pris any day. Der finner du også høyttalere som er noe bedre lydmessig enn genexxa. Skal du derimot bare ha høy lyd er ikke Genexxa så dumt, men ikke forvent deg gåsehud av lydkvaliteten Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 kvaliteten er ikke sånn enormt mye å si, så lenge det er god lydd og kan kjøre alle dei 4 og subben samtidigt på den forsterkeren så er eg fornøyd Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 kvaliteten er ikke sånn enormt mye å si, så lenge det er god lydd og kan kjøre alle dei 4 og subben samtidigt på den forsterkeren så er eg fornøyd 6879311[/snapback] Til så store høyttalere bør du velge en tung og strømsterk forsterker, og med ditt budsjett er bruktmarkede ganske sikkert den beste løsningen. Spesielt om du skal ha en surroundreciever. Sonyen du har linket til lenger opp vil helt sikkert gi lyd i høyttalerene, men det er nok andre forsterkere som vil gi mer og bedre lyd. Små og strømsvake forsterkere har en tendens til å gi en slapp og udefinert bass, i motsetning til strømsterke forsterkere som holder kontroll på elementene og gir skikkelig punch og driv som virkerlig kjennes i kroppen. Ut fra høyttalerene du har valgt regner jeg med du er glad i bass? Det er også lett å ødelegge høyttalerene om du bruker for liten forsterker. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 noen forslag til en god forsterker da, må ikke være så veldig dyr og klare dei høytalerene og den suben Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Har ikke noe konkret anbefaling, men en brukt NAD eller H/K vil sannsynligvis gjøre jobben. Har du kjøpt høyttalerene? Du kan jo f.eks vurdere en mindre bakhøyttaler, slik at du har mer penger å legge i en god forsterker. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 høyttalere skal eg kjøpe senere, har 2 på 200w fra før av skal bruke imens til neste løning, denne løninga skal eg ha forsterker og oppgradere pcen Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 hva med denne da: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hj...terker_Graa.htm Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 hva med denne da: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hj...terker_Graa.htm 6879580[/snapback] Dårlig idè, ettersom det er en forforsterker og du da trenger effektforsterkere i tillegg. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 har du noe forslag til en som ikke trenger det da? med link helst Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 er denne god da?: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...r_Pr_Silver.htm Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) tenkte meg en god forsterker til maks 8k den som jalla linket til, den bør vell holde det som eg skal ha eller? Endret 17. september 2006 av ZaiCoN Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det er vanskelig å komme med noen fornuftige anbefalinger når du ikke en gang vet hva du er ute etter. Det er forskjell på surroundrecievere og stereoforsterkere. Skal du ha et surroundanlegg eller et stereoanlegg? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 tenkte meg en god forsterker til maks 8k den som jalla linket til, den bør vell holde det som eg skal ha eller? 6879673[/snapback] Ja, den har krefter i bøtter og spann. Men du trenger strengt tatt bare ett par høyttalere. Hvis du driter i å kjøpe to par, har du sikkert penger til å kjøpe et par gode høyttalere i stede for det low-end greiene du har sett på. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 skal ha anlegg med 4 høytalerer og 1 sub, helst surround fant denne forsterkeren eg er litt intressert i om den er det eg er ute etter vet eg ikke http://www.yamaha-hifi.com/products.php?la...set=1&newsset=0 Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg tror du bør sette deg litt bedre inn i hva ulikeforsterkertyper gjør, hva forskjellen på stereo og surround er. Du bør også være 100% klar over hva det innebærer for en stereoforsterker å drive to par høyttalere. I og med at du i løpet av det siste kvarteret har linket til både forforsterkere, stereoforsterker og surroundforsterkere er du i mine øyne lettere forvirret. Det kan godt være jeg høres krass ut, men det er godt ment Det er kjipt for din del om du bruker pengene dine på en mindre optimal løsning, bare fordi du ikke har satt deg helt inn i hva de ulike forsterkertypene gjør. Jeg kan godt komme med noen konkrete anbefalinger om du kommer med konkrete spørsmål, ikke bare slenger ut linker i hytte og pine. Lenke til kommentar
Brukernavn_i_bruk Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Hei... Sån som jeg ser det ville en Logitech Z-5500 5.1 vært mitt i blinken for deg.. På disse PC annleggene skal man overhode ikke skue hårene på hunden, de kan gi masse god lyd og ikke minst høy lyd Logitec sinne suber er syke. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303911 Bare glem det synes jeg leste at du skulle bruke den til PC men da tok jeg feil... Endret 17. september 2006 av Brukernavn_i_bruk Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 skal ha en forsterker som klarer å drive dei høyttalerene og suben eg linket til, så lenge klarer å drive dem så er eg fornøyd, skal bare ha et anlegg som har god lyd og god bass, så lenge stiller dei krava så er det nok for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå