kilik Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) "Mye kraftigere" er dine ord. Jamfør IGN-artikkelen jeg nevnte tidligere ser det ut til at CPU-ytelsen i beste fall er en dobling sammenlignet med GC. Mindre strømforbruk kommer hovedsakelig av krymping i produksjonsteknologi fra 180 nm til 90 nm. Forresten er det 20% mindre strømforbruk. Endret 18. september 2006 av kilik Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 "Mye kraftigere" er dine ord. Jamfør IGN-artikkelen jeg nevnte tidligere ser det ut til at CPU-ytelsen i beste fall er en dobling sammenlignet med GC. 6889299[/snapback] Nei, nei, nei. Det du snakker om her er et ubekreftet rykte om at CPUen i alpha-development kits var minst 2,5 ganger raskere enn GC eller noe slikt. Nintendo har senere sagt at Wii er mye kraftigere enn GC, men de har ikke gått i detaljer. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg velger å tro at IGNs kilder er farlig nær sannheten, men de nøyaktige spesifikasjonene vil nok dukke opp ved lanseringen. Vi får se hvem som har rett da. Som sagt blir jeg skeptisk når verken Nintendo, IBM eller ATI går ut med spesikasjoner. Lenke til kommentar
ulven82 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hva er det å bli skeptisk på? Nintendo sa jo det for lenge siden at maskinen ikke kommer til å bli like "bra" som 360 og ps3. grunnen til at jeg skriver "bra" er fordi Sont liker å skryte maskinen som fanden selv,og leverer bare halvparten av det som ble lovt:) og nei,ikke kom med motargument. jeg vet at det ikke ER halvparten,men bare for å si det liksom. Sony hyper alltid opp ganske mye,men kan ikke levere det de sier. Det kan jeg mene at nintendo aldri har gjort. jeg mener de leverer akkurat det de skal levere. Nå nevner jeg heller ikke 360 siden jeg ikke har fulgt med så mye på den, men har spilt mye på den siden kompiser er eiere av den. Jeg mener fortsatt at nextgen konsoller er like bra som en topp-data til dags. Kan sikkert bli bedre så lenge spill-produsenter klarer å utnytte den kraften maskinen er istand til å levere. blæh,skrev mer enn jeg gadd egentlig. men poenget er igjen; Nintendo har sagt at maskinen ikke blir så kraftig,og at de ikke kommer til å utgi info om hvor kraftig den egentlig er. Det var ikke det Nintendo satset på,men gameplay. så nå er det sagt:P Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Ja, når har folk nektet for det? Nå var det Xbox vs Wii sin arkitektur det var snakk om. Ja, det er visst bare de Activision AQ Interactive AGFRAG Artdink Atari Atlus BANPRESTO Barking Lizards Blitz Games Buena Vista Games Capcom Cellien Studios Coresoft Crossbeam Studios (ingen utvkler ennå) D3Publisher Day 1 Eidos Electronic Arts Emerging Entertainment EPOCH From Yellow to Orange (ingen utvikler ennå) From Software Gearbox Software Genki Grand Prix Games Grasshopper High Voltage Hudson Ignition Entertainment Interactive Brains IR Gurus JALECO Koei Konami, Kojima Studios Krome Studios Lucasarts Majesco Marvelous Interactive / Natsume Mastiff Midway Games Milestone MTO Namco Bandai Nippon Ichi Neko Entertainment NIBRIS oeFun, Inc Papaya Studios Red Tribe Route24 (ingen utgiver ennå) SEGA Sensory Sweep SNK Spike Square Enix Success Taito Take-Two Tecmo Terminal Reality The Game Factor THQ TOMY Totally Games Tuna Technologies Ubisoft Vivendi Universal Games, Sierra Online Warner Bros. Interactive Flere av disse satset primært på PS2, XBOX, og PC. EA og Ubisoft har allikevel ikke nedprioritert GC på noen måte. Folk som foretrekker Nintendo, burde bøye seg i støvet og kysse føttene til "store, stygge" EA. Igjen, hva har det med saken og gjøre? Prøver du bare febrilsk lete etter ting som skal får Sony til å se bra ut? Holdt deg