Gå til innhold

Hjelp til strategier i Eve Online?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har begynt å spille EVE igjen. Jeg har gjennopprettet kontoen min fra min 14 dagers prøveperiode og regner med å spille litt fremover.

 

Men under prøveperioden kom jeg ikke så fryktelig godt inn i spillet så det er mye jeg ikke kan enda.

 

Derfor tenkte jeg at kanskje noen her kan gi meg litt råd og tips om strategier og hvilke deler og oppgraderinger som kan lønnne seg for meg og skipet mitt.

 

Jeg er en kaldari deteis og eier en Kestrel frigatt. Jeg har opparbeidet meg ca 600.000 ISK fra piratjakter.

 

Jeg er en fighter og satser tungt på missil angrep. Men jeg ønsker også å lære meg litt cloaking slik at jeg kan drive litt snikjakt. Jeg har foreløbig kun gått mot computere men ønsker å avansere til menneskelige spillere. Men jeg føler meg ikke sikker på strategiene og utsyret mitt enda. Her kommer dere inn :)

 

Hva bør jeg gjøre og satse på av utstyr, strategier, oppgraderinger osv? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har tatt ei middlertidig pause frå EVE og er litt utdatert på kva dei nyaste patchane har lagt til og forandra, og kan derfor ikkje fortelle deg om dei beste taktikkane for øyeblikket. Det beste tipset du eg kan gje deg er å bli med i ein corp. Det skal godt gjerast å klare seg åleine i eve-universet, og sjølv om medlemsskap i ein corp kanskje kan bety nokre små offer tenar du som regel på det i det lange løp. Erfarne medlem i corpen kan gje deg gode taktikkar, og saman kan PVP og vanlige missions bli svært artig! :)

Endret av Brighto
Lenke til kommentar
Eg har tatt ei middlertidig pause frå EVE og er litt utdatert på kva dei nyaste patchane har lagt til og forandra, og kan derfor ikkje fortelle deg om dei beste taktikkane for øyeblikket.  Det beste tipset du eg kan gje deg er å bli med i ein corp. Det skal godt gjerast å klare seg åleine i eve-universet, og sjølv om medlemsskap i ein corp kanskje kan bety nokre små offer tenar du som regel på det i det lange løp. Erfarne medlem i corpen kan gje deg gode taktikkar, og saman kan PVP og vanlige missions bli svært artig! :)

6876192[/snapback]

 

Ja kommer til bli medlem av et corp. Men tenkte jeg skulle vente litt og bli litt mer erfaren på egenhånd. Dessuten ønsker jeg å bli medlem av et norsk et. Engelsk kunne fungert fint, men det blir litt slitsomt i lengden.

 

Noen forslag til norske corps jeg kan søke medlemskap i?

 

Hva heter foresten hjemmstedet der en starter spillet. Har rotet meg litt bort nå :blush:

 

He he fant det (kisogo)

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

Du kan gå inn i den norske chatkanalen i spillet. Pleier alltid å være en god del aktivitet der. Det skal være en slags "chat/options" knapp hvor man kan velge dette.

 

Ellers så er det veldig mye hjelp å få fra den ingame "Help" chatten i spillet. I motsetning til WoW kan man faktisk spørre etter newbie thing uten å få bemerkninger slengt etter deg. Kan tilogmed hende at du plutselig får noen millioner credits sendt til kontoen din da det er mange som er ivrige etter å hjelpe en nybegynner.

 

Det jeg gjorde når jeg startet var å skrape opp nok til en million. Etter dette så kjøpte jeg meg et frakteskip til rundt 300k og fraktet diverse skrap fra ulike deler av rommet. Tjente glatt rundt 500.000-700.000 ved avlossing. Ikke ille for 20min *arbeid* med en char som var under uken gammel. Det var riktignok med 4x cargo expanders. Skipet hadde vel en makshastighet på 70 hehe.

 

Det vanskeligste og kjedeligste med EvE er å få tak i den første millionen. Etterpå så blir det relativt enkelt å skaffe penger.

 

Men sluttet med EvE ja :cry:

Nå venter jeg på POTBS :w00t:

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i EVE, men jeg sliter med motivasjonen i spillet. Jeg spiller det i noen dager og så går jeg lei. Hvordan klarer dere andre som spiller det å holde spillet interessant over en lengre periode? Jeg har for det meste spilt for meg selv, og flyr rundt i en MOA for tiden. Dvs når jeg spiller..

 

Etter dette så kjøpte jeg meg et frakteskip til rundt 300k og fraktet diverse skrap fra ulike deler av rommet. Tjente glatt rundt 500.000-700.000 ved avlossing. Ikke ille for 20min *arbeid*

6877811[/snapback]

Har lurt litt på å prøve meg som fraktemann og når jeg så hvor enkelt det er å tjene penger på det er det enda mer fristende. Har du noen råd om noen gode ruter? Eller hvordan jeg kan finne det ut hva som selger bra? Og hvilke skills trenger jeg for å fly med frakteskip?

Lenke til kommentar
Jeg er veldig glad i EVE, men jeg sliter med motivasjonen i spillet. Jeg spiller det i noen dager og så går jeg lei. Hvordan klarer dere andre som spiller det å holde spillet interessant over en lengre periode? Jeg har for det meste spilt for meg selv, og flyr rundt i en MOA for tiden. Dvs når jeg spiller..

 

Etter dette så kjøpte jeg meg et frakteskip til rundt 300k og fraktet diverse skrap fra ulike deler av rommet. Tjente glatt rundt 500.000-700.000 ved avlossing. Ikke ille for 20min *arbeid*

6877811[/snapback]

Har lurt litt på å prøve meg som fraktemann og når jeg så hvor enkelt det er å tjene penger på det er det enda mer fristende. Har du noen råd om noen gode ruter? Eller hvordan jeg kan finne det ut hva som selger bra? Og hvilke skills trenger jeg for å fly med frakteskip?

6882296[/snapback]

 

 

Leste denne her i går og den så ganske bra ut.

http://myeve.eve-online.com/ingameboard.as...threadID=135178

 

Kunne godt tenke meg å begynne med trading selv, men enn så lenge miner jeg.

Lenke til kommentar

QUOTE(Kabuto @ 17/09-2006 : 18:56)

Jeg er veldig glad i EVE, men jeg sliter med motivasjonen i spillet. Jeg spiller det i noen dager og så går jeg lei. Hvordan klarer dere andre som spiller det å holde spillet interessant over en lengre periode? Jeg har for det meste spilt for meg selv, og flyr rundt i en MOA for tiden. Dvs når jeg spiller..

 

 

Jeg tror problemet ditt (og delvis mitt) ligger i den merkede teksten.

Dette er sånn jeg har forstått det ikke noe solospill, man klarer seg alltid bedre når man er en del av noe større.

 

Nå gjelder det bare da å utøve det jeg preker og finne meg en god corp:)

Lenke til kommentar
Hei, jeg har begynt å spille EVE igjen. Jeg har gjennopprettet kontoen min fra min 14 dagers prøveperiode og regner med å spille litt fremover.

 

Men under prøveperioden kom jeg ikke så fryktelig godt inn i spillet så det er mye jeg ikke kan enda.

 

Derfor tenkte jeg at kanskje noen her kan gi meg litt råd og tips om strategier og hvilke deler og oppgraderinger som kan lønnne seg for meg og skipet mitt.

 

Jeg er en kaldari deteis og eier en Kestrel frigatt. Jeg har opparbeidet meg ca 600.000 ISK fra piratjakter.

 

Jeg er en fighter og satser tungt på missil angrep. Men jeg ønsker også å lære meg litt cloaking slik at jeg kan drive litt snikjakt. Jeg har foreløbig kun gått mot computere men ønsker å avansere til menneskelige spillere. Men jeg føler meg ikke sikker på strategiene og utsyret mitt enda. Her kommer dere inn :)

 

Hva bør jeg gjøre og satse på av utstyr, strategier, oppgraderinger osv? :)

6876061[/snapback]

 

Hei,

Hvis du vil satse på missiler er nok Caldari veien å gå ja. Du burde ihvertfall se litt rundt på item databasen og finne et skip du vil ha som mål å kunne fly innen X tid. Kestrel er en veldig bra missil frigatt, og neste hakket opp er nok en Caracal i cruiser klassen, som for øvrig er et ganske kult skip. Hakket opp da er en Raven BS.... veldig robust skip. I PvP har missiler både fordeler og ulemper,ulempen er at det tar tid før de treffer målet og at skaden er begrensa på størrelsen på skip man fyrer av mot i tillegg til farten (men det er en felles faktor for de fleste turrets og). fordelen er at man ikke bruker capacitor på våpen og at man har FOF missiler (friend or foe) så man trenger ikke lock for å fyre av.

 

De fleste Caldari skip satser stort sett på shield tanking, det andre alternativet er armor tanking og teknisk sett kan man tanke på structure og men det er ikke særlig effektivt siden det ikke har naturlige resists. Så hvis du har tenkt å spesialisere på Caldari så burde du trene skjold.

