Gå til innhold

hva er en deja-vu?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mange deja vuer da jeg var liten. Det eneste som skjedde var at noen ganger føltes det ut som om akkurat det som skjedde de siste 2 sekundene har skjedd før.

Det hadde ikke skjedd før, bare føltes slik ut, virker som om folk som ikke har hatt deja vu misforstår dette og tror at en får det når to nesten like ting skjer etter hverandre.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde mange deja vuer da jeg var liten. Det eneste som skjedde var at noen ganger føltes det ut som om akkurat det som skjedde de siste 2 sekundene har skjedd før.

Det hadde ikke skjedd før, bare føltes slik ut, virker som om folk som ikke har hatt deja vu misforstår dette og tror at en får det når to nesten like ting skjer etter hverandre.

6933450[/snapback]

Det er vel det samme som du sier, de fleste i tråden her mener også.

Kanskje litt dårlig formulert, så det kan oppfattes feil?

Lenke til kommentar
Det er som det ble sagt, et dèjà vu er å ha følelseb av å ha opplevd en ting før, eller en hendelse. Om du ser katt krysse veien, også skjer det samme f.eks kort tid senere på samme måte, samme katt o.l så har du hatt tilfelle av Dèjà vu..

6877289[/snapback]

Du har hatt en tilfelle Ma tri- ix :D.

Jeg tror deja-vu kan være en del av hjernen som lurer eller som gjør at det føles ut som det har skjedd før, men at det egentlig bare skjer der og nå, men at det føles ut som det har skjedd før.

Jepp, en liten deja-vu i setningen, :D

F.eks du ser den ene katten krysse veien og så skjer det samme igjen, det kan jo være det at hjernen oppfatter det som om det har skjedd før av en eller annen grunn jeg ikke vet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...