til saken. Vær så snill og slutt med disse unødvendige postene Dragon Hunter. Det er ganske klart at du bare prøver å slenge dritt i retning av Nintendo, samt hedre Sony så snart du får sjansen. Det også uten at det er det emnet er om. Jeg prøver febrilsk å hedre Sony i langt mindre grad enn du frebrilsk prøver å glorifisere Nintendo. Jeg har aldri sagt at Nintendo var dårlig, og har flere ganger sagt at jeg hadde kjøpt DS hvis ikke PSP hadde eksistert, og at Wii virker spennende. Jeg foretrekker PS2, og XBOX framfor GC fordi spillene der ganske enkelt er bedre. Det er spillene som avgjør om en konsoll er verdt kjøpet eller ikke, og i den 6. generasjonen, trakk Nintendo det korteste strået da det gjaldt spill Hvilken konsoll jeg foretrekker i den nye generasjonen, vil tiden vise, ettersom 360 er den eneste som er på markedet i dag. Jeg gir Sony den respekten de fortjener siden Playstation var den første og eneste revolusjonen i konsollmarkedet siden CD-utgaven av Sega Genesis. Endret 18. september 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Dragon Hunter tror vel at et helt spill blir lagret på memorycard o.l når man lagrer et savegame. 6888938[/snapback] Vet du hva mellomlagring er? Nei, det tror jeg ikke ... I flere store, sandbox-baserte spill, kreves det mellomlagring. I og med at GTA ikke benytter seg av nevneverdige mengder med mellomlagring, forsvinner bilene og folkene i horisonten. Gode, gamle Gothic (2001) krevde 500 MB i mellomlagring, hva tror du Gothic III krever? Edit: Siden XBOX hadde harddisk, kunne den spille spill som krevde mellomlagring, og derfor kom det ikke noen PS2- eller GC-utgave av Morrowind. Endret 18. september 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
nacho Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Dragon Hunter tror vel at et helt spill blir lagret på memorycard o.l når man lagrer et savegame. 6888938[/snapback] Vet du hva mellomlagring er? Nei, det tror jeg ikke ... I flere store, sandbox-baserte spill, kreves det mellomlagring. I og med at GTA ikke benytter seg av nevneverdige mengder med mellomlagring, forsvinner bilene og folkene i horisonten. Gode, gamle Gothic (2001) krevde 500 MB i mellomlagring, hva tror du Oblivion, eller Gothic III krever? Edit: Siden XBOX hadde harddisk, kunne den spille spill som krevde mellomlagring, og derfor kom det ikke noen PS2- eller GC-utgave av Morrowind. 6889928[/snapback] Da skjønner jeg ikke helt hvordan du skal forklare at oblivion kjører på en 360 uten harddisk. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Dragon Hunter tror vel at et helt spill blir lagret på memorycard o.l når man lagrer et savegame. 6888938[/snapback] Vet du hva mellomlagring er? Nei, det tror jeg ikke ... I flere store, sandbox-baserte spill, kreves det mellomlagring. I og med at GTA ikke benytter seg av nevneverdige mengder med mellomlagring, forsvinner bilene og folkene i horisonten. Gode, gamle Gothic (2001) krevde 500 MB i mellomlagring, hva tror du Oblivion, eller Gothic III krever? Edit: Siden XBOX hadde harddisk, kunne den spille spill som krevde mellomlagring, og derfor kom det ikke noen PS2- eller GC-utgave av Morrowind. 6889928[/snapback] Da skjønner jeg ikke helt hvordan du skal forklare at oblivion kjører på en 360 uten harddisk. 6889987[/snapback] Store deler av Oblivion auto-genereres. Ingenting i Morrowind, eller Gothic er auto-generert. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Dragon Hunter tror vel at et helt spill blir lagret på memorycard o.l når man lagrer et savegame. 