 

Men den setupen på kestrelen din var litt spenstig, da det ikke var noe i lowslots og to offline medslots :) Jeg ville anbefallt 4 standard missile launchers som du har der i high slots, 1 small shield booster, 1 small shield extender + noe valgfritt, og 2 ballistic control units i lowslots (mere missilskade og rate-of-fire eller evt nanofibers (fly raskere))

Dette krever bla. at du har litt "fitting" skills (engineering - mer powergrid, electronics - mer cpu, weapon upgrades - mindre cpubruk på launchers&turrets) og at du har minimumskrava til enhetene (sjekk litt på requirements osv)

 

Strategien i små skip er for det fremste fart. Ved å orbite en større fiende så har turretene problemer med å holde følge. I tillegg kan man unnslippe eksplosjonen til en missil. (ta redusert skade osv) Det er også en defensiv fordel å ha et størrelsesmessig mindre skip. Ihvertfall mot litt større skip, men så har man mindre skade og.

 

Forresten ganske flaks at du fant den cargo expanderen så tidlig, hehe. Greit med startpenger etter to uker det.

 

Jeg har spilt i omtrent 8 måneder og har 8.3 mill sp, bare send en evemail til Uncarian hvis du lurer på noe

Lenke til kommentar
Hei, jeg har begynt å spille EVE igjen. Jeg har gjennopprettet kontoen min fra min 14 dagers prøveperiode og regner med å spille litt fremover.

 

Men under prøveperioden kom jeg ikke så fryktelig godt inn i spillet så det er mye jeg ikke kan enda.

 

Derfor tenkte jeg at kanskje noen her kan gi meg litt råd og tips om strategier og hvilke deler og oppgraderinger som kan lønnne seg for meg og skipet mitt.

 

Jeg er en kaldari deteis og eier en Kestrel frigatt. Jeg har opparbeidet meg ca 600.000 ISK fra piratjakter.

 

Jeg er en fighter og satser tungt på missil angrep. Men jeg ønsker også å lære meg litt cloaking slik at jeg kan drive litt snikjakt. Jeg har foreløbig kun gått mot computere men ønsker å avansere til menneskelige spillere. Men jeg føler meg ikke sikker på strategiene og utsyret mitt enda. Her kommer dere inn :)

 

Hva bør jeg gjøre og satse på av utstyr, strategier, oppgraderinger osv? :)

6876061[/snapback]

 

Hei,

Hvis du vil satse på missiler er nok Caldari veien å gå ja. Du burde ihvertfall se litt rundt på item databasen og finne et skip du vil ha som mål å kunne fly innen X tid. Kestrel er en veldig bra missil frigatt, og neste hakket opp er nok en Caracal i cruiser klassen, som for øvrig er et ganske kult skip. Hakket opp da er en Raven BS.... veldig robust skip. I PvP har missiler både fordeler og ulemper,ulempen er at det tar tid før de treffer målet og at skaden er begrensa på størrelsen på skip man fyrer av mot i tillegg til farten (men det er en felles faktor for de fleste turrets og). fordelen er at man ikke bruker capacitor på våpen og at man har FOF missiler (friend or foe) så man trenger ikke lock for å fyre av.

 

De fleste Caldari skip satser stort sett på shield tanking, det andre alternativet er armor tanking og teknisk sett kan man tanke på structure og men det er ikke særlig effektivt siden det ikke har naturlige resists. Så hvis du har tenkt å spesialisere på Caldari så burde du trene skjold.

 

Men den setupen på kestrelen din var litt spenstig, da det ikke var noe i lowslots og to offline medslots :) Jeg ville anbefallt 4 standard missile launchers som du har der i high slots, 1 small shield booster, 1 small shield extender + noe valgfritt, og 2 ballistic control units i lowslots (mere missilskade og rate-of-fire eller evt nanofibers (fly raskere))

Dette krever bla. at du har litt "fitting" skills (engineering - mer powergrid, electronics - mer cpu, weapon upgrades - mindre cpubruk på launchers&turrets) og at du har minimumskrava til enhetene (sjekk litt på requirements osv)

 

Strategien i små skip er for det fremste fart. Ved å orbite en større fiende så har turretene problemer med å holde følge. I tillegg kan man unnslippe eksplosjonen til en missil. (ta redusert skade osv) Det er også en defensiv fordel å ha et størrelsesmessig mindre skip. Ihvertfall mot litt større skip, men så har man mindre skade og.

 

Forresten ganske flaks at du fant den cargo expanderen så tidlig, hehe. Greit med startpenger etter to uker det.

 

Jeg har spilt i omtrent 8 måneder og har 8.3 mill sp, bare send en evemail til Uncarian hvis du lurer på noe

6899066[/snapback]

 

Takk for et meget utfyllende svar! Jeg kan desverre ikke spille Eve så mye nå fortiden. Men jeg lover å studere det du har skrevet mer senere når jeg får mer tid. Så forløbig kommer jeg bare til å trene litt skills.

 

Har en liten plan. Men kan komme tilbake til den senere her i tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...