6888938[/snapback] Vet du hva mellomlagring er? Nei, det tror jeg ikke ... I flere store, sandbox-baserte spill, kreves det mellomlagring. I og med at GTA ikke benytter seg av nevneverdige mengder med mellomlagring, forsvinner bilene og folkene i horisonten. Gode, gamle Gothic (2001) krevde 500 MB i mellomlagring, hva tror du Oblivion, eller Gothic III krever? Edit: Siden XBOX hadde harddisk, kunne den spille spill som krevde mellomlagring, og derfor kom det ikke noen PS2- eller GC-utgave av Morrowind. 6889928[/snapback] Da skjønner jeg ikke helt hvordan du skal forklare at oblivion kjører på en 360 uten harddisk. 6889987[/snapback] Store deler av Oblivion auto-genereres. Ingenting i Morrowind, eller Gothic er auto-generert. 6890031[/snapback] Jeg peker igjen tilbake på at du har skrevet at oblivion krever minst 500 mb til mellomlagring. Og om GTA og Oblivion, 2 av tidenes beste spill i manges mening, greier å oppnå en slik status uten bruk av mellomlagring så kan man vel lage spill av slikt kaliber til Wii også? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Dragon Hunter tror vel at et helt spill blir lagret på memorycard o.l når man lagrer et savegame. 6888938[/snapback] Vet du hva mellomlagring er? Nei, det tror jeg ikke ... I flere store, sandbox-baserte spill, kreves det mellomlagring. I og med at GTA ikke benytter seg av nevneverdige mengder med mellomlagring, forsvinner bilene og folkene i horisonten. Gode, gamle Gothic (2001) krevde 500 MB i mellomlagring, hva tror du Oblivion, eller Gothic III krever? Edit: Siden XBOX hadde harddisk, kunne den spille spill som krevde mellomlagring, og derfor kom det ikke noen PS2- eller GC-utgave av Morrowind. 6889928[/snapback] Da skjønner jeg ikke helt hvordan du skal forklare at oblivion kjører på en 360 uten harddisk. 6889987[/snapback] Store deler av Oblivion auto-genereres. Ingenting i Morrowind, eller Gothic er auto-generert. 6890031[/snapback] Jeg peker igjen tilbake på at du har skrevet at oblivion krever minst 500 mb til mellomlagring. Og om GTA og Oblivion, 2 av tidenes beste spill i manges mening, greier å oppnå en slik status uten bruk av mellomlagring så kan man vel lage spill av slikt kaliber til Wii også? 6890075[/snapback] Jeg har ikke sagt at GTA er dårlig, Oblivion har jeg ikke prøvd, så kvaliteten på det vet jeg ingenting om. Uansett: I Gothic forsvinner ikke ting i horisonten, dermed krever så store omgivelser mellomlagring. I Mafia forsvinner ikke biler i horisonten, dette krever mellomlagring, i og med at PS2 ikke har harddisk, forsvinner biler i horisonten på PS2-utgaven. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Dragon Hunter tror vel at et helt spill blir lagret på memorycard o.l når man lagrer et savegame. 6888938[/snapback] Vet du hva mellomlagring er? Nei, det tror jeg ikke ... I flere store, sandbox-baserte spill, kreves det mellomlagring. I og med at GTA ikke benytter seg av nevneverdige mengder med mellomlagring, forsvinner bilene og folkene i horisonten. Gode, gamle Gothic (2001) krevde 500 MB i mellomlagring, hva tror du Oblivion, eller Gothic III krever? Edit: Siden XBOX hadde harddisk, kunne den spille spill som krevde mellomlagring, og derfor kom det ikke noen PS2- eller GC-utgave av Morrowind. 6889928[/snapback] Da skjønner jeg ikke helt hvordan du skal forklare at oblivion kjører på en 360 uten harddisk. 6889987[/snapback] Store deler av Oblivion auto-genereres. Ingenting i Morrowind, eller Gothic er auto-generert. 6890031[/snapback] Jeg peker igjen tilbake på at du har skrevet at oblivion krever minst 500 mb til mellomlagring. Og om GTA og Oblivion, 2 av tidenes beste spill i manges mening, greier å oppnå en slik status uten bruk av mellomlagring så kan man vel lage spill av slikt kaliber til Wii også? 6890075[/snapback] Jeg har ikke sagt at GTA er dårlig, Oblivion har jeg ikke prøvd, så kvaliteten på det vet jeg ingenting om. Uansett: I Gothic forsvinner ikke ting i horisonten, dermed krever så store omgivelser mellomlagring. I Mafia forsvinner ikke biler i horisonten, dette krever mellomlagring, i og med at PS2 ikke har harddisk, forsvinner biler i horisonten på PS2-utgaven. 6890148[/snapback] Jeg har heller aldri sagt at du har sagt at gta eller oblivion er dårlig, men du sa at oblivion krever mellomlagring, noe som ikke er riktig siden det spiller fint på en 360 uten harddisk. Det jeg sier, er at når 2 av verdens beste og mest suksessfulle spill ikke tar i bruk mellomlagring, hvorfor drar du mellomlagring frem som noe som vil avgjøre om Wii kommer til å bli en bra konsoll, og levere bra spill? Om det at ting av og til spretter opp i horisonten hadde hatt noe som helst å si for spillere, så hadde verken oblivion eller hele gta-franchisen vært noen suksess, noe de er. Så dette mellomlagring-argumentet kan du bare legge dødt med en gang. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Dragon Hunter tror vel at et helt spill blir lagret på memorycard o.l når man lagrer et savegame. 6888938[/snapback] Vet du hva mellomlagring er? Nei, det tror jeg ikke ... I flere store, sandbox-baserte spill, kreves det mellomlagring. I og med at GTA ikke benytter seg av nevneverdige mengder med mellomlagring, forsvinner bilene og folkene i horisonten. Gode, gamle Gothic (2001) krevde 500 MB i mellomlagring, hva tror du Oblivion, eller Gothic III krever? Edit: Siden XBOX hadde harddisk, kunne den spille spill som krevde mellomlagring, og derfor kom det ikke noen PS2- eller GC-utgave av Morrowind. 6889928[/snapback] Da skjønner jeg ikke helt hvordan du skal forklare at oblivion kjører på en 360 uten harddisk. 6889987[/snapback] Store deler av Oblivion auto-genereres. Ingenting i Morrowind, eller Gothic er auto-generert. 6890031[/snapback] Jeg peker igjen tilbake på at du har skrevet at oblivion krever minst 500 mb til mellomlagring. Og om GTA og Oblivion, 2 av tidenes beste spill i manges mening, greier å oppnå en slik status uten bruk av mellomlagring så kan man vel lage spill av slikt kaliber til Wii også? 6890075[/snapback] Jeg har ikke sagt at GTA er dårlig, Oblivion har jeg ikke prøvd, så kvaliteten på det vet jeg ingenting om. Uansett: I Gothic forsvinner ikke ting i horisonten, dermed krever så store omgivelser mellomlagring. I Mafia forsvinner ikke biler i horisonten, dette krever mellomlagring, i og med at PS2 ikke har harddisk, forsvinner biler i horisonten på PS2-utgaven. 6890148[/snapback] Jeg har heller aldri sagt at du har sagt at gta eller oblivion er dårlig, men du sa at oblivion krever mellomlagring, noe som ikke er riktig siden det spiller fint på en 360 uten harddisk. Det jeg sier, er at når 2 av verdens beste og mest suksessfulle spill ikke tar i bruk mellomlagring, hvorfor drar du mellomlagring frem som noe som vil avgjøre om Wii kommer til å bli en bra konsoll, og levere bra spill? Om det at ting av og til spretter opp i horisonten hadde hatt noe som helst å si for spillere, så hadde verken oblivion eller hele gta-franchisen vært noen suksess, noe de er. Så dette mellomlagring-argumentet kan du bare legge dødt med en gang. 6890232[/snapback] Igjen: Oblivion auto-genereres. Gothic består av en mer levende verden, som IKKE er auto-generert, og let's face it: Auto-generering blir aldri det samme. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Eit anna poeng er jo at Oblivion på 360 brukar ugudeleg long tid på å loade, på grunn av at det vert streama frå discen. Men her var det vel høg temperatur! Lenke til kommentar
nacho Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Igjen: Oblivion auto-genereres. Gothic består av en mer levende verden, som IKKE er auto-generert, og let's face it: Auto-generering blir aldri det samme. 6890313[/snapback] Så du mener at mafia og gothic er bedre enn oblivion og gta pga. mellomlagring. Synd at den største delen av spillverden ser annerledes på det. Og viss du klarer å vri øynene dine 2 centimeter nedover, kan du tydelig at du har skrevet at oblivion krever minst 500 mb til mellomlagring. I flere store, sandbox-baserte spill, kreves det mellomlagring. I og med at GTA ikke benytter seg av nevneverdige mengder med mellomlagring, forsvinner bilene og folkene i horisonten. Gode, gamle Gothic (2001) krevde 500 MB i mellomlagring, hva tror du Oblivion, eller Gothic III krever? Mellomlagring eller autogenerering er noe som er tilnærmet irrellevant når man avgjør om et spill er bra eller ikke, så det har ingen verdens ting med om wii får bra sandbox-spill eller ikke. Nå gidder jeg ikke diskutere mer, for dette er verre enn å snakke til en murvegg samtidig som man stanger hodet i den. (Og kommentarer som: "Siden du ikke gidder å diskutere mer, erklerer jeg meg selv som vinner.", driter jeg solid i.) Endret 18. september 2006 av nacho Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kan vi ikke holde av diskusjoner som involverer Wii og Playstation 3 til de faktsik er lansert og har vært ute iallefall et halvt år? Å si at neste-genrasjonskonsoller suger er vel ganske subjektivt, og vi har bare såvidt sett hva en av de er i stand til. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Eit anna poeng er jo at Oblivion på 360 brukar ugudeleg long tid på å loade, på grunn av at det vert streama frå discen.Men her var det vel høg temperatur! 6890358[/snapback] Det blir jo cachet på harddisken. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Eit anna poeng er jo at Oblivion på 360 brukar ugudeleg long tid på å loade, på grunn av at det vert streama frå discen.Men her var det vel høg temperatur! 6890358[/snapback] Men dette forhindrer det ikke fra å få et gjennomsnitt på 94% på gamerankings.com. Så mellomlagring har ingenting, eller lite å si for om et spill er bra eller ikke. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Nja, det kjem sjølvsagt an på om resten av spelet er bra eller ikkje og; og Oblivion er jo knallbra. Men mindre loadetider er berre positivt. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Nja, det kjem sjølvsagt an på om resten av spelet er bra eller ikkje og; og Oblivion er jo knallbra. Men mindre loadetider er berre positivt. 6890460[/snapback] Jepp, positivt er det. Men ikke noe som betyr make-or-break for en konsoll. Og det er heller ikke pop-ins eller hva det heter for noe. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Så du mener at mafia og gothic er bedre enn oblivion og gta pga. mellomlagring. Synd at den største delen av spillverden ser annerledes på det. Og viss du klarer å vri øynene dine 2 centimeter nedover, kan du tydelig at du har skrevet at oblivion krever minst 500 mb til mellomlagring. Gothic-spillene er mye bedre enn Morrowind, og er sikkert noe bedre enn Oblivion også. Hva kritikkerene sier, gir jeg en god faen i, kritikkere er synsere som legger ut meningen sin på internett-sider som handler om spill. (Ja, jeg har prøvd Morrowind, og begge Gothic-spillene.) Mellomlagring eller autogenerering er noe som er tilnærmet irrellevant når man avgjør om et spill er bra eller ikke, så det har ingen verdens ting med om wii får bra sandbox-spill eller ikke. Er det? Det er enkelt å se om banene/skogene/whatever i et spill er auto-generert. Mafia er også bedre enn GTA delvis fordi byen er mer levende, noe som ikke hadde vært mulig uten mellomlagring. Endret 18. september 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå